לביבות, ספינג', סופגניות. צילום מוטי מילרוד, דודו בכר, צוות מרטין

נר ראשון של חנוכה: קבלו שלושה מתכונים ביתיים לסופגניות, לביבות וספינג'

הדיאטנית ממליצה על סופגניה אחת או שתיים במשך כל החג ומספרת כמה פרוסות לחם שווה לביבה. שלוש נשים פתח תקוואיות מספקות את המתכונים שלהן. המשותף: שמן. ההמלצה: ערק או וויסקי שסופח חלק מהנוזל השמן

פורסם בתאריך: 22.12.19 13:35

הערב יודלק נר ראשון של חנוכה ויחד עם שירי החג, יאכלו רבים סופגניות, לביבות וגם מטוגנים מתוקים אחרים כמיטב המסורת כמו למשל ספינג'. דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית ביחידה לתזונה ולדיאטה במרכז שניידר, מציינת כי סופגנייה פשוטה בגודל סטנדרטי מכילה בין 350 ל-450 קלוריות. כיום ניתן למצוא גם סופגניות מיני. היא מייעצת שרצוי ל"הקציב" לעצמנו לכל ימי החג  סופגנייה אחת עד שתיים קטנות, כמו כן רצוי לחלוק אותה עם שותף או שותפה. לא ברור כמה מאיתנו יוכלו לעמוד בהקצבה הזו.
כדאי לזכור כי לביבת תפוחי אדמה מטוגנת שוות ערך ל-2 עד 2 וחצי פרוסות לחם, כלומר מכילה בין 150 ל-200 קלוריות. על מנת לצמצם את הנזק הקלורי ולהעשיר את הלביבה מבחינה תזונתית, רצוי לגרד לתוכה ירקות כמו גזר, קישוא וכדומה, כך נגוון את הלביבה בירקות ונהנה מהיתרונות של הגיוון בצבעי הירקות. רצוי לאפות את הלביבה או לטגן עם ספריי שמן כך נאכל לביבות בריאות יותר.

ליאת קליין

ליאת קליין

מתכון לסופגניות של ליאת קליין

המצרכים:
קילו קמח
50 גרם שמרים טריים או שקית שמרית.
300 מל' חלב / מים לפרווה
100 גרם סוכר
3 ביצים מידה L
100 גרם חמאה/ מחמאה לפרווה.
2 כפות אלכוהול: ברנדי/ וויסקי/ וודקה וכדומה (סופח את השומנים).
אופן הכנת הבצק:
במיקסר עם וו לישה שמים: 500 גרם קמח מעורבב עם השמרים. מוסיפים לפי הסדר תוך כדי לישה: חלב, סוכר, ביצים, חמאה ואלכוהול. מעבדים עד לתערובת נוזלית ומוסיפים את יתרת הקמח בהדרגה. טיפ: אם הבצק יבש ופירורי ניתן להוסיף עוד חלב או מעט מים. מגבירים את מהירות המיקסר ולשים כשבע דקות. חשוב להקפיד על זמן הלישה – על מנת להוציא את הגלוטן.
מכסים את הקערה בניילון נצמד ומתפיחים עד להכפלת הנפח. לאחר התפיחה, לשים את הבצק פעם נוספת ומחלקים לכדורים בגודל פינג פונג. מנחים על תבנית עם נייר אפייה, מכסים בניילון נצמד משומן ומתפיחים פעם נוספת עד להכפלת הנפח.
מחממים את השמן על הגז (כ-3/4 סיר), מטגנים את הסופגניות כשתי דקות מכל צד.

לקישוט ומילוי: אבקת סוכר, ריבה, ריבת חלב, שוקולד ועוד. (קליין היא בעלת 'טעימות קטנות ועוד').

ענת מדיוני

לביבות של ענת מדיוני

המצרכים לכ-25 לביבות:
4-5 תפו״א
בצל גדול
2 ביצים
כוס קמח
מלח
פלפל
אגוז מוסקט
אופן ההכנה: לרסק את התפוחי אדמה והבצל ולסחוט היטב. להוסיף ביצים ותבלינים לפי הטעם. לחמם מחבת עם שמן.
ליצור לביבות שטוחות ולטגן משני הצדדים. ניתן לאפות את הלביבות בתנור, יש לרסס מעט שמן מעל. מומלץ לאכול עם שמנת חמוצה מתובלת בעירית ושמיר. (מדיוני היא קונדיטורית ובעלת הקייטרינג 'ענת כל מה שטעים').

מדור אוכל ליאת חרותי- צילום אייל סבג

ספינג' של ליאת חרותי

המצרכים ל-25 ספינג' קטנים:
1 ק"ג קמח לבן מנופה
1 כפית את אפיה
3 כפות סוכר
1 כף מלח
2 כפות שמרים יבשים
2 כפות ערק (לספיחת השמן)
4 כוסות מים פושרים בכוס חד פעמי לשתיה חמה
אופן ההכנה: הכנה: בקערת המיקסר שמים קמח, סוכר, שמרים, מערבבים יחד ואז מוסיפים את שאר החומרים. לשים 5 דק במיקסר עד לעיסה דביקה. מכסים במגבת ומתפיחים שעה בחוץ, אחרי שעה לוחצים על הבצק להוצאת אויר ומתפיחים עוד חצי שעה ליצירת בצק אוורירי. מחממים כבקבוק שמן וחצי עמוק בסיר בינוני. טובלים ידיים בשמן וקורצים עיגול בגודל של כדור פינג פונג. עם האצבע יוצרים חור באמצע ומעבירים לשמן חם ומטגנים משני צדדים לספינג' שזוף ויפה. מעבירים למסננת ומשם למגש עם נייר סופג ואז לקערית סוכר. (חרוצי היא שף קונדיטור, בעלת קייטרינג בוטיק "בישולים 4 יו").


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר