רווית תירוש והמרק התימני שלה
רווית תירוש והמרק התימני שלה

חם וטעים לסופ"ש: מרק תימני של רווית תירוש

רווית תירוש, מאמנת ילדים ונוער, אוהבת לבשל בעיקר אוכל תימני שורשי ואותנטי. אז מה הפלא שלכם היא מכינה מרק תימני אסלי

פורסם בתאריך: 13.2.20 12:51

קצת על עצמך: "אני רווית תירוש, בת 49, נשואה לשי ואמא לחמישה ילדים. מתגוררים בשכונת נווה עוז בפתח תקוה. אני מאמנת ילדים ונוער, בשיטת אימון אינטגרטיבי, ומטפלת רגשית. זהו טיפול רגשי על ידי אימון לחשיבה חיובית. התמקדתי בילדים ובנוער כי אני מאוד אוהבת את הגילאים הללו והם אוהבים אותי. זה חיבור מוצלח. אני בתחום הזה כבר חמש שנים ומרגישה סיפוק גדול. זה נהדר לראות שילדים ונוער מגיעים לקליניקה שלי עם קושי כלשהו, כמו חוסר ביטחון, הפרעת קשב או קושי חברתי, והם יוצאים מפה עם חוזקות וכלים עם איך להתמודד מול הקשיים הללו".

רקע בעיר: "אני גרה בפתח תקוה כל חיי. גדלתי בכפר אברהם ועם השנים ולאחר שהתחתנתי, הגעתי לנווה עוז. אני מאוד אוהבת את  העיר, במיוחד בקדנציה הנוכחית שרואים בה שינוי לטובה".

רווית תירוש, מדור אוכל

רווית תירוש

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "האהבה לבישול הגיעה מאמא. אמא שלי הייתה מבשלת אוכל תימני בעיקר – מרק תימני, קובנה וכל יתר האוכל האותנטי. כילדה הייתי מסתכלת ועוזרת לה ואוהבת לצפות במה שהיא עושה. עם השנים התחלתי לבשל בעצמי. למזלי, יוצא לי לא פחות טוב משל אמא".

שף/קונדיטור אהוב: "חיים כהן. הוא יותר רגיש וכאשר הוא מדבר אני מאוד נהנית להקשיב לו. יש בו משהו חם שמאוד מזכיר אותי".

מהי המנה האהובה עלייך: "מרק תימני, זה מזכיר לי את הילדות ואת הבית. זה מרק שאנו אוכלים ביום שישי בערב, כל שישי, לא משנה מה העונה ועם כל התיבול המקובל כמו חוויאג' מרק, כוסברה ועוד. אני מוסיפה גם תערובת תבלינים של אמא שלי שהיא המציאה אותו, והוא מוסיף המון".

בישול או אפיה: "בישול לגמרי. תמיד אהבתי לבשל. באישיות שלי אני אדם מאוד ספונטני וזורם, אז יותר מתאים לי עניין הבישול ולא הדיוק של האפייה".

תבלין אהוב: "פפריקה מתוקה, וגם פטרוזיליה וכוסברה. אני משתמשת בהם גם בתבשילים וגם במרקים".

מה בתפריט ביום שישי: "בימי שישי יש לנו ארוחה משפחתית ויש מרק תימני כמנת מרכזית, ואחרי זה אנחנו אוכלים עוד דברים כמו עוף בגריל, אורז לבן וקובניות אישיות שאמא שלי מכינה".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת: "עוף בגריל. זה היה בערך בגיל 10. למרות שהייתי ממש ילדה, אני זוכרת שיצא ממש טעים".

מה המומחיות שלך: "סלטים. אני אוהבת להתעסק בכל הטריות ומאוד אוהבת סלט חי עשיר ומגוון. אני משתדלת שבכל ארוחה יהיה סלט טרי עם הרבה ירק".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "זיתים מבושלים. פשוט לא אוהבת את הטעם ואת הריח שלך זה. עם זיתים טריים אין לי בעיה, אבל מבושלים פשוט לא מכינה בכלל".

מדור אוכל - מרק תימני של רווית תירוש

מרק תימני של רווית תירוש

מתכון לשבת: מרק תימני

 

המצרכים:

5-7 נתחי עוף (שוקיים וכרעיים)

5 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים או קטנים שלמים

2 בצלים שלמים

ראש שום שלם

חבילת כוסברה שטופה וקצוצה

כף חוויג' למרק

כף מרק עוף

חצי כף מלח גס

כפית כמון

קורט ציפורן

קורט הל

 

אופן ההכנה:

בסיר מרתיחים את העוף עם מים ומוציאים. בסיר נפרד, מוסיפים מים ואת כל הירקות ומביאים לרתיחה. מוסיפים את העוף ואת התבלינים. מבשלים בערך שעה ורבע על אש בינונית. לאחר מכן מוסיפים את הכוסברה ומבשלים עשר דקות נוספות. מקובל להגיש עם פיתות תימניות וחילבה.

בתיאבון!

שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר