קוסקוס ירקות עם קינואה, טליה בראל
קוסקוס ירקות עם קינואה, טליה בראל

חם וטעים לסופ"ש: מרק קוסקוס עם קינואה של טליה בראל

היא למדה פסיכולוגיה, עבדה בהיי-טק וכעת היא מטפלת ברפואה טבעית. טליה בראל, הצמחונית, מכינה לכם מרק קוסקוס עם קינואה

פורסם בתאריך: 27.2.20 18:19

קצת על עצמך: טליה בראל, בת 48, נשואה לאבי ואם לשלוש בנות. המשפחה גרה בשכונת כפר גנים ג'. בראל היא מטפלת ברפואה טבעית, נטורופטית והרבליסטית. וכמו כן היא גם רפלקסולוגית ומנהלת מגמת נטורופתיה במכללת מעיינות. "למדתי פסיכולוגיה לתואר ראשון ושני ועבדתי בתחום ההייטק", היא אומרת, "אחרי 13 שנה עשיתי הסבה והחלטתי שאני רוצה לעזור ולטפל באנשים בצורה טבעית. בשנים האחרונות אני משלבת טיפול של גוף ונפש. אני מאוד שמחה מהשינוי הזה וזה עולם ומלאו לטפל ולעזור לאנשים".

רקע בעיר: "נולדתי בתל אביב אבל גדלתי בפתח תקוה. כל החיים חייתי בעיר. כל המשפחה שלי גרה פה ואני מאוד שמחה מהשכונה ומהמצב כרגע בעיר".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "האהבה לבישול הגיעה מהתעניינות ואהבתי לתזונה בריאה. זה משולב עם המקצוע שלי. המטבח שלי הוא בריא ומזין וגם טעים וקל להכנה. אני אוהבת מאכלים שקל להכין עם מצרכים פשוטים".

טליה בראל

טליה בראל

שף/קונדיטור אהוב: "אני אוהבת את האתר 'בישול בריא עם עינת' של עינת שגיא שבו יש מלא מתכונים של אוכל בריא. אני שואבת ממנה הרבה השראה".

מהי המנה האהובה עלייך: "אני מאוד אוהבת להכין מנות שיש בהן את השילוב של דגן מלא עם ירקות וקטניות. כמו למשל קוסקוס מקינואה".

בישול או אפיה: "בישול. אני אוהבת לשנות את המתכון לפי מה שיש לי במקרר ולהיות יותר יצירתית. יש פה יותר אופציות וגם יותר קל להפוך מנה לבריאה בבישול לעומת אפיה. אני גם באופן אישי אוהבת יותר תבשלים מאשר מתוקים".

תבלין אהוב: "כורכום. אני מאוד אוהבת את הטעם שלו ואת הצבע שלו. זהו תבלין מרפא שמניע את הדם והוא אנטי דלקתי נהדר. בנוסף אני גם אוהבת לשלב עשבי תיבול מכל הסוגים".

מה בתפריט ביום שישי: "בדרך כלל בשישי אנו מתארחים ומגישים לנו דברים שאנו מאוד אוהבים – בעיקר הרבה סלטים וירקות בכל מיני צורות וסוגים. יש הרבה קטניות ודגנים כמו אורז, כוסמת ועוד. אנו בבית כולם צמחונים וטבעוניים פרט לבעלי, שמשתף פעולה".

המנה הראשונה שהכנת: "עוגת ביסקוויטים עם קצפת ליומולדת של אמא שלי. עד היום מבקשים ממני מידי פעם להכין אותה".

המומחיות שלך: "המומחיות שלי הם תבשילים טעימים, בריאים וקלים להכנה. זה השילוב שאני תמיד שואפת אליו".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "אני אישית לא אוכלת עוף ובשר מכל חלקיו".

 

מתכון לשבת

מרק קוסקוס עם קינואה

קוסקוס ירקות עם קינואה

קוסקוס ירקות עם קינואה

המצרכים למרק:

1 בצל גדול, פרוס

3 שיני שום, מרוסקות

4 גזרים, חתוכים גס

2 בטטות, חתוכות גס

חתיכת דלעת, חתוכה גס

6 תפוחי אדמה קטנים, חצויים

4 קישואים, חתוכים גס

4 גבעולי סלרי, חתוכים

כוס גרגרי חומוס שבושלו מראש או קפואים מבושלים

צרור עלי סלרי קצוצים

חופן עלי פטרוזיליה קצוצים

כפית מלח הימאליה

רבע כפית פלפל שחור

כפית גדושה כורכום

 

המצרכים לקינואה:

3 כוסות קינואה (איזה סוג שבוחרים, ואפשר לערבב)

4.5 כוסות מים רותחים

כפית מלח הימאליה

רבע כפית פלפל שחור

 

אופן ההכנה:

משרים את הקינואה במים במשך שעתיים לפחות.

בזמן הזה מכינים את המרק: מטגנים את הבצל והשום במעט שמן זית, כדקה. מוסיפים את הגזר ומערבבים מעט. מוסיפים את שאר הירקות (חוץ מהעלים) וממשיכים לערבב דקה נוספת. מוסיפים מים עד שיכסו את הירקות ועוד כס"מ. מבשלים על אש בינונית בסיר עם מכסה, עד לרתיחה. לאחר מכן מנמיכים את האש ומוסיפים את עלי הסלרי והפטרוזיליה ואת גרגרי החומוס. מתבלים במלח, פלפל וכורכום ומבשלים עוד כעשרים דקות, עד שהכל מתרכך אך לא נמעך.

חוזרים להכנת הקינואה: מנקזים את הנוזלים. מחממים בסיר כף שמן זית ומוסיפים את הקינואה. מוסיפים כפית מלח וקצת פלפל ומערבבים כדקה. מוסיפים את המים הרותחים ומבשלים בסיר עם מכסה על אש בינונית עד לרתיחה. לאחר הרתיחה, מנמיכים את האש וממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב כ-15-20 דקות, עד שהמים נספגו.

מגישים את תבשיל הקינואה על מרק הקוסקוס.

בתיאבון!

שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר