מדור אוכל. אורית אברהם, בורקס בשר. צילומים דנה אופיר
אורית אברהם, בורקס בשר. צילומים דנה אופיר

חם וטעים לסופש: בורקס בשר של אורית אברהם

אחרי שעברה תאונת דרכים החליטה אורית אברהם להתחיל לאהוב את עצמה ולערוך שינוי בחייה. היום היא מלווה אנשים להתפתחות והעצמה בתחומי החיים. לכם היא מכינה בורקס בשר

פורסם בתאריך: 5.3.20 12:28

על עצמי: אורית אברהם, בת 36, נשואה ואם לשניים. עצמאית, מנחה בכירה עם הסמכת "טריינר NLP" (בעברית נל"פ – ניתוב לשוני פיזיולוגי, שיטה שמאפשרת תקשורת עם התת מודע ומטרתה לסייע תוצאות במהירות), מלווה אנשים להתפתחות והעצמה בתחומי החיים. בנוסף מתמחה בליווי נשים ובנות נוער בתהליכי תודעה ומודעות בחוויות דימוי עצמי, עודף משקל, כישורים חברתיים וניהול רגשות. "כיום אני בחורה מאוד אופטימית, מלאת עוצמה, אוהבת את החיים ואת העשייה והיצירה שלי בחיים", מספרת אברהם. "אבל במשך שנים החיים שלי היו מאוד אפרפרים ומטושטשים. זכיתי לראות את האור בקצה המנהרה דווקא לאחר שנפצעתי אנושות בתאונת דרכים. זה קרה בשנת 2005, במהלך התנדבותי במשטרה בעת מרדף משטרתי. כשהחלמתי, לקחתי את ההזדמנות לחיות בשתי ידיים. הצבתי לעצמי יעדים ומטרות: לרזות, למצוא אהבה, להתחתן, להביא ילדים, להשיג עבודה בשכר גבוה – ואת כולם הצלחתי להשיג. ל-NLP הגעתי לאחר שרציתי למצוא אהבה. בגלל חוסר הביטחון לא האמנתי שגברים ירצו ללכת עם נשים מלאות. ירדתי 10 קילו ומצאתי אהבה והיחס שלי לעצמי השתנה. היום אני שנה לאחר לידה, עליתי במשקל ואני אוהבת את עצמי כמו שאני. לנשים אני אומרת: ברגע שיש לך מערכת יחסים טובה עם עצמך, את יכולה לבנות מערכת יחסים טובה אם כל אדם אחר".

רקע בעיר: "עברנו לפתח תקוה לפני ארבע שנים מגבעתיים ואנחנו גרים בשכונת אם המושבות. אמא שלי עברה לגור כאן ויום אחד שמרנו לה על הכלב כשהיא נסעה לחו"ל והתאהבנו בעיר. גם השם הוא חלק מהמוטו והעשייה שלי, כשאני פותחת לאנשים תקווה. מאז אנחנו פה".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "כשהכרתי את בעלי נחשפתי לעולם של מטבחים. בעלי שף והוא לימד אותי את התרבות של האוכל ואת הכבוד לאוכל. הוא היה מבשל ואני אחריו התחלתי לאהוב לבשל מנקודת המבט שלו".

מדור אוכל. אורית אברהם. צילום דנה אופיר

אורית אברהם. צילום דנה אופיר

שף אהוב: "בעלי, אילן אברהם".
המנה האהובה עלייך:  "הממולאים של אמא שלי. היא מכינה ממולאים שיושבים שעות בתנור ויוצאים מושלמים בטעמם. זה המעדן שלי".

תבלין אהוב: "מלח ופלפל, הכי פשוט אך מוסיף המון".

בישול או אפייה: "בישול. כי אתה יכול להכין מה שאתה אוהב מכל הלב".

מה בתפריט יום שישי: "אורז, תבשיל קדרה, תפוחי אדמה ובטטה, ירקות בתנור, עוף, סלטים ועוד".

מה המנה ראשונה שהכנת: "חביתה. הייתי כל כך גאה בעצמי".

מה המומחיות שלך: "בורקס בשר. זו המנה שכולם אוהבים שאני עושה".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "חזיר, פירות ים, שרימפס".

מדור אוכל. בורקס בשר

מדור אוכל. בורקס בשר של אורית אברהם

מתכון לשבת: בורקס בשר

המצרכים:
חצי קילו בשר טחון
1 בצל קצוץ דק
50 גר' צימוקים
1 שקית ערמונים בוואקום
סוכר
מלח
פלפל
שמן
בצק עלים או פילו או קונכיות
ביצה למריחה

אופן ההכנה:
שמים כף שמן בסיר ומוסיפים את הבצל הקצוץ, את הצימוקים ואת הערמונים אחרי שחתכנו אותם דק. מערבבים את התערובת עד שהבצל מקבל צבע פנינה. מוסיפים לתערובת כף סוכר ואת הבשר הטחון. מערבבים הכל היטב יחד ומוסיפים מלח ופלפל. כשהבשר מבושל מוסיפים כף סוכר נוספת ומערבבים עד שהבשר מוכן.
לוקחים בצל עלים, פילו או קונכיות וממלאים בבשר. מורחים את הבצק בביצה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-20 דקות. מומלץ להגיש עם רוטב פטריות.
בתיאבון
שבת שלום!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר