סיגלית אלגזה ותבשיל הקציצות
סיגלית אלגזה ותבשיל הקציצות

מהמטבח של הנומרולוגית: קציצות ברוטב של סיגלית אלגזה

היא נומרולוגית, הילרית, מתקשרת ומטפלת הוליסטית ויודעת להוריד חרדות ולחצים. סיגלית אלגזה, אוהבת לבשל ולכם היא מכינה קציצות ברוטב

פורסם בתאריך: 27.3.20 10:22

קצת על עצמך: "סיגלית אלגזה, בת 52, נשואה לאיציק – קונדיטור במקצועו ואמא לשלושה בנים. אלגזה, היא נומרולוגית, הילרית, מתקשרת ומטפלת הוליסטית. "כיום אני מחוברת לנתיב הנשמה, כלומר אני מטפלת ומייעצת לאנשים דרך פתיחת מפות נומרולוגיות, הילינג, תקשור ומשחררת מחסומים רגשיים בשיטת EFT. יש לי קליניקה בפתח תקווה ולצד זה אפשר לעבור אצלי תהליכים מקדמים גם דרך שיחות טלפון מהארץ והעולם. בתקופה מורכבת זו, זו הזדמנות מצוינת ליצור קשר לטיפול להורדת החרדות, המתח והלחצים".

רקע בעיר: "בילדותי גרתי בשכונת מחנה יהודה ולאחר נישואיי עברנו להתגורר בשכונת שעריה הסמוכה. אני מאד אוהבת את העיר שלי. למדתי בבית הספר "הס", בחטיבת בן צבי ובעמל א' לימודי אדריכלות. כשהייתי בת 16, אבי מרדכי נפל במלחמת שלום הגליל. לשמחתי המשפחה של אמי גרה איתנו בעיר כך שכולנו היינו מקובצים יחד. הייתי פעילה בצופים והכרתי כל פינה. הייתי גם מה שכינו אז 'תולעת ספרים'. בזמן שהיום הילדים שוכחים את עצמם עם הניידים אני הייתי מחסלת חצי ספר בדרך הבייתה מהספרייה. בגיל צעיר התחלתי לכתוב סיפורים ושירים למגירה".

סיגלית אלגזה

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "אמא שלי, שתבדל לחיים ארוכים וטובים, הייתה בצעירותה בשלנית מהשורה הראשונה. סוג של קוסמת בעיניי. היא הייתה מוציאה מהמקרר מצרכים ויוצרת מאכלי פאר. היצירתיות הייתה נשפכת עליה במהירות שיא. ועם הבישולים הפרסיים, כמובן שאין להתווכח. אני התחלתי לבשל בעיקר לאחר נישואיי".

שף/קונדיטור אהוב? "בעלי איציק. אנחנו נהנים מהמטעמים הנפלאים שהוא מכין לנו גם בבישול וגם בקונדיטוריה".

המנה האהובה עלי: "מאכל פרסי של צלחת אורז ועליה רוטב 'רורמה סבזי'".

בישול או אפייה? "כשיש לי קונדיטור בבית, אין ספק שרק בישול".

תבלין אהוב? "חוואיג' למרק, שלדעתי הוא משביח מרקים ומאכלים נוספים".

מה בתפריט ביום שישי? "הילדים לא מוכנים לוותר אף פעם על אורז צהוב אחד אחד. בנוסף אנחנו מכינים עופות בתנור, שניצלים, רוטב לפעמים, מרקים בחורף כל שבוע בצבע אחר וסלטים".

מה הייתה המנה ראשונה שהכנת? "בילדות, כשהייתי בת 10, אמא שלי הייתה חולה ולא יכלה לקום מהמיטה. היא נתנה לי הנחיות איך לבשל בסיר לחץ חלקי עוף עם תפוחי אדמה וגזר עם תיבול.  עשיתי כל מה שהיא אמרה ויצא מעדן וליקקו את האצבעות".

מה המומחיות שלך? "עופות בתנור, שניצלים וכמובן מרקים שבעלי התחיל לאכול בזכותי".

מה אף פעם לא אסכים לבשל או לאכול? "כל מה שלא כשר".

תבשיל הקציצות של סיגלית אלגזה

תבשיל הקציצות של סיגלית אלגזה

מתכון לשבת: קציצות ברוטב

 

המצרכים לקציצות:

חצי קילו עוף טחון

חצי קילו בשר טחון

2 בצלים בינוניים

צרור כוסברה

צרור פטרוזיליה

1 ביצה

2 כפות קמח מצה

 

המצרכים לרוטב:

1 קופסת רסק עגבניות גדולה

שקית ירקות קפואים (אפונה וגזר, שעועית ירוקה או צהובה)

2-3 קישואים חתוכים

2-3 גבעולי כרפס

ראש שום

מרק עוף או מלח

פלפל

כורכום

גריל עוף

פפריקה אדומה

חוואיג' למרק

 

אופן ההכנה:

מחממים מעט שמן בסיר ומוסיפים את רסק העגבניות. מערבבים ומוסיפים מים כחצי מעומק הסיר, מביאים לרתיחה עם מכסה סגור. מתבלים בכף וחצי מרק עוף או מלח לפי הטעם, מעט פלפל וכף פפריקה מתוקה. מוסיפים לסיר את הירקות הקפואים, את הקישואים, את גבעולי הכרפס ואת השום השלם. מבשלים כחצי שעה עם מכסה סגור.

בקערה נפרדת מוסיפים לעוף ולבשר הטחונים את הבצלים לאחר טחינה במיקסר (לא לשכוח לסחוט קודם את הנוזלים), ואת הכוסברה והפטרוזיליה הקצוצים. מוסיפים ביצה אחת ושתי כפות קמח מצה. מתבלים בכף מרק עוף או מלח לפי הטעם, רבע כפית פלפל שחור, רבע כפית כורכום, כף וחצי גריל עוף, כף פפריקה מתוקה וחצי כף חוואג' למרק. יוצרים עיסה הומוגנית ולאחר כחצי שעה שהרוטב על הגז, מרטיבים ידיים ויוצרים כדורי קציצות ומוסיפים לרוטב. מנערים את הסיר על מנת שהכדורים יתיישבו במקומם ויהיו מכוסים ברוטב. מבשלים כרבע שעה עד עשרים דקות נוספות עם מכסה סגור. ניתן להוסיף כוסברה טרייה קצוצה בחמש הדקות האחרונות של הבישול. מגישים בלווי אורז או פירה.

בתיאבון!

שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר