מדור אוכל - רחלי ברעם והחרוסת

לא רק לק ג'ל: רחל ברעם יודעת גם לאפות ולהכין חרוסת. ויש גם מתכון כמובן

משבר הקורונה סגר את עסק הלק ג'ל הביתי של רחל ברעם והיא התחילה למכור מאפים שהיא מכינה בעצמה כדי לפרנס את ביתה חולת הלב. לכם היא מכינה חרוסת לפסח

פורסם בתאריך: 2.4.20 11:24

על עצמי: רחל ברעם, בת 31, אם חד הורית לאריאל בת החמש, חולת לב. בימים כתיקונם ברעם היא בעלת עסק עצמאי מהבית של "לק-גל", אולם לאור המצב והסגר הלא רשמי שהוטל על הציבור, החליטה כדי להתפרנס להתחיל לעסוק באפייה ולשווק עוגות שהיא אופה בביתה עוגות שמרים ועוגיות אלפחורס עם ריבת חלב ומתכננת הפתעות נוספות. "אני בעלת תואר ראשון בתקשורת שיווקית מאוניברסיטת אריאל, אבל כיוון שאני צריכה בשנים האחרונות להיות צמודה לאריאל, פניתי לתחום הלק הג'ל היצירתי. לאחר שהתחיל ההסגר בגלל הקורונה, הייתי שבוע שלם בהלם ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי. שוחחתי עם אחותי הגדולה והיא שאלה אותי למה שלא אהפוך את תחביב האפייה שלי לפרנסה. אני אופה בזמן הפנוי שלי לחברים וקרובים ומקבלת מחמאות אז החלטתי לנסות. לשמחתי יש היענות מדהימה ואני מקווה שזה ימשיך להיות כך כדי שאוכל לפרנס את אריאל ואותי ושלאנשים יהיה מתוק בימים האלה. חשוב לי לציין שהעבודה נעשית בסביבה נקייה ומחוטאת כנדרש על פי ההנחיות ועל פי סטנדרטים מחמירים של היגיינה, כגון שימוש במסכות ובכפפות, וסגירת העוגות באריזה".

רקע בעיר: "עברתי לפתח תקוה לפני כארבע שנים, כשאריאל חלתה ורצינו להיות קרובים לבית החולים שניידר לילדים. אנחנו גרים באזור שכונת שיפר ולאריאל יש גן מדהים שאני מאושרת שהיא נמצאת  בו. בנוסף אני קרובה לאחותי ולחברות שגרות פה. את הורי איבדתי לפני כשלוש שנים בהפרש של כמה חודשים אחד מהשני בזמן שנלחמתי על החיים של אריאל וזה היה מאוד קשה".

רחלי ברעם

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "תמיד חשבתי שאין לי את זה ושהמשפט שתי ידיים שמאליות נכתב עלי. כשהתחתנתי קלטתי שאני טובה באפייה. כשהתחילו לבקש ממני להביא קינוחים לכל מקום שאני מגיעה הבנתי שאני עושה את זה טוב. כבר לפני עשר שנים אחי שהיום מתגורר באמסטרדם רצה לפתוח לי אתר, אבל לא העזתי לעסוק בזה. עכשיו הבנתי שהגיע הזמן לצאת לדרך".

שף/קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהבת את חיים כהן, בגלל הבישולים ויותר כי הוא בנאדם ואני מתחברת לאנשים שהם טובי לב".

המנה האהובה עליי: "אורז נקי. אני מלכת האורז מגיל אפס".

בישול או אפייה? "אפייה. אני טובה מאוד בקינוחים, מוסים ועוגיות. אני גם יודעת לבשל, אבל טיפה פחות אוהבת. אני אשכנזייה 100 אחוז ומבשלת כמו מרוקאית".

תבלין אהוב? "חוואיג' למרק, זה נותן המון חיים לתבשילים".

מה בתפריט ביום שישי? "בדרך כלל יש סוג של עוף, שנצלים לילדה, אני אוהבת לארח ולכן אני תמיד מגוונת – צ'לי בקר וכמובן תמיד יהיה סיר אורז וקינוחים".

מה הייתה המנה ראשונה שהכנת? "כשהייתי ילדה, ואמא שלי ישנה צהריים, הייתי לוקחת פלחי תפוח, טובלת בסוכר ומכניסה למיקרוגל עד שזה נהיה רך ומתענגת על זה".

מה המומחיות שלך? "המומחיות שלי היא עוגת שמרים עם שוקולד שהבת שלי אוהבת במיוחד".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "קינמון. לא אתקרב ולא אבשל. מריחה את זה מקילומטרים".

הזמנות ניתן לבצע בדף הפייסבוק Rachel Baram.

מתכון לפסח: חרוסת של אמא (דרורה ברעם ז"ל)

חרוסת של אמא

המצרכים:

300 גר' תערובת אגוזים: מקדמיה, לוז, מלך, שקדים, פקאן

2 קופסאות ממרח תמרים

כוס יין אדום מתוק

 

אופן ההכנה: כותשים את האגוזים היטב. מוסיפים לקערה את שתי קופסאות ממרח התמרים. מניחים מעט כדי שהטעמים יתערבבו ומוסיפים כוס יין אדום מתוק משובח של קינוח.

 

בתיאבון!

שבת שלום!

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר