צחי נעים בפטריקס בפתח תקוה

בגיל 53 צחי נעים עבר מההייטק לחיי הלילה: "באתי אל הפטריקס בלי ניסיון אלא רק עם החלום"

במשך שנים הוא עבד בהייטק וטס ברחבי העולם, עד שהחליט להגשים את החלום, רכש זיכיון ופתח בפתח תקוה את הסניף התשיעי של הפטריקס

פורסם בתאריך: 14.11.19 20:51

קצת על עצמך: "קוראים לי צחי נעים ואני בן 53, בעל תואר במנהל עסקים מהמכללה למנהל ושריונר לשעבר. מזה כחודש אני הבעלים של הפטריקס בר, בר אירי ברחוב תוצרת הארץ 4, במתחם שופ טיים החדש. אני במקור מפתח תקווה וגרתי בה עד גיל 25, ואז כשהתחתנתי עברתי לגור בראש העין בה אני גר כיום. אני נשוי בשנית ואבא לשלושה ילדים. בפטריקס אני בעצם יזם ומי שרכש את הזיכיון לפתיחת הסניף בפתח תקווה, אח לסניפים בירושלים, תל אביב, אשקלון, בת ים, ראשון לציון וחיפה. אני בעצם פתחתי את הסניף התשיעי שיש בו גם מרפסת עם צמחיה אמיתית ובגלל שאני אישית מאוד אוהב כדורגל יש פה גם מסכים בכל פינה".

החיים כשעובדים בלילה: "זה הכל מהכל. זה קשה ולא קל ויש פה הרבה השקעה כספית ושעות אחרות, ולחץ לראות שהכל יעבוד, ולחץ לייצר את הפדיון, לשלם משכורות ושכירות. העסק הזה עובד מעל חודש ימים ואני מאוד מרוצה ונהנה. אני אומר לכל מי ששואל אותי איך זה, איך עשית את המעבר הזה מהייטק לחיי לילה, והם לא מבינים שמי שעובד בהייטק, עבד הרבה פעמים כמו כלב, למרות ההילה שיש סביב המקצוע הזה. כי בסופו של דבר אתה עובד קשה ויש לך בוסים על הראש ולקוחות ולחצים, רבעונים לסגור ואתה עובד בטירוף לא פחות מחיי לילה. חלק מהעבודה שלי בהייטק הייתה כרוכה בהרבה נסיעות לחו"ל, כל יום מתעורר במדינה אחרת, פעם בהודו, למחרת סינגפור ויומיים אחר כך בלונדון".

על הבר: "הפטריקס הוא בר בסגנון אירי, בר כשר, עם קונספט מגניב יותר בצד העיצובי שלו שזה אומר תאורה עמומה, בריקים, קשתות ותקרה שחורה ומרפסת מקסימה עם צמחיה אמיתית הכוללת עצי פרי מעל הראש. אין מקום בבר בו תשבו ולא תוכלו לצפות במסכים, בנוסף יש לנו מערכת סאונד מאוד מושקעת ויהיו גם הופעות. יש במקום תפריט עם מעל שלושים מנות בניצוחו של שף הרשת אבי נעמן לוקסמבורג שבנה תפריט טאפסטים ומנות שהלקוחות ממש עפים עליהן, זה לא אוכל ברים קלאסי. יש כמובן גם תפריט אלכוהול עשיר עם 25 סוגי בירה מהחבית. יש לנו בבר גם למעלה מחמישים סוגי ויסקי, קוניאק כר ברמה גבוהה ועוד. אני חושב שבחרתי לוקיישן מעולה וההתפתחות של העיר הזו בתחום חיי הלילה מדהימה".

חלוקת תפקידים: "אני הבעלים של הבר וגייסתי מנהלת שכירה, אלכס, שהיא אחראית על הפלור. ויש גם מנהל מטבח ושניהם עברו הכשרה של הרשת. גם דלית אשתי עובדת איתי בבר והיא מההתחלה גיבתה אותי בהחלטה לפתוח מקום, ובאה לעזור לי פה בערבים".

רקע בתחום: "אין לי רקע בתחום אבל אנשים מכירים אותי כי אני בן אדם מאוד פעיל ומוכר ברשתות החברתיות. מה שכן, יש לי רקע של יותר מעשרים וחמש שנה בהייטק, עבדתי בחברות גדולות וידועות אבל לפני שנה וקצת סיימתי תפקיד והייתה לי תקופת צינון בה קיבלתי משכורת ולא הייתי צריך לעבוד, מה שנתן לי זמן לחשוב מה אני באמת רוצה לעשות. והאמת, שלפתוח בר או עסק בתחום חיי הלילה, זה משהו שיושב לי בראש הרבה שנים כי אני בן אדם שאוהב את חיי הלילה, בילויים, בירות, ויסקי והכל. באתי בעצם בלי ניסיון אלא רק עם החלום. ובתור הייטקיסט מסודר התחלתי לעשות שיעורי בית בגוגל. הבנתי מהר מאוד שלי מאוד מתאים דווקא המודל של זיכיון כי אני מגיע בלי ניסיון ובלי רקע של ממש בתחום".

המשקה שלך: "אני אוהב לגוון ושותה הרבה דברים. החל ממשקאות אניסים כמו ערק וגם בירות מיוחדות כמו בירת IPA פטריוט, ג'יין ו-ויסקי. אני לא נעול על משקה אחד".

שותים הכי הרבה: "הכל מהכל. בעיקר בירות".

הכי קשה: "זה לא קשה, אלא שונה. אני ממש בניתי את המקום מאפס כי בהתחלה קיבלתי פה רק קירות בטון. ובאתי לפה בכל תקופת העבודה והרמתי בלוקים, הדבקתי בריקים על הקירות ועוד. הייתי ממש כמו פועל וחוויתי את האנשים והעשייה וזה משהו שנהניתי ממנו מאוד".

הכי כיף: "שאנשים באים וממש נהנים, אומרים לי שהם מרגישים בבית ושיש במקום אווירה נעימה ומזמינה ולא מנוכרת".
הערב הכי חזק: "מאחר ואנחנו בר כשר אז המקום סגור בימי שישי ולכן אני חושב שהערב הכי חזק זה חמישי. אבל גם מוצ"ש חזק, שני ימים שאנשים יוצאים ומבלים יותר, לא רק חילוניים אלא גם דתיים ומבוגרים, יש פה הכל מהכל. חוץ מזה, אנחנו מתכננים לעשות ליינים לפי ימים כמו ימי ראשון היפ הופ, שני מיינסטרים וכו', וגם להתחיל להביא למקום הופעות קטנות, ערבי ג'אז וערבים יווניים, וייתכן שבהמשך נביא די.ג'י".

אם לא חיי הלילה: "הייתי חוזר להייטק…".

טיפ לצעירים ששותים: "תדאגו לנהג תורן! תמיד כשבאה לפה קבוצה אני בודק איתם … כי יש לי בן בגיל 19 ואני רגיש לנושא. חוץ מזה, אני אומר להם לא לשתות הרבה. לא צריך לדפוק כמה חצאים בערב אלא לשתות במידה שתגרום להנאה".

כבעל בר מתחיל, תן טיפ למי שרוצה לפתוח עסק דומה: "במקרה שלי בחרתי לחבור לרשת ואני ממליץ על זה. לבד זה מאוד קשה".

קוקטייל של הפטריקס בפתח תקוה

קוקטייל השבוע: ריו דה ז'נרו

 

המצרכים:
25 מ"ל אפרול
25 מ"ל קמפרי
10 מ"ל רוטן פסיפלורה
25 מ"ל חמוציות
20 מ"ל סטולי
טוניק מנגו
סודה
25 מ"ל פסואה

אופן ההכנה:
לערבב הכל ביחד בתוך שייקר עם קרח. ממלאים כוס הגשה רחבה עם קרח עד הסוף וממלאים שלושה רבעים מהכוס. סוגרים עם טוניק מנגו ומעט סודה ומקשטים עם פלח תפוז ודובדבן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר