אילוסטרציה של מורה בכיתה , MicrostockAsia depositphotos.com
אילוסטרציה של מורה בכיתה , MicrostockAsia depositphotos.com

פרשת עוקץ חמורה: מורה בפתח תקוה הוציאה במרמה עשרות אלפי שקלים מהורי תלמידים

רחל גריידי בת ה-52 זייפה מסמך כי בתה זקוקה לניתוח חירום והוציאה במרמה כספים רבים מהורי תלמידים וממכרים נוספים. במקרה נוסף גייסה במרמה כספים עבור תלמיד חולה. היא נאשמת בזיוף ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות

פורסם בתאריך: 7.12.22 13:43

רחל גריידי (52), מורה לשעבר בבית הספר קיבוץ גלויות בעיר ותושבת מעלה אפרים, נאשמת כי כי ניצלה את תפקידה על מנת לבצע תרגילי עוקץ ולקבל במרמה סכומי כסף מהורי תלמידים וממכרים אחרים, במהלך עבודתה בבית הספר בפתח תקוה. כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדה ביום שלישי (ה-6.12) בבית משפט השלום בירושלים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).

כתב האישום האישום מורכב למעשה משני אישומים. מהאישום הראשון עולה כי גריידי קיבלה את הרעיון לעוקץ שלה אחרי שבתה חזרה באוקטובר 2018 מטיול במזרח הרחוק. במהלך הטיול חלתה הבת ועברה הליך רפואי עקב חור במעי, שכלל אשפוז, אך לא כלל ניתוח. זמן מסוים אחרי שהבת חזרה לארץ, בסביבות מאי 2020, החליטה גריידי לבצע עוקץ תוך הצגת מצג שווא לפיו ר' זקוקה לניתוח חירום יקר ערך, והיא נאלצת לגייס כספים למימונו.

על מנת שהעוקץ שלה ייראה אמין, פנתה גריידי לפרופסור אלון גרוסמן, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון, עמו הייתה לה היכרות מוקדמת. היא טענה בפניו שבתה עברה ניתוח בתאילנד וביקשה ממנו כי יוציא מסמך כתוב בו יציין שבתה זקוקה לניתוח נוסף בישראל. פרופ' גרוסמן בדק את התיק הרפואי של ר' ואמר לנאשמת כי בתה לא עברה ניתוח בתאילנד, והוסיף כי להתרשמותו אין כל צורך שתעבור ניתוח נוסף בישראל. הנאשמת לא ויתרה ודיברה עם פרופ' גרוסמן מספר פעמים וביקשה ממנו לציין שבתה צריכה לעבור ניתוח, אבל הוא סירב. בסוף הוא נתן לה מסמך חתום שבו כתב שבתה לא זקוקה לניתוח. גריידי או מישהו מטעמה זייפו את המסך בצורה שצוין בו ההפך מתוכנו המקורי. בן היתר נרשם במסמך המזויף כי ר' עברה ניתוח, וכי היא זקוקה לטיפול רפואי שיכול ויכלול ניתוח נוסף. בנוסף, הכינה גריידי הודעת ווטסאפ כוזבת שנועדה לגיוס תרומות, ובה נאמר: "הבת שלי צריכה לעבור ניתוח קשה מאוד … הניתוח הזה דחוף וחשוב ביותר היא בקושי מתפקדת וקשה לה מאוד" – כל זאת ללא ידיעתה של ר' וללא הסכמתה. הנאשמת ניצלה את היותה מורה לתלמידים, והפיצה את מצג השווא בקרב הורי תלמידיה ובפני מכרים שונים, באמצעות הווטסאפ או בשיחות טלפוניות ישירות.

באחד המקרים, המפורטים בכתב האישום, פנתה הנאשמת לאדם בשם א'. הציגה בפניו את מצג השווא ואת המסמך המזויף, תוך שהיא בוכה ומדגישה כי היא חוששת לחיי בתה. א' השתכנע, והסכים להלוות לנאשמת 30 אלף שקלים למימון הניתוח. א' העביר לנאשמת את הכסף בהעברה בנקאית, והנאשמת מסרה לו מספר צ'קים דחויים המיועדים לפירעון ההלוואה. אחרי זמן קצר היא ביקשה ממנו עוד 10,000 שקלים, אבל א' אמר לה שאין ביכולתו להעביר את הסכום הנוסף.

 

כתב האישום מפרט עוד מספר מקרים שבהם פנתה הנאשמת להורי תלמידים או מכרים וביקשה מהם סכומים שונים. חלק מהאנשים אליהם פנתה חשדו בה ולא הסכימו להעביר לה כסף, אולם אחרים נענו לה והעבירו סכומים שונים שנעו בין 100 ל-500 שקלים. "במעשיה המתוארים לעיל, זייפה הנאשמת מסמך, עשתה בו שימוש, קיבלה וניסתה לקבל דבר במרמה – והכל בנסיבות מחמירות", נכתב בכתב האישום. "הנסיבות המחמירות נובעות מהתכנון והתחכום, ריבוי מעשי המרמה, ומניצול תפקידה ומעמדה כמורה המחנכת של ילדי מרבית קרבנות העבירה". על המעשים האלה היא מואשמת בזיוף בנסיבות חמורות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות חמורות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (2 עבירות) וניסיון לקבלת דבר במרמה (4 עבירות).

מהאישום השני עולה כי בספטמבר 2020 נודע לנאשמת כי ילד בן 9, תלמיד בכיתה אותה לימדה באותה עת, אושפז וקיבל טיפול רפואי עקב דלקת בקיבה. הנאשמת פנתה לאמו של התלמיד בעת ששהה בבית החולים וביקשה כי תשלח לה תמונות של התלמיד ומסמכים רפואיים שלו. לצורך הפצת מצג השווא הפיצה הנאשמת את תמונותיו של התלמיד בבית החולים בצירוף הודעת ווטסאפ כוזבת שנועדה לגיוס תרומות. בהודעה היא כתבה: "יום מקסים. יש לי בקשה אישית אלייך. יש לי תלמיד שגילו אצלו סרטן בכבד. ילד בן 9 הוא צריך לעבור ניתוח קשה וחלקו פרטי. המשפחה לא מצליחה לגייס את כל הכסף. בבקשה ממך – כל סכום שתוכל לתת יתקבל באהבה ובשמחה". היא עשתה כל זאת ללא ידיעת הוריו של התלמיד. הנאשמת ניצלה את היותה המורה של תלמיד, והפיצה את מצג השווא בקרב מכרים שונים, באמצעות הווטסאפ בקבוצות תפוצה שונות, בפניות ישירות בעל פה או בטלפון. בעקבות מעשים אלו קיבלה הנאשמת עשרות אלפי שקלים. לאחר שהתבררו מעשי המרמה הנאשמת השיבה לחלק מהמתלוננים את הכסף שקיבלה מהם.

"במעשיה המתוארים לעיל, קיבלה הנאשמת וניסתה לקבל דבר במרמה – והכל בנסיבות מחמירות", נאמר בכתב האישום. "הנסיבות המחמירות נובעות מריבוי מעשי המרמה, מהתכנון והתחכום, ומניצול תפקידה ומעמדה כמורה המחנכת של ל'". על המעשים האלה היא מואשמת בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (3 עבירות) ובניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות (2 עבירות)".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. יוסף

    אם הייתי מרוויח משכורת של מורה גם אני הייתי מחפש דרכים יצירתיות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר