גניבת רכב, אילוסטרציה צילום Maridav depositphotos.com
גניבת רכב, אילוסטרציה צילום Maridav depositphotos.com

הם גונבים גם בשבת בצהרים: גל חדש של גניבות רכב בהדר גנים

תושבים בהדר גנים מתלוננים על מכת גניבות רכב בשכונה, בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה. במקביל לפנייה לשר איתמר בן גביר, פנו פעילים לרב מיכה הלוי וביקשו פסק הלכה לגבי התקשרות עם המשטרה בשבת במקרה של חשד לגניבת רכב

פורסם בתאריך: 11.1.23 08:37

בתקופה האחרונה סובלים תושבים בשכונת הדר גנים בעיר מגל גניבות של כלי רכב. התושבים מדווחים על מכוניות שנפרצות תוך דקות ואף פחות מכך, לפעמים בשעות הקטנות של הלילה ולפעמים אפילו בשעות היום (למשל, בשבת בצהריים, בשכונה שרבים ממנה הם דתיים וחרדים). התושבים טוענים לאוזלת יד של המשטרה. פעיל בשכונה, ירון קדושים, אף פנה לאחרונה לשר החדש לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, וביקש ממנו לפעול בנושא. במשטרה טוענים כי "המשטרה מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחוללי פשיעה בעיר".

מספרת תושבת השכונה, נופר כהן: "באנו עם הרכב שלנו מסוג מאזדה cx5 להורים שלי שגרים בהדר גנים. אנחנו שומרי שבת. השארנו את האוטו ליד הבית שלהם וחזרנו הביתה ברגל. במוצאי שבת ההורים שלי מתקשרים לשאול אם לקחנו את המכונית. אמרנו מה פתאום הרי רק עכשיו יצאה השבת. הגענו אליהם מהר, ראינו שהרכב לא נמצא, שבמקום יש זכוכיות שבורות וזהו. בעלי הלך למשטרה והם בדקו במצלמות של הבניין ורואים שבסביבות השעה שלוש וחצי הגנב נכנס לאוטו ולוקח אותו. זה היה רכב חדש וביחד הלכו כיסאות בטיחות של הילדים, כיסא אוכל מתקפל, משקפי שמש, משקפי ראייה".

איך את מרגישה מאז?
"כל פעם שאני נוסעת להורים שלי, ואני נוסעת אליהם הרבה, אני משקשקת. קנינו רכב חדש והתקינו בו איתוראן. כל צליל באיתוראן מקפיץ אותי. אני כל הזמן מסתכלת לבדוק שהרכב עוד נמצא במקום. כל יום אני מודה לאלוהים שהרכב נמצא בחניה. כשהגנב גנב את הרכב עברו לידו אנשים ברחוב, אבל הוא עשה את זה כל כך מהר שאף אחד לא חשד בו".

במקרה של גדי הגניבה קרתה לפנות בוקר. גדי: "זה היה בשבוע שעבר, בלילה שבין שלישי לרביעי בשעה 4:04. היה לי יונדאי i25 שנת 2018. הוא חנה מתחת לעמודים של הבניין. במצלמות של הבניין אפשר לראות שלושה אנשים מגיעים, אחד נשאר כתצפיתן ושניים מנסים לפרוץ לרכב. הם מפסיקים, עוברים לרכב שליד, מפסיקים, חוזרים לשלי ופורצים אותו. תוך שש דקות הם עם הרכב בחוץ. יש לי תחושה שהשכונה שלנו מסומנת. גם אתמול גנבו פה רכב ואני יודע על פחות 10 מכוניות שנגנבו בחודש האחרון. במשטרה גילו הרבה אמפתיה, אבל, בסופו של דבר, המכוניות כל הזמן נגנבות".

 

 

קדושים מספר שהצטברו אצלו תלונות רבות של תושבים על גניבות רכב וכמה מקרים של פריצות לרכב שנמנעו. קדושים: "ביום חמישי התנהל מרדף של המשטרה, הרכב הוחזר לבעליו והגנבים נעצרו. רכב נוסף נפרץ אך לא נגנב. בעקבות ערנות תושבים יש לי פרטים של הסייען מהשטחים שהיה שם ברחוב מספר שעות קודם לגניבה. הוא עובד באחד העסקים בשכונה. אני קורא לתושבים להמשיך לגלות ערנות. בנוסף, אני מפציר בתושבים לא להשאיר חפצים יקרי ערך ברכב כי כואב הלב אם גם הם נגנבים ביחד עם הרכב".

קדושים מספר כי שוחח לאחרונה עם מפקדת המשטרה בעיר, סנ"צ רויטל קרקו. לטענתו, בעקבות השיחה הובטח לו כי יהיה תגבור משמעותי של פעילות המשטרה בשכונה, בדגש על פעילות סמויה. בעקבות המרדף המוצלח שהיה ביום חמישי הוא מקווה כי שיתוף הפעולה המוצלח עם המשטרה יימשך. קדושים פנה גם לרב העיר, הרב מיכה הלוי, וביקש ממנו להוציא פסק הלכה לגבי התקשרות עם המשטרה בשבת במקרה של חשד לפריצת רכב על מנת שניתן יהיה להזעיק את המשטרה באופן מידי כל עוד הגנבים בשטח והבטיח לעדכן בנושא.

בנוסף, כאמור, פנה קדושים גם לשר בן גביר. בין השאר, כתב קדושים לשר: "שורש הבעיה הוא המעבר המהיר והחלק של גנבי הרכב אל השטחים. איש לא בודק אותם. הפתרון: הצבת שוטר במחסום עם טאבלט לבדיקת רכבים, או מחסום הפועל על בסיס מערכת עין הנץ, או הענקת סמכויות לחייל במחסום, תביא למיגור התופעה. הרי לא ייתכן שערבי תושב השטחים בן 17 מגיע עם רכב חדש למחסום בשעה 3 לפנות בוקר ואיש לא שואל אותו מי מה ולמה!! וככה זה בדיוק!! בנוסף, הפעלת מערך פיקוח על חלקי חילוף והפעלת סנקציות כנגד מוסכים שיחרגו מהוראות החוק".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחוללי פשיעה בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים ויחידות מיוחדות הפועלות במספר מעגלי אבטחה – מקו התפר עד פנים הערים, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו. נדגיש, כי שוטרי תחנת העיר, כשאר התחנות במרחב והמחוז, מבצעים כל העת אכיפה מוגברת בשיתוף לוחמי יס"מ ומג"ב, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, המתמקדת בכנופיות רכוש ואלימות עפ"י מודיעין איכותי וניתוח נתוני הפשיעה, לצד פריסה רחבה של כוחות גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים. בנוסף, ישנה עליה בכתבי האישום המלמדת על אכיפה מדויקת, מעצרים איכותיים ואיסוף ראיות מקצועי, המאפשר ליישם בסופו של הליך חקירתי את התביעה המשטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה. צר לנו על הניסיון לייצר כותרות תקשורתיות, שאינן עולות בקנה אחד עם העשייה המשטרתית הרבה למען הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר