ניידת משטרה, צילום svershinsky depositphotos.com
ניידת משטרה, צילום svershinsky depositphotos.com

שוטר מתחנת פתח תקוה חשוד בגניבת חלקים של כלי נשק וכסף מזומן מהתחנה

השוטר חשוד בשבעה מעשי גניבה, שישה מתוכם בתחנת פתח תקוה, עורך דינו הכחיש כל כוונה לסחר באמל"ח. מעצרו הוארך בבית המשפט

פורסם בתאריך: 18.5.23 15:30

מעצרו של שוטר שח"מ מסיור תחנת פתח תקוה, הוארך היום (חמישי) בשישה ימים על ידי השופט גיל גבאי בבית משפט השלום בראשון לציון. הבקשה הוגשה על ידי ענבר טולקובסקי ועופר בביצקי בשם המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים. נגד השוטר מפתח תקוה יש חשדות חמורים: גניבה של נשקים וכסף בסך של עשרות אלפי שקלים.

מתוך פרוטוקול בקשת צו הארכת המעצר עולה כי השוטר ביצע לכאורה, 7 מעשי גניבה, 6 מתוכם בתחנת פתח תקוה ואירוע נוסף בתחנת נתניה. הגניבות כללו ארבעה מכלולים של רובה M-16 משטרתיים, כסף מזומן מתוך פריטי אבידות ומציאות, כסף מזומן מארון מוצגים בתחנה, חפצים ששייכם לעצורים וכן גניבת כסף מעמיתיו לעבודה.

בנימוקי הבקשה להארכת המעצר נאמר כי החקירה נמצאת בראשיתה ודורשת עדיין ביצוע של פעולות רבות שבהן עלול להיות שיבוש במידה והחשוד יהיה חופשי ולכן הוא חייב להיות במעצר. השוטר נעצר אתמול והוחזק בתחנת ראשון לציון. הארכת המעצר דרושה למח"ש על מנת לבצע את פעולות החקירה ולהגיע לחקר האמת.

מתוך פרוטוקול הבקשה להארכת צו המעצר עולה גם כי מדובר באירועים שנמשכו על פני כשנה עד שנה וחצי. נציגי מח"ש הסבירו לשופט כי "טרם הטיחו את כל הראיות" בפני החשוד וכי עליהם לחקור מידע נוסף, הן לגבי הנשקים והן לגבי הכספים. הם הסבירו גם כי עילת המעצר היא לא רק שיבוש אלא גם מסוכנות. בהקשר זה יצוין כי חלק גדול מהמידע הידוע נמסר לשופט בדו"ח סודי.

 

 

טולקובסקי טענה גם כי: "מדובר במספר רב של אירועים עד כדי כך שהוא (החשוד) מתקשה לזכור את הפרטים. זאת ועוד, הנסיבות שתיאר מצביעות על תכנון וכוונה גם לסחר באמל"ח … החשוד שכלל את שיטת הפעולה שלו מאירוע אחד לאחר, למד ושינה את דרכו כדי להצליח טוב יותר בפעם הבאה ולא לעורר חשד … הפרטים שנגנבו, כולם יחד, שווים עשרות אלפי שקלים. עד כה, החשוד קושר עצמו באופן מלא בכלל החשדות והאירועים".

בא כוחו של השוטר, עו"ד אורון שוורץ, טען, לעומת זאת, כי רוב הראיות נאספו וכי הוא מציע שהחשוד יישאר במעצר בית בבית הוריו בצפון הארץ. הוא טען כי החשוד מכחיש בעקביות את הנושא של סחר באמל"ח וכי "לא בכדי לא הוטחו בחשוד כל ראיות לעניין סחר או קונה לאמל"ח. אני מבין שכנראה מנסים לעשות מסע דיג … איננו מקלים ראש בעבירות הגניבה ואולם, ההבדל התהומי בין עבירות של גניבה לסחר באמל"ח צריך לקבל ביטוי … המעצר לא נועד לשבור חשוד כדי שיודה ואבקש שהימים שיוקצבו, בעיקר לצורך זה, יהיו מידתיים".

אחרי שהשופט עיין בחומרי המעצר הוא השתכנע כי עולה מתוכם חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. השופט טען כי פסיקה עקבית של בית המשפט העליון קובעת כי בעבירות נשק הכלל הוא מעצר וקיים גם חשש לשיבוש. השופט קבע, לפיכך, כי הבקשה להארכת המעצר בשישה ימים נראית לו סבירה ואישר אותה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר