המצטיינים המחוזיים. צילום באדיבות מועדון ורבר
המצטיינים המחוזיים. צילום באדיבות מועדון ורבר

אלו תשעת המצטיינים המחוזיים של תוכנית התפתחות אישית

תשעה תלמידים מפתח תקוה זכו בפרס המצטיינים המחוזיים במסגרת התוכנית התפתחות אישית ומעורבות חברתית לשנת תשע"ח. הכירו אותם

פורסם בתאריך: 30.11.17 19:32

פרס המצטיינים המחוזיים במסגרת התוכנית התפתחות אישית ומעורבות חברתית לשנת תשע"ח – ניתן לתשעה תלמידים מצטיינים מפתח תקוה. בנוסף זכה השנה מרכז הנוער ווליום ורבר באות הוקרה מחוזי על היותו מקום התנסות מצטיין. הטקס המחוזי יתקיים השנה ב-26/2/18 בחולון.

"אין ספק כי שיתוף הפעולה בין הצוותים החינוכיים ומסגרות ההתנסות מאפשר ומצמיח בוגרים ערכיים וראויים המרגישים שייכות לקהילה, לחברה ולמדינה ואחריות כלפיהן ערכים העומדים בבסיסה של התוכנית התפתחות אישית ומעורבות חברתית", אמרה מנהלת המחלקה להתפתחות אישית ומעורבות חברתית באגף החינוך העל יסודי, אלה זילברמן. "משמח מאוד שהשנה זכה מרכז הנוער ווליום ורבר – אגף הנוער והצעירים באות המחוזי על היותו מקום התנסות מצטיין. בחירתו נעשתה על סמך המלצות רכזות המעורבות בתיכונים ומכתבי התלמידים המתנסים במקום ומהווה עדות נוספת למימוש התפיסה העירונית של מעטפת כוללת לתלמיד 24/7 בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי כאחד".

הכירו את המצטיינים:

אופק דוידסון – בית חינוך פיינשטיין ברנר

אופק-דוידסון

אופק-דוידסון

אופק מתנסה בתנועת הנוער בית"ר ופעילה בכנפיים של קרבו. במעו"ז עברה את כל שלבי המנהיגות ומדריכה זו השנה הרביעית ברציפות. אופק נמצאת בקשר רציף עם הורים על שלל צרכיהם, מתמודדת ברגישות נפלאה תוך דאגה מתמדת לחניכים. במסגרת בית הספר התנסתה אופק בתוכניות "ליצנות רפואית" ובמלאכי יומולדת והתנדבה בשניידר ובעריכת ימי הולדת לילדים נזקקים. בכיתה יא' עם הצטרפותה למגמת התקשורת בחרה אופק לביים סרט על אמה שחלתה בסרטן השד. היא ביימה ברגישות והשתתפה לצד אמה בסרט, במטרה להעלות ולהגביר את המודעות למחלה. הסרט הוקרן בפני קהל של כ-300 איש. לאורך השנים הייתה אופק פעילה, יוזמת ועוסקת בקידום העשייה החברתית ומשמשת גם כממ"צית (מדריכת מעורבות צעירה) של כיתתה.

בר הנדל – תיכון בן גוריון

בר-הנדל

בר-הנדל

בר משמש כרכז בוגר של שבט ראשונים בתנועת הצופים בפתח תקווה ואחראי על פיתוח המנהיגות בקרב השכבה הבוגרת בשבט. בר אחראי על הקמת מפעלים תנועתיים לקהילה כגון: פורימונים, הובלת התנדבות בבתי אבות ובבתי חולים. בר מרכז את תחום ההדרכה בשבט ומשמש כיד ימינו של המרכז הבוגר. הוא יזם והוביל פרויקט ייחודי של הקמת גינה קהילתית בשבט במטרה להכיר את הצומח כחלק מערכי התנועה ועל מנת לתרום את הכסף מתוצרי הגינה לאוכלוסיות נזקקות. הקמת המיזם והרעיון הגיעו מעצם היותו חובב צמחים.

יובל סלופסקי – תיכון ע"ש גולדה מאיר

יובל סלופסקי

יובל סלופסקי

יובל פעילה בבית הספר לשגרירים צעירים בפתח תקווה ומייצגת את מדינת ישראל במסגרת זו בחרה לפעול בתוכניות מיוחדות בנושא השואה. היא יזמה פרויקטים התנדבותיים רבים שאחד המשמעותיים ביניהם, היה ערב כישרונות צעירים שהובילה במרכז הנוער 'תקומה'. את הערב יזמה והובילה מתוך כוונה לתת הזדמנות וחשיפה לבני הנוער שידם אינם מאפשרת השתתפות בחוגים וכך ניתנה להם ההזדמנות להיחשף ולהציג את כישרונותיהם בפני הקהל. בנוסף, פעילה במסגרת לקט שבת – איסוף ירקות ופירות מסוחרי השוק העירוני בסוף יום שיש וחלוקתו למשפחות נזקקות. מזה שנתיים יובל נציגה במועצת התלמידים בבית הספר, עושה את תפקידה במסירות ואהבה ובשנה האחרונה אף מייצגת את בית הספר במועצת התלמידים והנוער העירונית. במסגרת תפקידה בוועדת דוברות במועצה העירונית יובל אחראית על הפקת הסרטונים והעלאת המודעות בנושאים שונים. בתחום הזה, כמו בכל שאר התחומים, יובל מביאה את עצמה לידי ביטוי ופועלת מתוך ערכיות, יצירתיות ואחריות.

ליאב מזור – ממ"ד שלום

ליאב מזור

ליאב מזור

ליאב מתנדבת עם כיתתה אחת לשבוע בבית הקשיש 'מסר' בפתח תקווה. היא מסייעת בהתארגנות לקראת התעסוקה לקשישים ובחוג הפסיפס בו היא עוזרת להם בהדבקה, צביעה, הבאת חומרי היצירה ופעילה במשחקים משותפים עימם. מדובר בנערה רגישה לצרכי המשתתפים, מזהה את ההזדמנויות בהן יכולה להגיש עזרה ומתנהלת בהתאם. היא עברה תהליך משמעותי ביצירת קשר עם הקשישים, תהליך שהחל בהימנעות ורתיעה עד לשינוי המתואר היום. "בהתחלה ישבתי בצד ולאט לאט התחלתי להתקרב היום אני נהנית להגיע ומחכה בציפייה ליום חמישי", היא מספרת. לדבריה היא לוקחת חלק פעיל ומשמעותי ויוצרת קשר נפלא וחם עם המשתתפים, הכולל שיח והקשבה הראויים לשבח.

ליאור המבורגר – תיכון יצחק שמיר

ליאור המבורגר

ליאור המבורגר

ליאור פעילה לאורך שנים רבות בארגון הנוער משצ"ים (מדריכי של"ח צעירים) בפתח תקוה ומתפקדת כמדריכה בוגרת, מובילה ומרכזת כלכלה וכנסים. במסגרת תפקידיה ליאור מובילה תהליכי עומק, מבצעת הדרכות ואחראית על סדר וארגון הפעילויות השונות. ליאור הייתה שותפה בפרויקט 'של"ח בשביל הלב' המשלב את תלמידי חינוך המיוחד בפעילויות, באירועים ובטיולים. במסגרת שיתופי הפעולה בין התיכון בו לומדת ובית ספר קורצ'אק לתלמידים עם צרכים מיוחדים עסקה ליאור בהעברת הדרכות, פעולות ובליווי התלמידים. היא פעילה גם במרכז הנוער ווליום ורבר של אגף הנוער והצעירים בעיר. במסגרת מגמת ספרדית הייתה שותפה פעילה במיזם לשימור שפת הלדינו בבית אבות רקנאטי (דיור מוגן ייחודי לדוברי לדינו) בעיר. בין שלל עיסוקיה מוצאת ליאור את הזמן להשקיע בלימודים.

קרולינה שקולניק – בית חינוך פיינשטיין ברנר

קרולינה שקולניק

קרולינה שקולניק

קרולינה פעילה במרכז הנוער עין גנים ומעורבת במועצת הנוער העירונית. במסגרת תפקידיה יזמה והובילה פרויקטים חדשניים לרווחת הקהילה. בין הפרויקטים הקמת מרכז ס.ג.ו.ל – מרכז חברתי ייחודי, ראשון מסוגו לרווחת חולי הסרטן בעיר בהובלת בני הנוער. פרויקט נוסף אותו יזמה והפך למסורת בעיר הינו "מאירים את העיר" המתקיים מידי שנה בחג החנוכה ובו כל אחד ממרכזי הנוער יוצא לפעילות התנדבותית ו"מאיר" באור הנתינה חלק אחר בעיר. קרולינה מדריכה ומלווה במסגרת מרכז הנוער קבוצות שונות של בעלי צרכים מיוחדים ונוער בסיכוי ואחראית על הפקת סרטון נגד גזענות ואלימות בחברה הישראלית, שאף זכה בפרס אומץ ומשרד החינוך, בשם "בואו נעשה את זה אחרת". בסרטון השתתפו גם תלמידי חינוך מיוחד כחלק מערך השיווין אותו הובילה. קרולינה היא תלמידה משקיענית ולמרות מאמציה הרבים בלימודים מגלה אחריות חברתית רחבה.

סלם רואי – ישיבת כפר גנים

סלם רואי

סלם רואי

רואי פעיל כשנתיים וחצי כמדריך בתנועת הנוער בני עקיבא בסניף נווה גן בפתח תקוה. הוא היה שותף פעיל בהקמת הסניף ותרם רבות לקידומו. מדובר בדמות חינוכית משמעותית לחניכיו ומקפיד לקחת אותם פעם בחודש, באופן קבוע להתנדבות קבוצתית ושואף ללמד אותם לשלב את המעורבות החברתית בסדר היום כמו שיש זמן קבוע ל"חוג". בנוסף מנהל רואי את 'גמ"ח סלם' הפועל מתוך ביתו והוא עוסק באיסוף אוכל למשפחות נזקקות מבתי עסק ומסופרים כל סוף שבוע ודואג לאריזת 250 ארגזי מזון, טיפוח והיגיינה למשפחות נזקקות בתקופת החגים. לצורך כך הוא מגייס את חבריו, מדריכים נוספים וחניכים. רואי רואה בעשייה ובמעורבות החברתית שליחות ואחריות אישית.

רותם סיקסיק – תיכון בן גוריון

רותם סיקסיק

רותם סיקסיק

רותם מתנסה ב"בית אורנית" מרכז תמיכה וסיוע לחולי סרטן בפתח תקוה. היא הגיעה למקום בהיותה בת 6.5 שנים כשחלתה בסרטן הדם. כשהמורה בכיתה י' הסבירה על למידה משמעותית דרך התנסות במסגרת התוכנית 'התפתחות אישית ומעורבות חברתית', רותם מיד ידעה שלמרות הקשיים והחוויות היא תחזור לבית אורנית, לעזור לילדים אחרים מניסיונה האישי. במסגרת התנדבותה שימשה רותם אוזן קשבת וכתף תומכת לילדים חולי סרטן כשהיא מעניקה להם זמן איכות והסחת הדעת מהמחלה. היא הצליחה להכניס מעט שמחה והרבה תקווה לילדים אלו בשל סיפורה האישי. כמי שהחלימה ממחלת הסרטן, מסר של אופטימיות, תקווה והרגשה שבסוף יהיה טוב ושזו רק תקופה קשה שתעבור, וכל זאת בדרך פעילות מהנה הכוללת: משחק, עבודות יצירה, טיולים וקייטנות. בתיכון בו לומדת רותם משתפת בימי החשיפה את סיפורה האישי ומעודדת את התלמידים לקחת חלק פעיל ומשמעותי בתוכנית.

רותם קרמלקר – תיכון יצחק שמיר

רותם קרמלקר

רותם קרמלקר

רותם פעילת מועצת התלמידים הבית ספרית מכיתה י ונבחרה לייצג את התיכון במועצת הנוער העירונית. רותם לומדת בתיכון צומח והייתה ממייסדי המועצה. רותם מעורבת בפעילויות רבות פרי יוזמתה והייתה שותפה בפרויקט מועצת הנוער העירונית במסגרת אגף הנוער והצעירים בשם 'נסיכות לוחמות' – ייצור פאות לפורים עבור ילדות חולות סרטן. בנוסף, הובילה את פרויקט איסוף חבילות שי לחיילים בודדים. דרך יוזמותיה השונות רותם סחפה אחריה חברים רבים לספסל הלימודים. רותם נבחרה להיות יו"ר ועדת האתיקה במועצת הנוער העירונית אותה היא מובילה ב'יד רמה' בדרכה המיוחדת ואישיותה הכובשת. מתלמידה מופנמת הפכה רותם למנהיגה זאת לצד מאמציה והשקעתה הרבה בלימודים.

מרכז הנוער ווליום וורבר – מקום התנסות מצטיין

המצטיינים המחוזיים. צילום באדיבות מועדון ורבר

המצטיינים המחוזיים. צילום באדיבות מועדון ורבר

מרכז הנוער ווליום וורבר בניהולה של ספיר קדישמן זכה באות הוקרה מחוזי בהתבסס על המלצות תלמידים ורכזות המעורבות בתיכונים מתוך התפיסה החינוכית המעודדת את הקשר הרציף 24/7 בין החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי אותו מקדמת העיר. המרכז הינו מרכז נוער מוסיקלי הממוקם בתוך שטחו של מתנ"ס ורבר ומהווה אחד מ-12 מרכזי הנוער בעיר הכפופים לאגף הנוער והצעירים בניהולו של גיא אליהו. למרכז הנוער, מגיעים בממוצע כ-220 בני נוער. בשל יחודו המוזיקאלי של המרכז. אוכלוסיית היעד הפוקדת את המרכז יום ביומו הינה הטרוגנית ביותר ומונה נוער דתי, חילוני, יוצאי חבר העמים, קהילה להטבי"ת ועוד. במרכז הנוער תכניות רבות, חלקן במסגרת התוכנית התפתחות אישית ומעורבות חברתית כדוגמת "סיירת ווליום"- קבוצות בני נוער מוזיקאים קיימו מופעי רחוב, לאוזניהם של עוברי אורח ותושבים, במטרה לגייס כסף עבור פתיחתו של "מרכז סגול" – מרכז לחולי סרטן בעיר. הסיירת מופיעה באירועים עירוניים, ימי זיכרון, אירועי קיץ ועוד ומידי חודש מגיעה לבית החולים תל השומר, למחלקות אונקולוגיות לילדים, במטרה לשמח את ליבם של המאושפזים. מועדון חברתי נוסף שקיים במרכז הנוער, בשם "מעגלים" הינו מועדון לאוכלוסיות בעלי מוגבלויות כגון: פיגור ובני הנוער מעבירים להם פעילות פעם בחודש. עזרה בצהרון בשעות אחר הצהריים, פרויקט כלב- פרויקט להעלאת המודעות לאימוץ כלבים. תוכנית ניר- תוכנית זו נכנסה למרכז כחלק מתוכנית חברתית רחבה ומקיפה של עמותת איגי (ארגון הנוער הגאה), התכנית מעודדת שיח של קבלה, שוויון וסובלנות בבתי הספר. מטרת התוכנית היא להוביל שיח על זכויות אדם, שוויון ערך האדם והאישה דרך עיסוק בנושא מגדר, מיניות להט"ב ופוביה וגזענות. ובנוסף, במהלך השנה לקח הנוער ,חלק פעיל במרכז בתוכניות ובפרויקטים התנדבותיים רבים. הפנינג פורים "קמחא דה פסחא" שכל הכנסותיו הלכו לתלושי מזון למשפחות ברווחה לכבוד חג הפסח. התנדבות בחטיבת שלום לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר