צילום אילוסטרציה דניאל בר און
צילום אילוסטרציה דניאל בר און

בעקבות פניית משרד החינוך: בוטלה שביתת הסתדרות המורים

השופטת אפרת לקסר, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, אמרה בדיון כי ההחלטה על השביתה הייתה צעד מהיר מידי. קודם לכן כעסו הורים על כך שהצהרונים יפעלו רק באופן חלקי

פורסם בתאריך: 26.12.17 18:07

ההורים כבר החלו לחפש סידור למחר, אבל בשעות הערב בוטלה השביתה שהייתה אמורה להתקיים מחר. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל הערב (שלישי) את עמדת משרד החינוך, לפיה אין מקום להשבית מחר את הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, ובחטיבות הביניים השופטת אפרת לקסר, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, אמרה בדיון: "השביתה מחר הייתה נקיטת צעד ארגוני מהיר מדי, וזאת בלשון המעטה. לא צריך מחר לשבות. סוגיית ימי המחלה נעשתה במשך 30 שנה בצורה מסוימת, והצעת ההסתדרות לשינוי שיטת החישוב הועלתה רק לפני 4 ימים".

"לא נסכים לשערורייה"

קודם לכן הודיעה הסתדרות המורים על שביתת אזהרה בת יום אחד במוסדות החינוך השייכים להסתדרות: גני ילדים, בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים, למעט מוסדות החינוך המיוחד, שבהם יתקיימו לימודים כרגיל. יצויין כי כיתות החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים יושבתו, טיולים יתקיימו כסדרם ואסיפות הורים מבוטלות. יצוין כי בשע האחרונה הסתמן סיכוי שהשביתה תבוטל.

מוקדם יותר, בהודעה שהוציאה יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, היא ציינה שהם יוצאים למאבק על מנת לעצור את "עושק ימי המחלה של ציבור עובדי ועובדות ההוראה, ומתכוונת לכרך שלאחרונה נתגלה למורים בתלושי המשכורות שלהם שמורה שנעדר בשל מחלה ליום אחד מחויב בפועל ב-1.4 ימים וכי מורה שנעדר שלושה ימים, מחויב ב-4.2 ימים. "לא נסכים לשערורייה שבה מורה או גננת חולים יום אחד ומחויבים על יום וחצי. אני לא מכירה עובד אחד במשק שהיה מסכים לעבוד במצב כזה", אמרה בן דויד.

"את הדיונים צריכים לעשות לא על חשבון גב הילדים", אומרת אמא תושבת העיר, "הם צריכים להגיע להבנות אחת ולתמיד ולא כל פעם למצוא משהו שלא נראה להם. הכל מוצדק, אבל למה לעשות זאת על חשבון הילדים שלנו? אין ספק וכולם חושבים שהמורים זכאים לקבל א כל מה שמגיע להם כולל ימי חופשה או מחלה כמו כל עובד אחר במשק, אבל הדרך שמובילי המאבק בוחרים בה, גורמת אצל ההורים למרמור גדול ובמקום שההורים יהיו איתם, הם גורמים אצל ההורים לכעס גדול".

לאחר ההודעה על השביתה נמסר מעיריית פתח תקוה שמינהל החינוך בפתח תקווה החליט לא לפתוח מחר את גני הילדים עקב שביתת הגננות. הצהרונים יפעלו כרגיל החל מהשעה 13.45. עוד נמסר כי צהרוני מקפ"ת תחת רפורמת "ניצנים" בבתי הספר יפעלו במתכונת הרגילה, דהיינו בין השעות 13:00 – 17:00. צוותי הצהרונים יהיו בבתי הספר לקלוט את הילדים בכיתות הצהרון. באם יחול שינוי הודעת עדכון תצא בהתאם.

"ההחלטה של פתח תקוה לא מובנת"

עוד לפני ביטול השביתה עוררו העדכונים כעס אצל לא מעט הורים בעיר. הורים רבים להם ילדים בגנים, אמרו בכעס כי אינם מבינים מדוע עיריית פתח תקוה החליטה לא להפעיל את הצהרונים בגני הילדים ביום השביתה, כפי שעושים בערים אחרות. ההורים ציינו כי על פי החוזה אשר נחתם עם המפעילים, הצהרונים יפעלו בחופשות בימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:30-16:00, והדין הוא אותו דין גם לימי שביתה. על פי הסיכום, כיום שביתה יחשב יום בו מתקיימת שביתת גננות בכל שעות הלימודים. פעם אחת בשנה יפעלו הצהרונים ללא תשלום ובגין כל יום שביתה נוסף ישלמו ההורים למפעיל סך של 30 שקלים לילד, בנוסף לתשלום הקבוע. "ההחלטה של פתח תקוה לא מובנת כלל וכלל", אומרת אמא לילדים בגני עירייה "מבדיקה שעשיתי בערים אחרות החל מראש העין ועד רעננה, שוהם, אופקים, אשקלון, באר שבע, אשדוד, הרצליה ועוד, הגנים פועלים, אם זה על ידי מפעיל הצהרונים או על ידי סייעות יחד עם הורה מלווה ורק בפתח תקוה, משום מה באגף גני הילדים קיבלו החלטה לא להפעיל את הצהרון ביום השביתה".

הורה אחר הוסיף: "יש כעס גדול בקרב ההורים, אף אחד לא מבין מדוע הם לא פועלים על פי החוזה, בעירייה לא נותנים לנו תשובה ומעבירים אותנו מאחד לשני ומשום מה בעירייה בחרו להיות ראש קטן והוציאו הודעה שהצהרונים יפתחו בשעה 13:45. הרי ההורים עובדים בבוקר וצריכים למצוא סידור לשעות היום, אז מן הסתם בשעה 14:00 הצהרון יהיה ריק וזה מאוד מכעיס".
תגובת העירייה לטענה טרם התקבלה ותובא כשתתקבל.

מוועד ההורים העירוני נמסר, לפני ביטול השביתה: "ועד ההורים העירוני, מרגע קבלת הידיעה על היתכנות לשביתה, פעל מול כל הגורמים על מנת למנוע פגיעה בהורים ובילדים. הוועד ימשיך לפעול אל תוך הלילה".

ראש העין: נמצא פתרון לצהרונים

מייד כשנודע דבר השביתה המתוכננת, החליטו בראש העין לבוא לקראת ההורים וברשת "מקום בלב" הוציאו הודעה שלמען קיום שגרה טובה לילדים, האגף לגיל הרך "מקום בלב" נערך לשביתה, בשיתוף מלא עם מחלקת החינוך בעיריית ראש העין. בנוגע לגנים נמסר כי הגנים יפעלו החל משעה 07:30 בבוקר עד השעה 14:00 לכל ילדי הגנים וילדי הצהרוניים יישארו עד לשעה 17:00. "סייעות גני העירייה וסייעות הצהרונים יעבדו בשיתוף פעולה משעות הבוקר והחל משעות הצהריים הצהרונים יעבדו במתכונת הרגילה", נמסר.בגנים תסופק ארוחת בוקר.

לגבי הצהרונים של בתי הספר נמסר כי במקרה של שביתה הצהרונים יעבדו במתכונת של יום ארוך (עבור מי שרשום לצהרון) ויפעלו מ-7:30 בבוקר ועד השעה 17:00 ויש לשלוח עם הילדים ארוחת בוקר. "המענה משעת הבוקר הוא לילדי צהרוני בית הספר בלבד", מדגישים במקום בלב והמענה יינתן ללא תוספת תשלום.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר