בד היוטה מעל גן לילית. צילום באדיבות ההורים
בד היוטה מעל גן לילית. צילום באדיבות ההורים

הפתרון: שמו חתיכת יוטה, לא מוציאים את הילדים לחצר

בצמוד לגן לילית בכפר גנים נבנה בית כנסת, חלקו מעל חצר הגן. ההורים התלוננו, הפתרון לא נראה מוצלח

פורסם בתאריך: 6.2.18 11:32

לפני כשבועיים דיווחנו כאן על כך שהורים לילדים מגן לילית ברחוב יטקובסקי בשכונת כפר גנים, גן לילדי טרום טרום חובה, מתלוננים שהגן נמצא צמוד לאתר ובנייה ובמקום עובדים זרים, אך למרות זאת אין בכניסה לגן מאבטח והדבר מדיר שינה מעיניהם. עוד דיברו ההורים על כך שחלק מהבנייה בולט מעל החצר של הגן, דבר שנראה להם לא תקין.השבוע פנו שוב ההורים עם תמונה מדהימה: הפתרון שנמצא לכך שחלק מהבנייה היא מעל חצר הגן הוא בד יוטה. עוד הוחלט שהילדים לא ייצאו לחצר. כמובן שאת ההורים הפתרון הזה מקומם. מהעירייה נמסר לגבי בד היוטה: "העירייה פועלת על מנת למצוא פתרון מול הקבלן, שיניח את דעתם של הגננת והורי הילדים".

ההורים סיפרו השבוע שהגיע למקום מפקח, ואז כיסו את המרפסת שנבנית מעל חצר הגן עם יוטה שחורה ונתנו הוראה לא להוציא את הילדים לחצר. לטענת ההורים, הילדים נמצאים בגן כל יום בין השעות 8:00-16:00 רצוף ולפעמים מוציאים 3-4 ילדים כל פעם לחצר של הגן השני.

"כאשר התחילה הבנייה במקום, פנינו לעירייה וביקשנו להציב בכניסה מאבטח", אמר אחד ההורים, "נאמר לנו שזה לא אפשרי מאחר ואין תקציב וההורים בגן בסרטים מאז". אותו הורה מסביר שהמבנה הצמוד שנבנה הוא בית כנסת לטובת תושבי השכונה. "חלק מהבנייה יוצאת ממש מעל החצר של הילדים, הפועלים עובדים מעל החצר והחשש שיפלו לתוך הגן מסמרים, פטישים או מקלות או דברים יותר כבדים מזה חלילה", אומר הורה. "מעבר לכך, נראה לנו לא כל כך תקין שיש חלק שהוא ממש נמצא מעל החצר. ברור שהיוטה אינה פתרון".

גן לילית צילום באדיבות ההורים

גן לילית לפני שבועיים צילום באדיבות ההורים

הורה אחר אמר: העבודות מתחילות בשעה 7:00 בבוקר ומסתיימות בשעה 15:00 ובמשך היום מגיעות למקום משאיות.אנחנו מבקשים שעד סיום העבודות יהיה מאבטח בגן, שיעשה סיור בבוקר, שיראה שאין שאריות של דברים מסוכנים מהלילה. לא מובנת לי החלטת העירייה לא לשים אבטחה סמוך לאתרי בנייה, אני לא מאמין שיש בעיר יותר מ10־15 גנים שעובדים סמוך אליהם".

לפני שבועיים נמסר מהעירייה בתגובה לטענות ההורים: "לא התקבלה כל תלונה בנושא זה ממנהלת הגן. הבוקר ביקר הקב"ט במקום, ועולה כי אכן קיימת בעיה בטיחותית בבנייה הצמודה לגן. בשלב ראשון, הגננת הונחתה לא להוציא את הילדים לחצר, ובמקביל פעל אגף פיקוח על הבניה באופן מיידי והנחה את מנהל העבודה לתת דוח סקר סיכונים של ממונה בטיחות, המפרט את הפעולות המיידיות שיש לבצע בשטח, והם יידרשו לעשות זאת תוך 24 שעות. במידה ולא יפעלו בהתאם, יוצא צו הפסקה מנהלי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר