גן פרפרים. צילום באדיבות ההורים
גן פרפרים. צילום באדיבות ההורים

בלאגן בגן: חלקי בטון וקרשים עפו לחצר מאתר בנייה סמוך

להורי גן פרפרים בשכונת אחדות יש לא מעט תלונות כלפי העירייה, בעיקר בשל פרויקט בניה סמוך והיעדר שמירה, אבל מה שקרה בשבוע שעבר היה השיא

פורסם בתאריך: 29.1.18 11:41

כבר תקופה ארוכה מתלוננים הורי גן פרפרים, גן טרום טרום חובה בשכונת אחדות, על מצב הגן, אבל את מה שקרה בשבוע שעבר בעקבות מזג האוויר הסוער הם לא ישכחו זמן רב. הגן נמצא בסמוך לבניין בו מתבצע פרויקט תמ"א 38, ובעקבות מזג האוויר הסוער עפו חפצים שונים וחלקי בטון אל חצר הגן. פרט לכך מספרים ההורים שכבר ב-1 בספטמבר דרשו מהעירייה שמירה אך לא נענו.

גן פרפרים. צילום באדיבות ההורים

גן פרפרים. צילום באדיבות ההורים

גן פרפרים. צילום באדיבות ההורים

גן פרפרים. צילום באדיבות ההורים

גן פרפרים. צילום באדיבות ההורים

גן פרפרים. צילום באדיבות ההורים

ההורים מספרים כי בשבוע שעבר גרמו הרוחות החזקות והגשמים החזקים לנפילה של שאריות בטון, קרשים, חצץ ואפילו ספה מאתר הבנייה הסמוך לתוך חצר הגן. עוד הם טוענים כי חלונות בגן נופצו וכי רשתות ההגנה שאמורות להגן על הילדים, נקרעו ברוח והם חוששים לבטיחות הילדים. "אני בחרדות קיומיות לבן שלי מתחילת השנה", אומרת אחת האימהות. "מתחילת השנה אנחנו מתלוננים על מצב הגן, זה התחיל מהחצר המוזנחת, הברזים שבולטים ומסכנים את הילדים, החול המלוכלך, אבל מבחינתנו השיא זה אתר הבנייה שמסכן את הילדים שלנו. בגלל התמ"א שמתבצעת לידנו הקטינו את החצר של הגן, בגלל הבנייה שמים דשא סינטטי רק בחצר הקדמית", אבל השיא היה בגשם האחרון. דברים עפו מאתר הבנייה לתוך הגן, ספה, אבנים, מקלות ומה לא ובנוסף הרוחות ניתקו את רשתות ההגנה ושני חלונות בגן התנפצו. לא פעם הצוות מעדיף להשאיר את הילדים בתוך הגן ולא להוציא אותם לחצר, כי הם חוששים שדברים יפלו לתוך החצר. מבחינת הקב"ט העירוני הכל בסדר ואין צורך במאבטח, אנחנו ההורים לא חושבים כמוהו ומאוד חוששים מאסון. לצערנו אנחנו מרגישים שלאף אחד לא באמת אכפת מהילדים שלנו ומהגן שלנו".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "משרד מבקר המדינה שבדק את התלונה קיבל את עמדת העירייה ולא מצא סיבה להתערבותו בסוגיה. בסמוך לגן פרפרים מתנהלת עבודת בנייה בבניין מגורים אשר עובר תהליך של תמ"א 38. אי לכך הונחו פיגומים סביב הבניין. בשל מקדם הבטיחות שאגף הביטחון נוקט, הוחלט על הרחקת הילדים מקרבת הבניין על ידי תיחום חצר הגן והקטנתה, כך שהילדים לא ישהו קרוב מדי לבניין. הקטנת החצר לא מאפשרת התקנת מתקנים נוספים בשל מרחקי תקן הכרחיים בין מתקן למתקן. עובד אגף גני ילדים בדק בשנית את שני הברזים הקיימים והם נמצאו תקינים. לארגז החול יש כיסוי ונעשה בו שימוש, במידת הצורך, יכולה הגננת להזמין סינון חול מאנשי המקצוע העומדים לרשותה.ככלל, את פניות הורי הגן יש לרכז בידי הגננת, אשר לה התמונה הכוללת, ולרשותה עומדים כל אנשי המקצוע הנדרשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר