בית ספר עין גנים צילום באדיבות ההורים
בית ספר עין גנים צילום באדיבות ההורים

שוויון במשלוחים: בעין גנים קונים לכולם משלוחי מנות ללא מוצרים אלרגניים

הורים רבים שילדיהם רגישים למוצרים מסוימים, בחלק מהמקרים עד סכנת חיים, מודאגים לקראת פורים. בבית ספר עין גנים מצאו פתרון ייחודי

פורסם בתאריך: 5.2.18 08:58

בעוד כחודש ייחגג חג פורים, ואחד הדברים שמטרידים לא מעט הורים הוא נושא משלוחי המנות והאלרגיות השונות שיש ללא מעט ילדים. במרבית בתי הספר בשנים האחרונות רוכשים משלוחי מנות מרוכזים וזאת מתוך הרצון לשוויון בין התלמידים והמשלוחים. בשנה האחרונה נוסף עוד שיקול אצל חלק מהוועדים, שם מספרים כי בממוצע בכל בית ספר כעשרה אחוז מהתלמידים הם בעלי אלרגיות ורגישויות למוצרים שונים.
חלק מהאלרגיות הן מסכנות חיים כמו אלרגיות לבוטנים, אגוזים ושומשום, זאת לצד אלרגיות למוצרי גלוטן, צבעי מאכל ועוד. "הבן שלי אלרגי לבוטנים בצורה מאוד קשה", מספרת אמא לתלמיד מאחד מבתי הספר בעיר, "לצערי כל השנה אני צריכה לרוץ ולדאוג שלא יכניסו לכיתה שלו מוצרים עם בוטנים. יש לו סייעת, אבל לא תמיד ההורים מבינים את הסכנה של האלרגיה הזו. חלק אומרים לי 'מה את רוצה, הבן שלי אוכל רחוק ממנו במבה'. אבל הסכנה של בוטנים זה גם בריח ובמגע ולא רק באכילה, מספיק שילד אכל במבה, לא שטף ידיים ופתח את הדלת, הבן שלי בסכנה".
גם בטיולים היא דואגת שבנה לא יהיה בסיכון: "אני דואגת לצאת איתו, למרות שיש סייעת ובימי הולדת וחגיגות אני מביאה לו עוגה מהבית", לקראת פורים אותה אם מודאגת במיוחד: "עכשיו לקראת פורים, הודעתי מראש לוועד בבית הספר על כך שהמשלוחים מכילים בוטנים. התשובה שקיבלתי היא שיזמינו לבן שלי משלוח ללא מוצרים אליהם יש אלרגיות ורגישויות, שבאיזשהו מקום זה קצת מבאס, כי הוא יהיה שונה משאר הילדים".
יש בתי ספר שכבר לקחו את הנושא הזה צעד אחד קדימה השנה, ומתחילת השנה הודיעו על איסור הכנסת אוכל אלרגני על סוגיו. התלמידים מקבלים רשימה איזה חטיפים מותר להביא בטיול. כמו כן אסרו על הבאת כיבוד במסיבות וחגיגות. אחד מבתי הספר האלו הוא בית ספר עין גנים, שהשנה החליט להזמין לכל התלמידים לפורים מארז אלרגני. "השנה וועד ההורים בשיתוף בית הספר שם לעצמו מטרה לנקות את בית הספר כמה שניתן ממוצרים אלרגניים מסכני חיים בהתאם לחוזר מנכ"ל", מסבירה יו"ר הוועד יוכית אלי, "ולכן החלטנו להזמין לכל התלמידים משלוח מנות ללא מוצרים אלרגניים על מנת ליצור אצל התלמידים את תחושת השוויון".

 

אלי מדגישה שאת המשלוח הם רכשו דרך עמותת 'חיים לאלון' שמטרתה הצלת חיים לילדים חולים במחלת הדושן וכך הילדים זוכים גם לערך מוסף. "מעבר לכך גם וועד ההורים וצוות בית הספר נותן דוגמא לתלמידים. השנה ביום המורה, בעוד בתי ספר שונים עשו חגיגות וארוחות פאר, אנחנו החלטנו לוותר על האוכל ועשינו למורות ולמורים פעילות ונתנו להם שי, מתוך סולידריות לילדים. זה מגביר את המודעות אצל התלמידים, וכך, אם הם רואים למשל בהפסקה ילד שאוכל מוצר שאסור כמו במבה, הם פונים למורות במקום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר