הרב תחומי א' ומצלמת אבטחה צילומים זאב שטרן, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
הרב תחומי א' ומצלמת אבטחה צילומים זאב שטרן, א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מורים ותלמידים ברב תחומי א' מתלוננים: המנהלת משתמשת יותר מידי במצלמות ובכריזה

האח הגדול? תלונות על כך שהמנהלת מעירה יותר מידי במערכת הכריזה על דברים שהיא רואה במצלמות. "זה ממש כבר לא נעים", אומרים מורים ותלמידים

פורסם בתאריך: 6.2.18 14:04

תלמידים ומורים בבית הספר הרב תחומי א', טוענים שבבית הספר יש תחושה לא נעימה של האח הגדול. הם מספרים שבית הספר מרושת במצלמות אשר פוגעות בפרטיות שלהם.
חלק מהתלונות מופנות כלפי מנהלת בית הספר, שמשתמשת בכריזה לטיפול בדברים אותם היא רואה במצלמות בתדירות גבוהה. "זה הפך להיות ממש סיוט", מספרת תלמידה. "יש הרגשה כאילו המנהלת צופה בחלק לא קטן מהיום במצלמות, וכל מי שזז היא קוראת לו בכריזה וזה כבר לא נעים". תלמיד אחר מוסיף: "היא מסתכלת במצלמות ומתחילה להעיר לילדים, קוראת בכריזה את השם של הילד שנמצא בחצר ואומרת לו שאם הוא לא ייכנס לכיתה היא תתקשר להורים שלו או דברים דומים. יש הרגשה שהיא כל היום בולשת אחרינו, והבעיה שהיא מדברת בכריזה לפעמים גם בזמן שיעורים וזה מפריע".
התלונות על המנהלת מגיעות גם ממספר מורים, שלטענתם למרות פניות אל המנהלת דבר לא השתנה. "יש לה טלוויזיה שהיא יושבת מולה והיא פתוחה כל הזמן. המצלמות עובדות 24/7 והיא רואה כל מה שקורה בבית ספר ובכל פינה, היא מסתכלת לא רק על התלמידים, אלא גם על מה המורים עושים וצוות המנהלה. יש פה סוג של פגיעה בפרטיות", אומרים מורים בבית הספר. "המטרה של המצלמות זה למנוע בעיות, במידה וקרה משהו לבדוק מה היה, אבל אצלנו זה הפך להיות משהו בשוטף ויש בזה כבר טעם לפגם".

לטענת המורים יש להם חשש שמה שמצולם יכול גם לפגוע בהם. "כולם באים לבית הספר לעשות את העבודה שלהם בצורה הטובה ביותר", הם אומרים, "מדובר בבית ספר לא פשוט וזה שמצלמות מקיפות אותך און ליין זה לא נעים וזה לא בריא לאקלים של בית הספר ויש מורים שמרגישים שמעמד המורה שלהם נפגע. המצלמות מיועדות בשביל דברים חריגים ולא בשביל שימוש יום יומי וסיקור כל פינה, זה ממש כבר לא נעים לא לתלמידים ולא לנו המורים".
דובר העירייה, חזי חקאק, מסר בתגובה: "המצלמות הותקנו למען ביטחונם של תלמידי בית הספר בתיאום עם ועד הורי בית הספר ומאז הפעלתן התלמידים מדווחים על רמת מוגנות גבוהה. לגבי הכריזה המנהלת משבחת תלמידים שעשו כברת דרך ואף מאפשרת למועצת התלמידים ולמורים לעדכן בדבר פעילויות בהפסקות. מנהלת בית הספר תמשיך לפעול ללא לאות למען שמירה על מוגנותם ועל האקלים החברתי החיובי השורר בבית הספר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר