צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

ההורים: הצוות נוהג באלימות. הנהלת הצהרון: הטענות נבדקו, גם על ידי אשת צוות סמויה

באחד הצהרונים בעיר העלו ההורים טענות על התנהגות אלימה של הצוות. כנסו לקרוא איך נבדק הצוות

פורסם בתאריך: 8.2.18 15:37

הורים לילדים בצהרון בשכונת אם המושבות, מתלוננים על אלימות כלפי הילדים. לטענת ההורים הם פנו לפני זמן רב לעירייה אך דבר לא השתנה. "יש לנו בעיה מול הצוות בצהרון, הוא פועל באלימות לילדים", אומרת אחת האמהות, "הם מושכים את הילדים בידיים ומושיבים אותם בגסות על הכסא וזאת תוך כדי צעקות. הם נוזפים בילדים בטון נוקשה, יש הרבה איסורים וחוקים משונים לגבי אוכל ושתייה והתאפקות ארוכה מידי בנוגע לצרכים, עד כדי הטלת הצרכים בבגדים במספר מקרים".
מדובר בסיפור שנמשך כבר כמה חודשים. ההורים מציינים כי פנו לרכזת הצהרון, התקיימה פגישה של נציגי ההורים עם נציגת העירייה והגננת, וכן התקיים סיור בצהרון יחד עם מנהלת אגף גני ילדים מיכל אונגר וצוות הצהרון. "מה שמאוד מטריד אותנו זה שמבטלים את הטענות שלנו", אומרים כמה הורים, "אבל מדובר ביותר מילד אחד ויותר מהורה אחד שהתלוננו. "אנו רואים בחומרה את תגובת הצהרון ש'הילדים משקרים'. עוד הם טוענים שנאמר להם ש"יש אנשים שהם יותר אנשים של ידיים, שפשוט ככה הם וזה לא נובע ממקום רע".
עיריית פתח תקוה העבירה ל"מלאבס" כתגובה לטענות את המכתב שקיבלו ההורים מהחברה שמפעילה את הצהרון. במכתב מצוין כי לאחר שהגיע מכתב התלונה נערכו מספר צעדים על מנת לבחון את התנהלות הצהרון ורכזת האזור אף שהתה בצהרון זמן רב לתצפית. "מהתרשמותה, הצהרון פועל על פי סדר יום קבוע ומסודר, הצוות קשוב ורגיש לצרכי הילדים, מעשיר בתכנים במפגש חברתי, עוטף בחום ואכפתיות וכשנדרש אסרטיבי ומציב גבולות. בשיחה שנערכה, הובא בפני הצוות הצורך לעלות את רמת המודעות למנעד הקול. ידוע כי לאנשים מנעד קולי שונה (צפצפני, רם, חלש וכו') ואנו מאמינים כי הגברת המודעות יכולה לרכך. הצוות הביא בפנינו את הקושי העולה כאשר ילדים בוחנים גבולות ולדעתם יש צורך בהרמת קול והונחה כיצד לנהוג".
החברה הגיבה גם על תלונות ההורים על בעיות אלימות פיזית: "למרות הטענות העולות על "משיכות ילדים" ודחיפות, מלבד שני מקרים ספציפיים בהם היה צורך להתערבות פיזית בעת התנהגות שלוחת רסן של ילד משתולל, או ילד אשר סיכן את עצמו בטיפוס מעל מתקן בחצר, מהתרשמות שלנו ובדיקה לא הייתה אלימות בצהרון. אנו יודעים עד כמה רגישה סוגיה זו, אך אמירה זו יוצאת מאיתנו לאחר תצפיות ארוכות בהם בחנו את התנהלות הצוות ואת נינוחותם ואת שפת הגוף של הילדים ותקשורת הילדים מול הצוות – מילולית ופיסית (פנייה, חיבוק, ועוד ..)".

עוד נטען בתגובה כי בדיקות נוספות נערכו גם במישורים שונים, כגון בדיקה עם אנשי צוות אחרים שהחליפו בגן ואף "אשת צוות שהגיעה מספר ימים להחלפה והונחתה לבחון באופן סמוי את התנהלות הצהרון". בנוסף הגיעו למקום רפרנטיות העירייה ולטענת מפעילי הצהרון, לאחר הביקור בצהרון ושיחה עם נשות הצוות, ניכר היה כי היו שבעות רצון מההתנהלות. סיכום ביקור והתרשמות הועברו אף למיכל אונגר. "לאחר בחינה מחודשת של הדברים, התייעצות עם אנשים שונים בארגון ואנשי חינוך בעירייה הוחלט לא לבצע שינוי פרסונלי. רכזת האזור וראש תחום חינוך ילוו את המשך פעילות הצוות מקרוב ובכלל זה הנחייה אישית צוותית, המשך תצפיות, ליווי, הכוונה, הדרכה ופיקוח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר