גן אגס. צילום באדיבות ההורים
גן אגס. צילום באדיבות ההורים

התושבים החילוניים בעמישב כועסים: "עוד מעט ישימו שער בכניסה ולא יתנו לנו להיכנס"

ההורים כועסים על כך שלאט לאט נסגרים רוב מוסדות החינוך החילוניים בשכונה. עתה נודע להם שגן חילוני בהדר גנים מתוכנן גם הוא להיסגר

פורסם בתאריך: 23.2.18 12:46

הורים משכונת עמישב טוענים שעיריית פתח תקוה סוגרת לאט לאט מוסדות חינוך חילוניים בשכונה. הם אומרים כי לפני מספר שנים סגרה העירייה את הגנים החילוניים והעבירה את הילדים לשכונת הדר גנים, לפני כשנה וחצי נסגר בשכונה בית הספר יובלים, ועכשיו, כך לדברי ההורים הוחלט בעירייה לסגור בספטמבר 18 את אחד משני הגנים החילוניים שממוקמים בהדר גנים ואשר אליהם הולכים ילדי עמישב.
לטענת ההורים, העירייה מתכוונת להכניס את כל הילדים לגן אחד. "לפני בערך חמש שנים העירייה הודיעה שאין מספיק ילדים בשכונה והיא סוגרת את הגנים החילוניים ומעבירה את הילדים להדר גנים" מספרת אמא מהשכונה. "כעסנו, לא אהבנו, אבל בסוף התרגלנו ובמשך שנים אנחנו מסיעים את הילדים שלנו להדר גנים כי זה מה שישי. עכשיו הסתבר לנו מגורם עירוני שמאחר ובגן אגס יש רק 20 ילדים וייתכן שבשנה הבאה יהיו פחות, העירייה רוצה לאחד את גן אגס יחד עם גן רגבים וכך מעבר לזה שיהיו דחוסים בגן 35 ילדים, זה אומר שיצמצמו גן נוסף ובכל הדר גנים עמישב יהיה רק גן חילוני. כמו שזה נראה בעוד שנתיים־שלוש יסגרו את רגבים ואז בכלל השכונה תתחרד".

אמא אחרת מוסיפה: "יש תחושה שזורקים אותנו החוצה מהשכונה. לא מובן לנו מדוע לעירייה יש אינטרס לסגור גן אחר גן ולא לעשות הכל ולהילחם שהגנים יישארו פתוחים. אנחנו יודעים בוודאות שיש לא מעט ילדים שלומדים מחוץ לשכונה, כי העירייה מאשרת להם, אני בטוחה שאם העירייה תודיע לכל ההורים שהדר גנים ועמישב זה אזור הרישום שלהם ואף ילד לא יכול לצאת ללמוד בגנים אחרים ובשכונות אחרות, יפתח לא רק גן אחד, אלא שניים ושלושה. יש מספיק ילדים חילונים בעמישב והדר גנים ביחד ולצערי כנראה למישהו יש אינטרס לא לעשות זאת. עוד מעט ישימו לנו שער בכניסה לשכונה ולא יאשרו לחילוניים להיכנס".

בסוף השבוע הופצה בקבוצות וואטסאפ בשכונה ההודעה הבאה: ""פתח תקווה הפכה לבית שמש!!! השמועה של איחוד הגנים החילוניים בשכונה, אינה שמועה. בשנה הבאה גן אגס שנמצא במנחם בגין ונותן מענה לילדי שכונת עמישב יהפוך לגן דתי. ילדינו יגיעו לגן רגבים. הגן החילוני היחיד בשכונה אמרנו בית שמש? ה"גזירות" בשכונה הזו פוגעות בילדינו. פוגעות בהמשך ההתנהלות שלנו בשכונה לטובת המגזר הדתי. אנחנו חייבים להיות מאוחדים ביחד עם ההורים של גן רגבים. ולעצור את הגזירה של עיריית פתח תקווה … אם למישהו זה מפריע, אם מישהו חושב שזה כבר עבר כל גבול אז זה הזמן להתאחד ולהתחיל לעבוד".

תגובת דובר העירייה חזי חקאק: "לפי נתוני הרישום אין צורך בשלושה גנים לציבור החילוני בהדר גנים ולכן נשנה את הייעוד של אחד הגנים לגן דתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    בגנים הדתיים בהדר גנים בכל גן יש 35 ילדים…
    אז למה שלחילוניים לא יהיה כך? הרבה הורים בהדר גמים מקבלים רישום לגנים לא קרובים שדורשים נסיעה לשם… בסה"כ מדובר בשכונות צמודות, כך שהטיעון על כך שנוסעים להדר גנים הוא מגוחך במקצת.

  2. משהו

    העיקר הכריזו שאלא גנים חילונים, מי ישמע, עוד שניה יוציאו לכם צו גרוש.
    אם יש שלוש גננות וחמש סיעות אפשר שיהיו גם חמישים ילדים בגן, חבל סתם לפזר את הכסף, זה כל הסיבה.
    (ורק שתדעו, בגנים הדתיים, עם ההפרדה של גן בנים גן בנות, יש איזה ארבעים ילדים בגן, אתם לא יכולעם ככה להתפרס)

  3. תושב עצוב

    נראה לי חבל שמתפרסמת כתבה כזאת משתי סיבות א. בשכונת עמישב גרים באחווה חילונים וחרדים, (שזה לא מצוי בכל הארץ) וחבל שיכנס עכשיו שנאה לשכונה. ב. בשכונה אין דיבורים כאלה כמו "מרגישה שזורקים אותי מהשכונה" וכדומה, אס מיותר לעורר זאת, אלא תשאירו את זה לחברי המועצה ועוזריהם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר