תיכון אחד העם. צילום: זאב שטרן.
תיכון אחד העם. צילום: זאב שטרן.

תיכון אחד העם: תלונות על חדר מורים מסוכסך, פוליטיקה פנימית ואווירה לא טובה

מורים מתלוננים שבחדר המורים יש שני מחנות ואווירה מתוחה. הורים אומרים שמדובר בפוליטיקה פנימית. משרד החינוך: "אנחנו מודעים לחוסר השקט"

פורסם בתאריך: 26.2.18 16:41

מורים מתיכון אחד העם מתלוננים שכבר מספר חודשים יש אווירה לא טובה בחדר המורים. מנגד אומרים הורים שהטענות הן פוליטיקה פנימית והם מבחינתם מרגישים שיש עשייה חינוכית בבית הספר והכל בסדר.
"חדר המורים שלנו מפולג ומפוצל ומי שנפגע מכך הם התלמידים ואנשי הצוות", אומרת מורה בבית הספר. "יש סכסוך בחדר המורים, יש שני מחנות, מחנה שהולך עם המנהלת ומחנה שלא מחובר אליה. במחנה השני יש מורים שמרגישים שמחפשים אותם. האווירה בתיכון נוראית, אנחנו לא רוצים לבוא לבית הספר, יש יחסית יותר מורים שלא מגיעים בגלל ימי מחלה ובגדול ממש לא נעים".
מורות בבית הספר סיפרו השבוע על פגישה עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי, רויטל שפירא, שהופסקה במהלכה בגלל טונים גבוהים. "לצערי הגיעו מים עד נפש, אנחנו רואים מה קורה בבית הספר שאהבנו וחבל לנו שזה כך", אומרת אחת המורות. "מדובר בתיכון מצוין ששמו יצא למרחקים וחייבים להחזיר אותו למסלול. חבל שהיחסים בחדר המורים כך, יש אנשים שמפחדים לדבר כי יודעים שהכל יעבור הלאה. יש אנשים שמפחדים לדבר כי יודעים שהכל יעבור הלאה, יש מורה מסוימת שחוששים ממנה, שתעביר הכל למנהלת, יש מורים שחוששים שיקליטו אותם, המצב לא פשוט".
מנהלת בית הספר, ענת ארנון, נכנסה לתפקידה בתחילת שנת הלימודים הקודמת והחליפה את אילון נווה. מנגד כאמור טוענים הורים לילדים בתיכון שהדברים שונים לגמרי. "אני מאוד מרוצה מהתפקוד של המנהלת וכל הצוות ומהאווירה בבית הספר, אומרת אחת האמהות. "יש הרבה פוליטיקה ואנחנו לא חלק ממנה. הייתי בישיבת הנהגה וראיתי איך המנהלת שולטת בחומרים, מטפלת ונותנת תשובות ענייניות, היא מאוד מסורה. לא צריך להשוות למה שהיה קודם, כל אחד הוא בפני עצמו.נס " ומתייחסת גם לגבי המורה "מדובר במורה שהכיתה שלה מאוד טובה ומצטיינת, מאוד אכפת לה והיא עושה ימים כלילות לטובת הילדים וכנראה יש קנאה בין המורות".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "המורה אליה מופנות טענות היא מחנכת רצינית ומקצועית, תלמידי כתתה והוריהם מביעים הערכה למחנכת מסורה, אכפתית הדואגת לכל תלמיד ותלמידה מבחינה לימודית, חברתית ואישית. בצוות השכבה היה אירוע שמקורו ביחסים אישיים בין מורים, האירוע טופל על ידי מנהלת בית הספר וסגניתה. בתיכון אחד העם האווירה משפחתית, ומנהלת הקמפוס מנהלת שיח מתמיד עם הצוות החינוכי ליצירת אווירה מקצועית וחברית".
ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך והעירייה מודעים לחוסר השקט ב'חדר המורים' בבית הספר שמקורו בניסיון לייצר תפיסות חינוכיות חדשות ולבנות מחדש את כל השדרה הניהולית על ידי מנהלת בית הספר. יצוין כי בית הספר עבר טלטלה עם פרישת מנהל בית הספר הקודם וסגניתו שקבעו את מדיניות בית הספר במשך שנים ארוכות. הניסיון ל'ייצב' את בית הספר אורך זמן רב ולשם הצלחת המהלך מלווים צוות ההנהלה, והמורים באופן אישי על ידי מפקחת בית הספר ובכירי הרשות המקומית".

מהנהגת ההורים של אחד העם נמסר: "הנהגת ההורים מודעת היטב לבעיות בתיכון ופועלת בכל עת למען תלמידי התיכון ומוריו, תוך מציאת פיתרון הולם למצב הנוכחי. הנהגת ההורים פועלת ותפעל לילות כימים על מנת לשמר את רמתו הגבוהה של התיכון, שזכה בפרסי חינוך רבים. הדיעה המוצגת כביכול על ידי אחד ההורים בתיכון, אינה מייצגת את הדעה הרווחת בקרב הנהגת ההורים. אנו מודעים לכך שהיו תלונות לא מעטות בעבר על המורה המוצגת בכתבה. בוודאי שסכסוך בסדר גודל שכזה משפיע על מוטיבציות המורים ועל האווירה בבית הספר".

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חדר המורים אמנם מסוכסך אבל זה בגלל מורה אחת שלא עובדת ימים כלילות אלא נמצאת בחופשת מחלה חצי מהזמן אלימה משליטה ורור וזה ממש נוח למנהלת בית הספר בהדרדרות הורים תתעוררו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המורה אלימה מןרה שלא מוכנה ללמד ילד אוטיסט בכיתה שניא מלמדת וביקשה להוציא אותו מהכיתה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכתבה מטעם המורה האלימה , שלא מגיעה חצי מהזמן לבית הספר, משליטה טרור על תלמידים ועל מורים בגיבוי המנהלת , מוציאה תלמיד אוטיסט מכיתת הלימוד שלה בטענה שלא מסוגלת ללמד אותו, אם ההורים כל כך מגבים את המנהלת והמורה מדוע הוציאו ההורים מכתב שמבקשים לפטר את המנהלת??? הורים תתעוררו

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר