מרכז לחינוך המיוחד באם המושבות. צילום באדיבות העירייה
המבנה באם המושבות צילום באדיבות העירייה

מרכז למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ייפתח באם המושבות

המקום יועד תחילה למרכז אירועים, אבל הורים מהשכונה יזמו את שינוי הייעוד.אחת ממובילות המהלך: "הופתענו לטובה משיתוף הפעולה של התושבים"

פורסם בתאריך: 4.3.18 12:07

מרכז למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים יוקם בשכונת אם המושבות, ברחוב שרגא רפאלי במבנה בין שתי קומות. המרכז יהיה בקומה השנייה של המבנה, קומה שיועדה תחילה למרכז אירועים ופעילויות תרבות. בקומת הקרקע יהיו גני ילדים ובקומה הראשונה משרדי אגף האירועים של העירייה. ההחלטה על שינוי הייעוד של המבנה, הגיע בעקבות דרישה של התושבים וכן מצד ציבור המשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים.
המרכז הוקם בסיוע משרד הרווחה ומיועד לתת תמיכה למשפחות. השירות הינו רב טיפולי (שיקום, מוגבלות שכלית, אוטיזם) הפועל בגישה קהילתית שבה ההורים הינם שותפים מלאים לתכנון השירות והפעלתו. המרכז מפעיל תכניות ושירותים משלימים לשירותים הניתנים למשפחות לילדים עם מוגבלויות, כמו קבוצות תמיכה, הנגשת מידע, פעילות פנאי והפגה כמו טיולים, חוגים, סדנאות ועוד. ההורים פועלים לכך שהמבנה יהיה משולב עם משחקיה וחוגים שחלקם יהיו משולבים עם יתר ילדי השכונה ומותאמים לילדים עם צרכים מיוחדים. המקום ישמש גם כמקום מפגש חברתי לקהילה.
"לפני כמספר שנים הוקם בשכונה מבנה שמטרתו הייתה לשלב הופעות, מסיבות ואירועים לתושבי השכונה", אומרת שלי אהרנסון, תושבת השכונה ואחת הפעילות בנושא. "במשך מספר שנים המבנה עמד ריק. יצרנו קשר עם העירייה והתחיל תהליך שבו התושבים העלו מספר רעיונות מה כדאי לעשות במבנה הזה, והרעיון שהיה בראש הרשימה היה הצורך הכי משמעותי של 'ילדים בעלי צרכים מיוחדים' בשכונה".
השלב הבא היה פנייה לראש העירייה. "לשמחתנו הרעיון התקבל בחיוב ולאט לאט הצטרפו עוד ועוד הורים מהשכונה וכן אמהות מהפורום 'הורים מובילים לשינוי' של החינוך המיוחד בעיר, שבדרך כלל נמנעות מלהיחשף ופחות דורשות, אבל ממש צריכות. וכך יצאנו לדרך".
בקבוצת התושבים שהחלה לקדם את הנושא חששו תחילה שיהיו חילוקי דעות לגבי הייעוד של המקום, אך הם הופתעו. "הדברים התקבלו בצורה מאוד חיובית, אנשים הבינו שלילדים הרגילים בשכונה יש הרבה מקומות לפנאי, חוגים ומופעים, ולעומתם הילדים מהחינוך המיוחד אין להם אחר הצהריים לאן לרדת ומה לעשות והחוגים שלהם מפוזרים במתנ"סים ברחבי העיר", מציינת אהרנסון. "כשהתחלנו את התהליך, דיברתי עם הורים רבים בעלי צרכים מיוחדים שחיים בתוכנו ובסביבה שלנו והרגשתי את הכאב שלהם. וכשדיברתי עם הורים נוספים בשכונה, הבנתי שעוד אנשים מרגישים כמוני ושהילדים שלנו צריכים לפתוח את העיניים ולראות מי נמצא סביבם ולקבל את האחר והשונה ולכן המטרה שיהיו חוגים ואירועים משותפים. אנחנו מקווים שהמרכז יהפוך למשמעותי לא רק לשכונה, אלא לכל העיר".

בימים אלה נבחר האדריכל שמעון חן שיחל בתכנון ההתאמות במבנה לצרכים החדשים. ההתאמות יבוצעו בשיתוף של האגף לשירותים חברתיים ובריאות יחד עם ההורים, בסיום התוכנית יחלו העבודות במבנה. ראש העירייה, איציק ברוורמן, ואשר שוקר ראש האגף לשירותים חברתיים ובריאות, ברכו על המהלך. "המרכז יספק מענה לקהילה שלמה שרוצה לצרוך שירותי תרבות ופנאי כמו הציבור הרחב, אך כיום אין מרחב המתאים לצרכיהם", אומר ברוורמן. "המרכז החדש יקנה ערכים של פתיחות, סבלנות וקבלת השונה הלכה למעשה. המרכז יהיה בעל אופי משפחתי ויטפח מעורבות ותרומה של הקהילה בעשייה משותפת". קבוצת התושבים הציעה לקרוא למקום "הקונכייה במושבה", מרכז למשפחה וכן עיצבו לוגו תואם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סיגל שר

    בשורה משמחת מאוד.
    כל תמיכה בילדים המיוחדים ובני משפחותיהם היא צעד מבורך.
    הם זקוקים לעזרה ותמיכה יותר מכולנו.
    זהו צעד אנושי מאוד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כבוד על יזמה כמה טוב שיש אנשים טובים שחושבים גם על אחרים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר