גן גיתית צילום באדיבות ההורים
גן גיתית צילום באדיבות ההורים

בלאגן בגן: שלוש גננות שונות בשבוע, ילדים והורים מבולבלים

בגן גיתית עובדות שלוש גננות, כל אחת יומיים בשבוע, ההורים אומרים שזה משפיע לרעה על הילדים

פורסם בתאריך: 7.3.18 08:16

הורים לילדים בגן גיתית בשכונת רמת ורבר, גן לגילאי טרום טרום חובה, מספרים שבמשך כחודשיים אין גננת קבועה לכל השבוע, והנוכחות בגן מתחלקת בין שלוש גננות, כל אחת פעמיים בשבוע. הם מספרים כי הדבר גורם אצל הילדים לחוסר סדר ובלבול. עוד טוענים ההורים שבגן אמורות להיות שתי סייעות, מאחר וזה גן של גילאי טרום טרום חובה, אבל בפועל במרבית הפעמים העירייה מעבירה את הסייעת השנייה לגנים אחרים, שאין בהם סייעת.

גן גיתית צילום באדיבות ההורים

גן גיתית צילום באדיבות ההורים

"הגננת הקבועה שלנו עובדת בחמישים אחוז משרה, הגננת המשלימה עובדת פעמיים בשבוע והביאו גננת נוספת שעובדת עוד יומיים בשבוע", מסבירה אמא מהגן. "לצערנו החוסר בצוות קבוע משפיע על הילדים בצורה קשה, הילדים לא אוהבים לבוא לגן, בבוקר הבת שלי שואלת אותי 'אמא מי תהיה היום הגננת' ולא תמיד אני יודעת לומר לה. אם אחרת מוסיפה: "לצערי זה לא נגמר רק בכך, לכל גננת יש לוח זמנים משלה, יש גננות שמוציאות אותם לחצר בבוקר, אחרות אחרי האוכל וכל אחת עושה את המפגש שלה לפי התוכנית שלה וזה יוצר בלבול אצל ילדים. מדובר בילדים בגילאי שלוש והם חייבים דמות קבועה ולצערי הדמות משתנה להם כמעט כל יום".

לטענת ההורים, יש גם בעיות של חוסר תקשורת בין הגננות עצמן. אחת האמהות אומרת: "לדוגמא אחד הילדים היה מאושפז שבועיים בבית חולים ואחת הגננות לא ידעה על כך, ילדה לא הגיעה בגלל דלקת ריאות ולא יצרו איתה קשר. היינו שמחים אם העירייה הייתה מעבירה את הגננת המשלימה או לחלופין את המחליפה לארבעה ימים בשבוע, על מנת לגרום לילדים סוג של יציבות לאורך כל השבוע. למשל את מסיבת יום המשפחה ארגנה הגננת שמחליפה, בפורים הם פגשו את הגננת הקבועה ובפסח, אנחנו ממתינים לראות מי תחגוג איתם".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "בפתח תקוה לומדים למעלה מ־11,000 ילדים ב־366 גני ילדים. בכל הגנים קיימת שביעות רצון גבוהה מצוותי הגנים ועל כך גאוותנו. בימי החורף הקשים היו אכן היעדרויות של נשות הצוות בשל חשיפתן למחלות, עקב הטיפול בילדים. הגננות הינן עובדות משרד החינוך, ולא עובדות עיריית פתח תקוה, כך שהאחריות הבלעדית לנושא מילוי המקום של הגננות בכל הארץ, הינו של משרד החינוך. עיריית פתח תקוה בשונה מכל הרשויות, מסייעת למשרד החינוך למצוא מילוי מקום לגננות בכדי לשמור על כל הגנים פתוחים, בכל יום".

תגובת משרד החינוך: "מביקור שערכה מפקחת משרד החינוך בגן, עולה כי הגן מתנהל בצורה טובה ומקצועית, ישנה תקשורת מצויינת בין הילדים והצוות וכי כל ההתנהלות נמצאת תחת בקרה ושליטה. יצוין כי להורים הוסברו כל הבעיות שבגינן הגננת הקבועה אינה יכולה להגיע לפעילות מלאה. מרביתם המכריע של ההורים הבינו את המצב ופועלים בשיתוף פעולה. נושא הסייעות מטופל על ידי הרשות המקומית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלי - אב לילד בגן קורל פת

    מתי יאחדו את הנושא אצל רשות אחת?
    פשוט לטרטר אותנו סתם בין 2 רשויות שאינן יודעות לבצע שיח בינן כלל.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר