בית ספר שיפר והפלייר צילום זאב שטרן
בית ספר שיפר והפלייר צילום זאב שטרן

ילדי שיפר מוזמנים לקריאת תהילים. תושבים בשכונה: "משדלים את הילדים בממתקים"

התושבים כעסו גם על שבת קהילה שהתקיימה. הרב בוסו: "מדובר במתסיס אחד זול ונמוך"

פורסם בתאריך: 18.3.18 15:48

תושבים משכונות נווה דקלים ושיפר, מתלוננים על כך שמחלקים לילדי בית הספר שיפר פתקים אשר מזמינים אותם לקחת חלק בפעילות שבת, אמירת תהילים וסיפור פרשת השבוע. לטענתם, מדובר בפעילות שמתקיימת מידי שבת בבית הספר נאות מרגלית ובפתק שמחולק לילדים בזמן שהם יוצאים מבית הספר מבטיחים להם כיבוד והפתעות.

פלייר על פעילות דתית לילדים בשכונת שיפר

פלאייר על פעילות דתית לילדים בשכונת שיפר

בנוסף התלוננו מספר תושבים על כך שבסופ"ש האחרון התקיימה בשכונה פעילות 'שבת קהילה למשפחות' של אגף לתרבות תורנית, אשר החלה בערב שבת בהרצאה של הרב אבנר קוואס והמשיכה בשבת בהרצאות ופעילות לילדים. הפעילות התקיימה אף היא בבית הספר 'נאות מרגלית'. על הפרסומים היו חתומים ממלא מקום ראש העירייה הרב אוריאל בוסו, ראש העירייה איציק ברוורמן ויו"ר האגף לתרבות תורנית הרב אליהו גינת.

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה? הורידו את האפליקציה של מלאבס:
מלאבס באנדרואיד http://bit.ly/2CXVWYB
מלאבס באייפון https://apple.co/2FfXE9S

מספר תושבים הביעו השבוע כעס רב על הפלאיירים אשר מחולקים מידי שבוע לילדי בית הספר ביציאה מבית הספר. "כל הזמן חושבים שאנחנו פראנואידים כשאנחנו אומרים שרוצים להחריד את השכונה, אבל לצערנו, הם ממשיכים לשדל את הילדים דרך הפתעות וכיבוד", אומר אחד מתושבי השכונה.

בית ספר שיפר צילום זאב שטרן

בית ספר שיפר צילום זאב שטרן

לאור הפרסומים ואירוע שבת שהתקיים בסופ"ש האחרון, הוציאו תושבים מהשכונה מכתב שהופץ לתושבים ולאמצעי תקשורת ובו הם כותבים שלמעלה מחודש מתבצעת בשכונה פעילות הדתה בקרב תלמידי גני הילדים ובתי הספר הממלכתיים. במכתב הם מציינים, שהפעילות מתקיימת בבית הספר נאות מרגלית, בית ספר חרדי שמרבית מתלמידיו כלל לא מתגוררים בשכונה, בעוד שהתלמידים המוזמנים לפעילות לומדים בבתי הספר הממלכתיים ובגנים הסמוכים. "אנחנו מבקשים לדעת מי הגורם הממן את הפעילות מידי שבוע והאם מנהלת בית הספר התורני נאות מרגלית תסכים שתלמידיה ישמעו הרצאות בתחומי המדע, היסטוריה של העולם ואידיאולוגיה מטעם גורמים שאינם דתיים תמורת חלוקת ממתקים מגורם חיצוני", הם שואלים. עוד הם מציינים שהם מחנכים את הילדים שלהם לא לקחת פרסים וממתקים מאנשים זרים וחלוקת הפלאיירים והממתקים עלולה לפגוע בביטחון ילדיהם. בנוסף הם מבקשים לדעת מה עמדת מינהל החינוך לגבי השימוש שנעשה במבנה ציבורי על ידי עמותה במהלך סופי שבוע עבור פעילות מסוג זה. "מחלקים לילדים את הפלאיירים ביציאה מבית הספר, שמים את זה בתיבת הדואר וזה נמצא בכל מקום בשכונה, הייתי רוצה לדעת מה היו חושבים ההורים בבתי הספר החרדים שהיו מזמינים את הילדים שלהם להרצאות בנושאים חילוניים. כל אחד צריך לכבד את השני ולצערי זה לא מתקיים אצלנו".
ועד השכונה סרבו להגיב לדברים.

בית ספר נאות מרגלית צילום זאב שטרן

בית ספר נאות מרגלית צילום זאב שטרן

על ההזמנות לילדים לפעילות חתומה תושבת בשם עופרה ומלוין מספר טלפון. אותה עופרה אמרה למלאבס: "בכל הארץ איפה שקוראים תהילים, מחלקים ממתקים ומבחינתי זה מאה אחוז. מגיעים ילדים רבים ובמקום להסתובב ברחובות אנחנו עושים עליהם בייביסיטר והם באים מרצונם החופשי. אנחנו מכבדים אותם, מספרים להם סיפור והם מקבלים גם הפתעה וממתק ויש הרבה אנשים מהשכונה שתורמים ממתקים. אין פה שום הדתה, השער פתוח ואנחנו מקבלים את כולם בזרועות פתוחות, מי שמתלונן יש לו אינטרס ולנו אין, אנחנו עושים את זה לשם שמים".

תגובת מ"מ ראש העיר, הרב אוריאל בוסו, על שבת קהילה שהתקיימה בסופש האחרון: "אני שמח שמאות מתושבי השכונה השתתפו במהלך ההרצאות בשבת מבורכת זו, הרב קוואס הגיע לשכונה לבקשת תושבי השכונה ובית הספר כמו בית הכנסת הסמוך נענו לשמש אכסניה להרצאות. לדאבוני מדובר באותו מתנגד סדרתי ופוליטי שהתנגד לפתיחת הבית הכנסת וזה אותו פעיל פוליטי שאינו גר בשכונה בכלל ובפניותיו לעיתונים הוא רק מוציא דיבתם רעה של תושבי השכונה שמבקשים לחיות בשלווה ובשמחה בפעילות תורנית לצד חוגים במתנ"ס. אף אחד לא יסתום פיות למאות מתושבי השכונה שפעם אחר פעם מצביעים ברגלים כנגד אותו מתסיס זול ונמוך״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורנה

    גם אני לא מבינה על מה ההתלהמות??
    אני מנהלת אורח חיים חילוני ועדיין מברכת על כל יוזמה מצד גורמים "דתיים" לקרוב לבבות
    אין שום פסול בהרצאות של זוגיות וחינוך ילדים
    לא רואה עניין של הדתה , כפייה דתית ואו/שידול
    היוזמה הינה מבורכת.

    כל ההתססה הזו גורמת לריחוק וקרע בין חילוניים לדתיית וחבל.
    איזו דוגמא אנחנו מעבירים לילדנו?
    לשסע את העם?
    לבקר את האחר?
    לגדול בצל מחלוקות?

    זה החינוך שאתם רוצים לחנך את ילדכם?

    אף אחד לא עומד עם אקדח על הרקה ומאיים על ילדיכם להגיע למפגשים הללו!

    תפסיקו להתעסק בשטויות חבל על הזמן ועל האנרגייה.

    נ.ב.
    אני אשמח לשלוח את ילדי להרצאות של מדע והיסטוריה של העולם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם כבר קוראים תהילים אז הכי עדיף להתפלל על אותם אי אלו שקשה להם לשאת את העובדה שילדים יהודים קוראים תהילים ומקבלים ממתק מנהג של יותר מאלפיים שנה
    הם צריכים רחמים גדולים באשר בחרו להוציא עצמם מהכלל ומידת הדין מתוחה עליהם מאוד
    ממלכות קמו ונפלו אך הולך בטל יחיד מוכה נכאים יוצא נגד מנהג ישראל קודש
    רחמים במקום כעס

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר