בית ספר רעות צילום זאב שטרן
בית ספר רעות צילום זאב שטרן

כך פוגע פרויקט 'הקייטנה של פסח' בילדי החינוך המיוחד

הורים בבית הספר רעות מתלוננים כי הסייעות מעדיפות לעבוד בחינוך הרגיל, ולכן קשה למצוא סייעות לקייטנה הקבועה של ילדי החינוך המיוחד

פורסם בתאריך: 19.3.18 18:55

הורים לתלמידים מבית הספר לחינוך מיוחד רעות, מתלוננים שהשנה, להבדיל משנים קודמות, יום הלימודים בחופשת הפסח יסתיים בשעה 14:00 ולא בשעה 16:30. זאת בשל מחסור בסייעות הנובע מהפרויקט שיזם שר החינוך נפתלי בנט, 'הקייטנה של פסח' שמיועד לילדי הגנים וכיתות א'-ג' מהחינוך הרגיל. בכל שנה פועל בית הספר לחינוך מיוחד בשבוע הבא, כלומר בשבוע שלפני ליל הסדר, שבוע בו בדרך כלל התלמידים בחופש, אך השנה בתי הספר יפעלו במסגרת הפרויקט של בנט.
לדברי ההורים, סייעות מעדיפות לעבוד בחינוך הרגיל, מאחר ושם שכרן גבוה יותר. הקייטנה בחינוך המיוחד, היא המשך פעילות שנתית והשכר הוא כמו במהלך כל השנה. עובדה זו גורמת למחסור בסייעות לחינוך המיוחד. "הקייטנה של החינוך המיוחד מתקיימת מידי שנה בפסח, היא מתחילה יום לאחר היציאה לחופש ומסתיימת יום לפני החג", מסבירה אם מבית הספר. "הקייטנה מתחילה בבוקר, עד השעה 14:00 יש את הצוות הקבוע של הילדים ומשעה 14:00 אמור להיות צוות חלופי לצהרון. לצערי נאמר לנו שכרגע אין סייעות שרוצות לעבוד בחינוך המיוחד ולכן לא יתקיים צהרון וזה אומר שההורים יצטרכו לצאת מהעבודה בשעה 14:00".
הכעס של ההורים הוא בעיקר על העירייה, שלטענתם הייתה צריכה לשבץ את הסייעות קודם כל בחינוך המיוחד ורק לאחר מכן בחינוך הרגיל. "זה מחדל מאוד גדול של העירייה שלא הצליחה לשבץ סייעות קודם כל בחינוך המיוחד, הם היו צריכים לשבץ קודם כל בשלושת בתי הספר של החינוך המיוחד ורק לאחר מכן לעבור לחינוך הרגיל. ילד בחינוך המיוחד לא יכול להיות בבית עם בייביסיטר, הוא חייב מסגרת מסודרת וקבועה ולצערי אף אחד לא מקשיב לנו", אומרת אותה אם.

ההורים מתלוננים על בעיה נוספת:"בסופה האחרונה שהייתה בינואר נפל עץ לתוך רחבת בית הספר, המזל שזה נפל בשישי שבת ובית הספר היה ריק, אבל למרות הפניות של בית הספר ושל ההורים לעירייה לבוא לשתול את העץ מחדש ולסדר את הנזק שנוצר, דבר לא קרה. כל פעם אומרים לנו בשבוע הבא. בחינוך הרגיל זה לא היה קורה".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "אכן, בחופשת פסח אנו נתקלים בבעיית גיוס כוח אדם למסגרת בתי הספר. העירייה עושה ככל יכולתה לגיוס כוח אדם ותפעיל את בית הספר כבכל שנה עם אנשים מיטביים ובהיקף הנדרש. ההורים יעודכנו בימים הקרובים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר