בית ספר אנתרופוסופי. צילום המחשה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
בית ספר אנתרופוסופי. צילום המחשה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

משרד החינוך אישר: מסלול לימודים אנתרופוסופי ייפתח בפתח תקוה

בשנה הקרובה ייפתחו גנים ומסלול לימודים באחד מבתי הספר בעיר. מדובר בהישג גדול של עשרות הורים שפעלו להקמת המסלול

פורסם בתאריך: 21.5.18 16:37

כמעט שנתיים, מנסה קבוצה של הורים להקים בפתח תקוה בית ספר אנתרופוסופי. לאחרונה התבשרו שמינהל החינוך החליט לפתוח מסלול חינוך כזה באישורה של מנהלת המחוז של משרד החינוך, חיה שיטאי. מדובר בשלב זה לא בבית ספר שלם אלא במסלול שיתקיים באחד מבתי הספר בעיר. בכל מקרה מדובר בהישג מבחינת ההורים
היוזמה הינה של ליהי לסקר דנגור, יו"ר עמותת "פרדסים" לקידום חינוך ולדורף בפתח תקוה ויפתח שילוני, נציג הפורום האנתרופוסופי הארצי לחינוך ולדורף. שניהם פועלים בנושא כבר תקופה ארוכה בשיתוף עם עשרות הורים מהעיר. במהלך הפעילות שלהם הם שלחו מכתבים, נפגשו עם נציגי העירייה ולבסוף עם ראש העירייה ונציגי משרד החינוך. בימים האחרונים הודיע משרד החינוך כי מנהלת המחוז שיטאי אישרה את פתיחת המסלול.
"מינהל החינוך החליט לפתוח מסלול חינוך ייחודי בעיר וזאת בעידודו ותמיכתו של ראש העירייה איציק ברוורמן", נכתב בהודעה שהוציא דובר העירייה חזי חקאק. "בשנים האחרונות עלו מספר אפשרויות למסלולי חינוך ייחודים ולאחר שהתברר שהקבוצה שמעוניינת בבית ספר אנתרופוסופי היא גדולה יחסית ומאחר ומשרד החינוך הכניס את החינוך האנתרופוסופי כמסלול ייחודי בתוך המסגרת הממלכתית, הוחלט לפעול לפתיחת מסלול חינוך אנתרופוסופי בעיר".
חקאק ציין שבשלב ראשון מדובר על פתיחת מסלול של כיתה המשולבת בבית ספר יסודי רגיל ופתיחת גני ילדים אנתרופוסופיים כבר בשנת הלימודים הקרובה: "הכיתה תפתח רק בבית ספר שיהיה בו מקום פיזי והסכמה של קהילת בית הספר. הגנים והמסלול הבית ספרי יהיו על אזוריים ויקלטו תלמידים מכל רחבי העיר. פתיחת הכיתה מותנית במספר הנרשמים".

לסקר דנגור אמרה: "'עמותת "פרדסים' מברכת על החלטת ראש העיר, מינהל החינוך ומשרד החינוך להקים את בית הספר והגנים כבר בשנת הלימודים הקרובה. אנו מרגישים כי עיריית פתח תקוה ומשרד החינוך שותפים לבניה נכונה של היוזמה, ומעריכים מאוד את התעקשותם להקים רצף חינוכי אנתרופוסופי בעיר – מגני הילדים ועד בית הספר. ברגעים האלה, על סף היציאה לחופשת הקיץ, מובילי העמותה וקבוצת ההורים זקוקים לוודאות באשר למיקומם של בית הספר, הגנים ואופן תהליך ההרשמה. אנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה הפורה, ומתרגשים לקראת חודשי הקיץ הקרובים".

ורד ניזרי, אחת ממובילות המהלך ומנהלת גן 'ורד במושבה' אמרה: "כחלוצת החינוך האנתרופוסופי בעיר וכאחת ממובילות השינוי, אני מברכת על הקמת החינוך האנתרופוסופי בעיר שישמור על הרצף החינוכי של הילדים המסיימים שלוש שנות אנתרו בגן ורד".
חינוך ולדורף (חינוך אנתרופוסופי), מציע במאה השנים האחרונות (מאז היווסדו ב-1919) גישה חינוכית אשר שמה את הילד וצרכיו במרכזה, ומבקשת לפתח בו את הסקרנות, תשוקה ואהבת הלימוד באמצעות חינוך המשלב אומנות, יצירה, ניסוי, חוויה ומעורבות.

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה?

הורידו את האפליקציה של מלאבס והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו:

מלאבס באנדרואיד, מלאבס באייפון, להצטרפות לדף הפייסבוק של מלאבס

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירון

    על איזה בית ספר מדובר? מזה מחיר למשתכן? שוב הגרלות? מדינת דמיקולו… רק אתמול זכינו לראות בטלויזיה איך חינוך צריך להראות במידה קטנה כמו אסטוניה.

  2. נעה

    התמונה המלווה את הכתבה לא קשורה לחינוך אנתרופוסופי, כנראה מחינוך מונטוסרי…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר