בית ספר שיפר צילום זאב שטרן
בית ספר שיפר צילום זאב שטרן

שביתה כזו עוד לא הייתה: בשיפר לא לומדים בגלל טענות על איכות הלימודים

הלימודים בשכבת ו' בבית הספר שיפר מושבתים היום. הטענה המרכזית של ההורים היא איכות ההוראה. לא כל ההורים מסכימים עם הביקורת

פורסם בתאריך: 21.5.18 19:00

ועד הורי כיתות ו' והנהגת ההורים בבית הספר שיפר, משביתים היום, יום שלישי, את הלימודים בשכבה. לטענתם הם נאלצים לנקוט בצעד זה לאור בעיות קשות בתחום הלימודי, בעיות אלימות ובעיות משמעת. הם טוענים כי הבעיה הקשה ביותר היא בשכבת ו' במקצועות אנגלית, מתמטיקה ומדעים, זאת מאחר ולאורך השנה מורים רבים החסירו והילדים מגיעים לחטיבה לא מוכנים מספיק.
"אנחנו נמצאים חודש וחצי מסוף השנה ויש לנו שכבה שלמה שזקוקה באופן בהול ל־250 שעות תגבור במתמטיקה, אנגלית ומדעים", אומרת רויטל טל יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר. "אחרי מספר ישיבות שקיימנו עם הנהלת בית הספר שבהן העלינו בעיות בהתנהלות של מורים, את העובדה שילדים מגיעים לבית הספר ובמקום ללמוד מסתובבים או רואים סרטונים, הצפנו כשלים באיכות ההוראה ובכל פעם קבלנו פתרונות ותירוצים ואי לקיחת אחריות, החלטנו לעשות ניסיון אחרון ונואש כדי להציל את עתידם של התלמידים כדי שיוכלו לעלות לחטיבה כשווים בין שווים ולא כנחותים חסרי ידע".
עוד היא אומרת: "האווירה הכללית בבית הספר היא של פריקת עול, גם של תלמידים, וגם של סייעות ומורים". הורה אחר מוסיף: "לצערי רמת הידע של תלמידים רבים נמוכה משמעותית מתלמידים בבתי ספר אחרים. הבעיה היא לא רק לימודית. יש אלימות בבית הספר, המנהלת הקודמת הייתה מחזיקה את התלמידים הבעייתיים קצר והשנה הם פורקים עול. ילדים עושים מה שהם רוצים, מרביצים אחד לשני, ילד זרק כיסא על מורה ואחר משך למורה בשיער".
לטענת אחד ההורים השיא היה בשבוע שעבר, אז התלמידים קיבלו הודעה מהמורה לאנגלית שאת מבחן הסיכום באנגלית הם יעשו בבית. "הרי זה לא באמת ישקף את רמת הידע של התלמידים, אלא בעיקר לסימן וי", הוא אומר.

מנגד יש הורים שלא מסכימים עם הביקורת. אחת האמהות אמרה: "אנחנו צריכים לסמוך על המנהלת החדשה וצריך לתת לה לעבוד, אנחנו כהורים לא יכולים אחרי שנה לבחון אותה ואת התוצאות שלה. היא קיבלה בית ספר לא פשוט והיא צריכה לטפל בו. מניסיון אישי שלי, השנה, האלימות שהייתה כלפי בני טופלה ביד רמה, להבדיל ממה שהיה בעבר".
אב של אחד התלמידים אמר: "המנהלת החלה את השנה עם סגל שהיא ירשה מהשנה הקודמת ועם לא מעט בעיות – מורות שיצאו לשנת שבתון, פנסיה, חופשת לידה ומורות חולות – לא פשוט למצוא מורות איכותיות באמצע השנה ולא ניתן לאשים את המנהלת בכך. אני נפגשתי עם המנהלת מספר פעמים ופגשתי מנהלת חביבה ובעלת מוטיבציה להצליח ולהנחיל את הערכים שהיא מאמינה בהם. בנוסף גם ברמת ההתנהגות המנהלת הכניסה שינוי לעומת מה שהיה מקובל בבית הספר עד היום והיא מאמינה בהפיכת בית הספר למקום שיותר נעים להיות בו. היא הכניסה לבית הספר תוכנית 'מוגנות' להורדת רמת האלימות. אין ספק שכדי להטמיע שינוי נדרש זמן ואני רואה שאנחנו בכיוון הנכון".

בנוסף, שלחו מספר הורים מכתב תמיכה במנהלת לסיגלית הלל יארק, מנהלת האגף היסודי. במכתב צויין שמדובר במנהלת בעלת מוטיבציה ובעלת חזון אשר שמה דגש על מתן חיזוקים חיובים הן לתלמידים כיחידים והן לכיתות.

כזכור, בתחילת השנה, השביתו הורי שיפר את הלימודים למספר ימים, לאור כך שבית הספר שוכן במבנה ישן, צפוף, בעוד בשכונה מקימים בתי ספר חדשים לאוכלוסייה הדתית והחרדית. עוד התלוננו ההורים, על כך שילדיהם נאלצים לנסוע כל בוקר לחטיבת רשיש, שנמצאת בצד השני של העיר והם לא לומדים בחטיבות בשכונות אם המושבות או נווה גן השכנות.
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "ראשית יובהר כי מנהלת האגף לחינוך יסודי ומפקחת משרד החינוך נפגשו לא אחת עם ההורים ושמעו את תלונותיהם, חלקן תלונות מוצדקות וחלקן לא. לדאבון ליבנו, בית ספר שיפר עבר משבר קשה עם פטירתה של מורה מובילה מהצוות וכן עם עזיבה של מורה אחרת. מנהלת שיפר סבורה כי לא קיימים מקרי אלימות קשים, כמתואר ומקרים כאלה ואחרים הנוגעים למשמעת, מטופלים על ידי צוות בית הספר. יובהר כי כל בקשה של המנהלת לאגף היסודי נענתה בחיוב, לרבות שעות תגבור לתלמידים, תקציבים להשבחת דרכי ההוראה ומתן תקציב ליועצת ארגונית. הנהלת בית הספר והצוות החינוכי עשו כל שלאל ידם כדי לייצב את המסגרת הלימודית, למרות המציאות הקשה שנקלעו אליה ובמידה רבה, הדבר אף עלה בידם. עדיין קיימים קשיים ואתגרים ואנו מקווים שבית הספר יעלה על דרך המלך עם גיוס מורים חדשים לקראת שנה"ל הבאה".

ממחוז תל אביב של משרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך רואה בחומרה את השבתת הלימודים על ידי חלק מההורים, דבר הפוגע בראש ובראשונה בתלמידים עצמם. בראשית שנת הלימודים התמנתה מנהלת חדשה לבית הספר שפועלת בכל המישורים על מנת לתת מענה לצרכים. מנהלת בית הספר כבר החלה להטמיע תוכניות שיביאו לשיפור באקלים ובהישגים. המשרד מצפה מההורים לשיתוף פעולה ולאפשר למנהלת להשלים את עשייתה ולא להציב תנאים כוחניים ובלתי מתקבלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחת מהשכונה

    שיפסיקו לבכות… בי"ס רשי"ש החטיבה מס' 1 בכל העיר, מעדיפה שיסעו וילמדו בכזה מוסד חינוכי ערכי עם איכות מורים וצוות שלא נראה כדוגמתו.
    לגבי שיפרף היה בי"ס היסודי הכי טוב בעיר עד שרחל המנהלת הותיקה פרשה, אז לגבי השנה אני לא יודעת אבל שילדיי למדו שם הוא היה בין המובילים מבחינת הישגים לימודיים ויעידו בחטיבת רש"יש ל הרמה הגובהה שמגיעים איתה תלמידי שיפר ביחס לבתי ספר אחרים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר