בית ספר נעמי שמר צילום זאב שטרן
בית ספר נעמי שמר צילום זאב שטרן

לא מוותרים: הורי נעמי שמר יוצאים למאבק נגד צמצום הכיתות בשכבת ד'

לאור הירידה במספר התלמידים מבקש משרד החינוך לצמצם את מספר הכיתות בשכבה. ההורים: המשמעות היא כיתות של 37 תלמידים במקום 27

פורסם בתאריך: 30.5.18 15:31

משרד החינוך מבקש לצמצם את מספר כיתות בשכבת ד' בבית הספר נעמי שמר, מארבע לשלוש, זאת לאור הירידה במספר התלמידים בשכבה. לכוונה זו מתנגדים ועד הורי בית הספר והצוות החינוכי. בוועד בודקים בימים אלה את האפשרות להגיש עתירה נגד משרד החינוך בבקשה לתקן מלא של מחנכת ולא במימון העירייה.
ביום שני השבוע, התקיימה פגישה בה נכחו ראש העירייה איציק ברוורמן, מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג, מנהלת האגף יסודי סיגלית הלל יארק, מנהלת בית הספר רויטל שהם ונציגי ההורים. במהלך הפגישה קיבל ראש העירייה סקירה לגבי הרצון לצמצם את השכבה לשלוש כיתות, דבר אשר התמודדו איתו ההורים גם בשנה שעברה. ההורים הסבירו לברוורמן ולאנשי החינוך שהם מבקשים להמשיך בהסדר שנקבע בשנה קודמת על ידי הרשות ומשרד החינוך, אז הובטח להם שהילדים ילמדו ביחד עד לסיום הלימודים ביסודי. לטענת ההורים למרות ההסדר, משרד החינוך דורש ממנהלת בית הספר להפוך את ארבע הכיתות לשלוש כיתות תקניות והדבר יוביל לכיתות של 36-37 תלמידים לעומת 26-27 כיום. עוד מסבירים ההורים שהסיבה לצמצום הכיתות, היא שיש תושבים אשר עזבו את השכונה או עברו לבתי ספר אחרים. "על פי משרד החינוך כיתה תקנית היא עד 40 תלמידים בתקן מלא של מחנכת שהיא עובדת משרד החינוך בלבד", מסביר יו"ר ועד ההורים, אייל אחיאל. "בשנה שעברה הוחלט שהרשות משלמת את הגמלה של המורה הרביעית והמשרד את השכר אבל לא כתקן מלא. השנה המשרד מתייחס פעם נוספת לכיתה כלא תקנית ומבקש לפרק אותה. מה שהושג בשנה שעברה היה כחלק מתוך רצון אגף החינוך לשמור על כיתות קטנות אך עדיין זוהי כיתה לא תקנית מבחינת משרד החינוך".
במהלך הפגישה, צוין בפני ראש העירייה שיצא מכתב מוועד הורי שכבת ד' למשרד החינוך, בבקשה לממן כיתה תקנית הכוללת את כל התנאים הסוציאליים של המחנכת. ברוורמן מצידו ביקש לקבל מאגף החינוך פרטים של הכיתות ולנסח מכתב תומך שיצא למשרד החינוך לפני הגשת עתירה. "הורי השכבה מתנגדים בחריפות למהלך זה של משרד החינוך ורואים בזאת פגיעה קשה וישירה באורח תפקודם הרגשי, החברתי והלימודי של הילדים", מציין אחיאל. בנוסף, טוענים ההורים כי החלטה זו מהווה הפליה קשה וחמורה לעומת ילדים אחרים בשכבת גיל זהה בבתי ספר אחרים בישראל. אחיאל מוסיף שאופציה נוספת שעלתה, שבמידה ולא תאושר כיתה רביעית, הוא לתת לבית הספר שעות רוחב נרחבות וארבע הכיתות יעורבבו לשלוש כיתות על פי החלטת הצוות החינוכי. "הנהגת ההורים מתכננת צעדים נוספים על מנת לייצר מודעות למאבק מול משרד החינוך", מוסיף אחיאל.

תגובת משרד החינוך: "תקני משרד החינוך הינם אחידים בכל הארץ ולפיכך מספר הכיתות יקבע בהתאם למספר התלמידים. מנהלת בית הספר שוחחה עם ההורים בנושא והציעה להם פתרונות שיאפשרו את פיצול השכבה לקבוצות לימוד בחלק ממקצועות הלימוד".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "תקני הכיתות נקבעים על ידי משרד החינוך ולצערנו בשכבה זו לא חלה רפורמת השר בנט בעניין מקסימום 34 תלמידים בכיתה. ראש העיר פנה לשר החינוך ולמנכ"ל משרד החינוך בבקשה לאפשר כיתה לא תקנית למרות מחסור התלמידים. במקביל נבחנת האפשרות להעניק לבית הספר סל שעות תל"ן על ידי הרשות, לתחזוק הכיתות ולמתן אפשרות ללמידה מיטבית".

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה?

הורידו את האפליקציה של מלאבס והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו:

מלאבס באנדרואיד, מלאבס באייפון, להצטרפות לדף הפייסבוק של מלאבס

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר