ישיבת כפר גנים. צילום זאב שטרן
ישיבת כפר גנים. צילום זאב שטרן

לתלמיד כיתה ו' אין מקום לשנה הבאה, ההורים מעלים טענות נגד הליך הקבלה לישיבות התיכוניות

ההורים טוענים שלבנם אין מסגרת לשנה הבאה משום שבבתי הספר הדתיים מעדיפים תלמידים מחוץ לעיר עם ממוצע ציונים גבוה יותר. דורשים לפתוח כיתות נוספות

פורסם בתאריך: 3.6.18 13:18

הורים לילד בכיתה ו' שאמור ללמוד בשנה הבאה בישיבה תיכונית בעיר, טוענים שכרגע אין לבן שלהם מסגרת חינוכית. לטענתם הסיבה היא שבעירייה לא פותחים עוד כיתות לימוד, וכל בתי הספר הדתיים בעיר מלאים. עוד הם אומרים כי לא מעט מהתלמידים בהם אינם תושבי פתח תקוה ולכן לילדי העיר אין מקום.

"במגזר הכיפות הסרוגות כבר שנים שלא שמחים בלשון המעטה לקבל את התלמידים שהם פחות מממוצע 100, לא מקבלים ואפילו דוחים אותם בניגוד לחטיבות החילוניות", טוען אביו של הילד. "אני לא מבין את דרך ההתנהלות ולא מובן לי למה הבן שלי נשאר ללא מסגרת חינוכית לשנת הלימודים הבאה", הוא אומר. הוא מספר כי בנו לומד בכיתה ו' בבית הספר עמיטל בהדר גנים ומרבית הילדים נרשמו בחנוכה, ואילו הוא לא ידע שנפתח הרישום, ורשם את בנו רק בפסח.

אמו של הילד אומרת: "בפסח הגענו למפגשים בישיבת כפר גנים ובישיבת נחלים, הילד עבר ראיון קבלה וקיבלנו תשובות שליליות. לטענתם, לבן שלנו יש ממוצע ציונים של 80 בעוד יש ילדים משהם וגבעת שמואל שהציונים שלהם עומדים על 95 והם מעדיפים לקבל אותם. וזה ממש מכעיס שלילדי העיר אין מקום". אומרת האם.

לטענת ההורים, בבדיקה שעשו, התברר להם שהבן שלהם הוא לא היחיד בלי מסגרת. "פנינו לעירייה וקיבלנו מכתב שאנחנו אמורים ללמוד בבית הספר אמית אלירז בכפר גנים וגם המנהלת של בית הספר עמיטל מנסה לעזור לנו, אבל באמית אלירז טוענים שאין להם מקום ושולחים אותנו לעירייה וכך שולחים אותנו מאחד לשני", אומר האב. "הפתרון הוא לפתוח כיתות לימוד נוספות בשכבה, כרגע יש שתי כיתות בשכבת ז' וצריך לפתוח כיתה שלישית מאחר והביקוש הוא גדול. לצערנו אנחנו נתקלים בסחבת וחוששים שבסופו של דבר לילד שלנו לא תהיה מסגרת, הבן שלנו יודע שאין לו עדיין בית ספר, בעוד לחברים שלו יש, כבר התחילו גיבושים ומפגשים והוא עומד מהצד וכואב לנו הלב".

 

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "השיבוץ במערכת העל יסודית בחמ"ד תלויה במידת ההתאמה של התלמיד למסגרת הלימודית. במידה והיה נמצא מתאים לישיבה התיכונית היה מתקבל לשם. לעתים המענה העירוני לשיבוץ הוא במסגרות מחוץ לעיר. אין קשר לרישום של תלמידי חוץ בישיבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פפפ

    עושים טראומה לילדים, שבעתיד יהיו דתלשים. הסלקציה היא לא דרכה של היהדות לאורך כל הדורות.

  2. מיכליס אהוד

    הפקרות שאין תיכון דתי בפתח תקווה,לפני אחת עשרה שנים התלוננתי וקבלתי תשובות מטומטמות מבן שמחון מאומה לא השתנה….

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר