בית ספר קפלן צילום באדיבות בית הספר
בית ספר קפלן צילום באדיבות בית הספר

הורי ו' בקפלן כועסים: "אמרו לנו שאם לא נשלם 400 שקלים לא תהיה מסיבה"

ההורים נדרשו לשלם לקופת ועד ההורים 400 שקלים למסיבת הסיום, בנוסף ל־75 שקלים ששילמו בתחילת השנה. "המסיבה היא של בית הספר שקובע הכל, אבל מודיעים להורים שהעלות עליהם", אומר אחד ההורים

פורסם בתאריך: 5.6.18 15:46

הורים לתלמידים בשכבת ו' בבית הספר קפלן, מתלוננים על כך שהם נדרשים לשלם 400 שקלים לקופת ועד ההורים עבור מסיבת הסיום, זאת בנוסף ל־75 שקלים ששילמו בתחילת השנה, אשר על פי חוזר התשלומים נכתב שמיועדים לטובת המסיבה. לטענת ההורים, מדובר בעלות גבוהה מאוד ובית הספר היה צריך לגייס כספים או לחלופין לנסות להוריד עלויות ולא לגלגל את התשלום הגדול יחסית על ההורים.
על פי ההורים, השנה בשכבת ו' יש בסך הכל שתי כיתות, שמונות ביחד כ־42 ילדים, דבר אשר היה ידוע מראש והחישוב היה צריך להיעשות בהתאם. עוד הם מציינים שבית הספר היה צריך לשבת עם נציגי ההורים, לראות מה ניתן לעשות, איך ניתן לגייס כספים ולא לצאת בדרישת תשלום כחודש לפני סוף השנה ולהתנות בכך את קיום המסיבה.
"כל העלויות של המסיבה מההגברה ועד התאורה, הכיסאות והשומר מתגלגלים להורים", אומר אחד ההורים. "מבדיקה שעשינו עולה כי סדר גודל ההוצאות יעמוד על כ־20 אלף שקלים כשכל הסכום ישולם ישירות לספקים על ידי הורים". אותו הורה גם מפרט את העלויות: "7,000 שקלים הגברה, 500 שקלים כסאות, 400 שומר, 4,000 שקלים ספר מחזור, 2,000 לצילום האירוע, וכן הוצאות נוספות המשלימות לעלות של כ־20,000 שקלים. זה מטורף ולא הגיוני שההורים ישלמו את הכל, אין בעיה שחלק מהעלויות ישלמו ההורים, אבל למה הכל?!, אומר ההורה.
הורה אחר מוסיף: "שני ילדים שלי סיימו את היסודי ואף פעם לא שילמנו סכומים כאלה וגם עכשיו זה לא אמור להיות. כשהתלוננו, אז אמרו לנו, ההורים לא רוצים לשלם? אז אין מסיבה, כי לבית הספר אין כסף".
לטענת ההורים, הם מרגישים שהמנהלת אפילו לא ניסתה לגייס כספים, לפנות לעירייה ולנסות לראות מה כן ניתן לעשות. ההורים מוסיפים שבמהלך השנה, הם הצליחו לגייס סכום של 3,000 שקלים מהפסקות מתוקות, שמיועד גם הוא למסיבה. "אם בית הספר היה יושב עם נציגי ההורים, היו עוברים ביחד על ההוצאות, מקצצים מה שלא חובה ורואים איך ניתן לגייס את הכספים, אולי חלק בית ספר וחלק ההורים, זה היה נשמע יותר טוב", מסכם אחד ההורים. "אבל כשמודיעים להורים שהעלות עליהם, זה מכעיס, במיוחד כשזו מסיבה של בית ספר שקובע את הכל כולל התכנים כמובן".

תגובת משרד החינוך: "על פי חוזר מנכ"ל בחוזר תשלומי הורים, ועד בית הספר אינו יכול לגבות תשלומי הורים וכן אין לחייב את ההורים מעבר למה שנקבע. טענות ההורים הועברו לממונה על תשלומי ההורים במחוז תל אביב לבדיקה מקיפה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר