עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

הכסף לא הוחזר להורים, התביעה הייצוגית נגד העירייה בדרך

הורים שרשמו את ילדיהם לצהרוני עירייה זכאים להחזר עבור תקופת בית הספר של החגים בפסח. בעירייה החליטו שהזיכוי יהיה על ידי שדרוג הפעילות. תושבת העיר תמי דינר יוצאת למאבק

פורסם בתאריך: 13.6.18 16:02

חמי דינר, תושבת העיר, הגישה תלונה למבקר המדינה כנגד עיריית פתח תקווה ומתכוונת להגיש תביעה ייצוגית, מאחר והעירייה לא העבירה להורים החזר כספי עבור תקופת 'בית הספר של החגים'. הסיבה להחזר היא שבית הספר של החגים היה מסובסד על ידי משרד החינוך, ובתשלום בתחילת השנה שילמו ההורים שרשמו את ילדיהם לצהרונים סכום גבוה יותר. הזיכוי לכל הורה עבור ההפרש אמור היה לעמוד על כ-180 שקלים אבל בוועד ההורים ובעירייה החליטו שהכסף לא יוחזר להורים על ידי זיכוי כספי, אלא יוחזר על ידי שדרוג הפעילות בצהרון.
תחילת הסיפור בחודש מרץ, אז הודיע משרד החינוך על קיום 'בית הספר של החגים', בעלות של 100 שקלים עבור חמישה ימי פעילות, מאחר וחלק מההורים כבר רשמו את הילדים לצהרוני עירייה של גני ילדים ובתי ספר בעלות שנתית, הודיע משרד החינוך, שאותם הורים יקבלו החזר עבור ימים אלו. חלק מהעיריות הודיעו שהם יחזירו כספים, כמו ראש העין השכנה, בה ההורים קיבלו זיכוי של 180 שקלים עבור קייטנות הקיץ. עיריות אחרות, כמו פתח תקוה, החליטו שהכסף לא יוחזר להורים בזיכוי כספי, אלא על ידי כך שפעילות הצהרון תשודרג. "כבר תקופה ארוכה אני פונה לעירייה על מנת להבין מה קורה עם ההחזר של בית הספר של החגים", מסבירה דינר, אמא לשישה ילדים, שלושה מהם נמצאים בצהרונים. "לצערי, כל פעם התחמקו מאיתנו, הפנו אותי מאחד לשני ולא קבלתי תשובות. כשדיברתי עם מפעיל הצהרון, הוא אמר לי שהוא השתמש בכסף לשדרג את קייטנת פסח, אני באופן אישי לא ראיתי שום שדרוג ושום הבדל בין השנה לשנים עברו".

לאור כך פנתה דינר, למשרד החינוך ולמבקר המדינה. "בשיחה עם משרד החינוך נאמר לי שאני צודקת ואני זכאית להחזר והעירייה לא יכולה להשתמש בכסף מבלי הסכמת ההורים ולא זכור לי שמישהו ביקש את ההסכמה שלנו", היא אומרת. "אני לא מצליחה להבין איפה כל ההורים, מדוע הם לא דורשים מה שאנחנו זכאים. אסור לעבור על כך בשתיקה ולכן החלטתי להגיש בנושא גם תביעה ייצוגית, פניתי לעורך דין, העברתי לו את כל המסמכים ואנחנו מתכוונים להגיש תביעה כנגד עיריית פתח תקוה".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "לתלמידי ניצנים (בית הספר של הקיץ) בבתי הספר, הזיכוי ניתן בתוספת פעילות, כל מפעיל העביר תכנית מסודרת על כך ליו"ר ועד הורים בית ספרי. הדרך הזו של החזרת הזיכוי, הינה ההמלצה של משרד החינוך וועד ההורים העירוני. כך נהגו כמעט בכל הארץ".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לירון

    אצלינו הוסיפו לילדים שני חוגים בשל כך.. אני דוקא מרוצה מהשינוי.

  2. רונן

    ההיינו כחולמים היו היתה אימפריה מה היה לא יודע רק נס אולי יציל אותנו..

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר