אנה נבות. צילום: זאב שטרן
אנה נבות. צילום: זאב שטרן

אכזבה בוועד ההורים: קוצץ תקציב שיפוצי הקיץ בבתי הספר

יו"ר הוועד, אנה נבות: "נושא הבינוי הוא הבוער מכולם שכן במידה ולא יחלו העבודות בימים הקרובים אין סיכוי לפתוח את השנה כסדרה". רשימת בתי הספר בהם בוטל השיפוץ, בפנים

פורסם בתאריך: 3.7.18 16:05

אכזבה בוועד הורים. בוועד אומרים שהעירייה הודיעה להם שאין אפשרות תקציבית לבצע בקיץ את כל השיפוצים בבתי הספר עליהם סוכם. בוועד אומרים שרק בחלק מבתי הספר יבוצע שיפוץ, חלק מבתי הספר ייאלצו לוותר לחלוטין על השיפוץ שתוכנן, ואילו חלק ייאלצו להסתפק ב"פלסטר" כפי שמגדירים בוועד. עוד אומרים בוועד שבחודש האחרון נפגשו נציגיו עם ראש העירייה והגורמים המקצועיים בעירייה מספר פעמים, מתוך רצון לסגור את נושא שיפוצי הקיץ בבתי הספר לקראת היציאה לחופשה.
לטענת נבות לא מעט מנהלי בתי ספר קיבלו הודעה מספר שבועות לפני סיום הלימודים שהשיפוץ שתוכנן יבוטל או לחלופין יקוצץ. המנהלים עדכנו את הוועדים שעדכנו את נבות. "פניתי לראש העיר בנושא ובשבוע שעבר הוא חזר אלי ואמר לי שנמצא התקציב והבינוי יבוצע כפי שתוכנן", היא אומרת. "השבוע נודע לנו, שלמרות מה שהובטח, השיפוצים לא מתבצעים בפועל והרשות הודיעה זאת למנהלים".
נבות מבקשת לציין שהצרכים של בתי הספר הוגדרו על ידי העירייה ואושרו על ידי אנשי המקצוע. "יש לציין שכל פעם שוועד ההורים מתריע על התנהלות מאשימים אותו בפוליטיקה. מי שממהר להאשים את הנהגת ההורים בעיר חוטא למטרה. אנו מתריעים כדי לשנות ואולי לעזור לראש העיר להימנע מלחצים ולהקשיב לקול ההורים. מתי שהיה צריך לשבח ולהלל היינו שם, אבל כשיש פגיעה תפקידנו להתריע", היא אומרת.
בהודעה להורים, שיצאה ביום שני השבוע, מציינת נבות שבשנה האחרונה הוועד עבד בשיתוף פעולה עם ראש העירייה שמשמש גם כראש מינהל החינוך וקבלת ההודעה על כך שהתקציב קוצץ הייתה מפתיעה. "מאחר ואנחנו מאמינים בהדברות, נתנו לעירייה זמן ממושך למצוא פתרונות, אבל התשובה שאין כסף לחינוך לא מקובלת עלינו", היא אומרת. "שוועד ההורים העירוני מייצג עשרות אלפי הורים ותפקידנו לדאוג בין היתר שהם יחזרו לבתי ספר שעברו שיפוץ וראויים לשימוש. יש כסף, הוא פשוט עבר למקום אחר, הכל טמון בסדרי העדיפויות".
נבות מוסיפה: "יש עוד נושאים לטיפול בחינוך בקיץ הקרוב, אך נושא הבינוי הוא הבוער מכולם שכן במידה ולא יחלו העבודות בימים הקרובים אין סיכוי לפתוח את השנה כסדרה. החינוך בראש סדר העדיפויות זו לא רק סיסמה", היא מסכמת.

בית ספר אמיר צילום זאב שטרן

בית ספר אמיר צילום זאב שטרן

בית ספר שיפר צילום זאב שטרן

בית ספר שיפר צילום זאב שטרן

בעקבות המשבר, מבקשים מספר חברי אופוזיציה במועצת העיר לקיים ישיבה לא מן המניין בנושא ביטול הקיצוצים. בדרישה שלהם הם מציינים שתחזוקת מבני החינוך בהם לומדים למעלה מ־50 אלף תלמידים היא קריטית וחשובה הם מן ההיבט הבטיחותי והן מההיבט הפדגוגי ובכלל זה התאמת מבני החינוך וחדרי הכיתות והספח לדרישות הלימודיות השונות.
בין בתי הספר שהתבשרו כשבועיים לפני היציאה לחופש שהשיפוץ אצלם בוטל, ניתן לציין את בתי הספר אמיר, קפלן, שיפר ויד לבנים. עוד ברשימה בתי ספר שהובטח להם שיפוץ מלא ובפועל יקבלו שיפוץ מקוצץ.
"לנו נאמר במפורש לפני כשנה שאנחנו נקבל שיפוץ כללי של שתי הקומות", אומר גיא איזאק, יו"ר ועד הורי בית ספר אמיר, "לקראת אמצע השנה הקודמת נאמר לנו שמחלקים את השיפוץ לשתי פעימות ובקיץ הזה היינו אמורים לקבל את הפעימה השנייה וביטלו לנו את זה. ולאחר מכן תירצו את זה, שהתקציב עבר לטובת אולם הספורט, למרות שלהבנתו מדובר בתקציב נוסף. המצב בכיתות שלנו נורא ואיום, הרעש הוא בלתי נסבל, המצב בכי רע. כל השנה אמרו לנו שיהיו שיפוצים ושבועיים לפני סוף השנה הודיעו שזה בוטל וזה מאוד מרגיז ואפילו מקומם. זה בית ספר של למעלה מ־30 שנה והמצב שלא לא טוב וזה בלשון המעטה".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "עיריית פתח תקוה תמשיך להשקיע ולהיות מובילה בין הערים הגדולות בהשקעה נטו בחינוך, כפי שפורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תקציב השיפוצים הינו חלק מהתקציב השנתי, הכולל אחזקה ושיפוצים במוסדות החינוך והוא נגזרת מהתוכנית הרב שנתית שאושרה. העירייה ממשיכה בהתדיינות עם ועד ההורים המרכזי כדי להגיע לסיכומים לקראת שיפוצי הקיץ שייערכו במוסדות החינוך ברחבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חנוך

    כל הכבוד לוועד! החינוך זה לפני האגם ולפני דברים אחרים !

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר