בית ספר אורנים. צילום זאב שטרן
בית ספר אורנים. צילום זאב שטרן

בגלל תלמיד אחד: מספר הכיתות בשכבת ד' באורנים יצומצם בשנה הקרובה

ההורים פנו לשר החינוך כדי שיסייע להם. העירייה: אנו עושים מאמץ לפתור את הבעיה"

פורסם בתאריך: 5.7.18 10:19

הורי התלמידים שסיימו את כיתה ג' בבית הספר אורנים בעיר, שלחו בשבוע שעבר מכתב לשר החינוך נפתלי בנט, בבקשה לא לצמצם כיתות. צמצום הכיתות מתוכנן עקב שינוי במספר התלמידים בשכבה בשל מעבר תלמידים לבתי ספר אחרים. לטענת ההורים, על פי בדיקה שעשו, בשנת הלימודים הקרובה, יחסר להם ילד אחד על מנת להשאיר את השכבה עם שלוש כיתות ולא לצמצם לשתיים. ההורים מסבירים שכיום יש בממוצע בכיתה בין 26־27 תלמידים ולאחר צמצום השכבה יהיו כ־34 תלמידים. לטענתם מדובר במהלך שיגרום לילדים לרדת גם ברמה הלימודית וגם ברמה ההתנהגותית. המכתב נשלח גם לעירייה, למנכ"ל משרד החינוך, לסגן שר החינוך ולגורמים נוספים.
"חשוב לציין שרמת בית הספר, לימודית והתנהגותית, לא ברמה הכי גבוהה", הם כותבים לשר ומוסיפים שהם רוצים לשמור על גיבוש הכיתות. "פנינו לכל גורם אפשרי שעלה בדעתנו והתשובה שקיבלנו 'שנחפש תלמיד להשלים'. אנו לא חושבים שאנו כהורים צריכים לדאוג לתלמיד נוסף. אנו פונים אליך במטרה שתקשיב לנו ולמצוקת ילדינו ותוכל למנוע זאת".
אחת האימהות אומרת: "אנחנו מחכים לתגובות מהעירייה שגם לה שלחנו העתק מהמכתב, וממשרד החינוך. "בסך הכול מדובר בילד אחד ולהבנתנו גם העירייה יכולה לממן את התלמיד הנוסף ואנחנו מאוד מקווים שזה יקרה. בשנתיים האחרונות הייתה עזיבה גדולה מבית הספר, לצערנו רמת הלימודים ירדה ואנחנו לא רוצים שהרמה תרד עוד יותר. הכתובת על הקיר והשאלה אם מישהו יודע לקרוא אותה". אם אחרת מוסיפה: "המצב מאוד קשה ואנחנו לא רוצים שהילדים שלנו יפגעו, אנחנו כבר אובדי עצות".
תגובת דובר העירייה חזי חקאק: "מינהל החינוך עושה כל שניתן כדי לעבות את מצבת כוח האדם ולהביא למספר ילדים בשכבה העומד בתקן הנדרש. מעבר לאמור, התקנים הם באחריות משרד החינוך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר