יו”ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות, מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מנהלת האגף לחינוך על יסודי, רויטל שפיראצילומים זאב שטרן, ראובן קפוצ'ינסקי, יח'"צ
יו”ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות , מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מנהלת האגף לחינוך על יסודי, רויטל שפירא צילומים זאב שטרן, ראובן קפוצ'ינסקי, פרטי

הבוקר: ועידת החינוך הגדולה של פתח תקוה. בואו להיות חלק מהעתיד

הוועידה מתקיימת היום החל מ-09:00 בבוקר בקריית המוזיאונים בעיר, ויטלו בה חלק ראש העירייה, בכירי מערכת החינוך בעיר ומשרד החינוך, הורים, תלמידים, מזכ"לית הסתדרות המורים ואנשים נוספים

פורסם בתאריך: 12.8.18 16:26

לראשונה תתקיים הבוקר בפתח תקוה ועידת חינוך של עיתון מלאבס ורשת שוקן. זאת במסגרת חודש החינוך של פתח תקוה, וכחלק מוועידת החינוך של ערי ישראל שתתקיים ב-11 ערים ברחבי הארץ. הוועידה תתקיים היום בבוקר, יום שני, ה־13.8 בקרית המוזיאונים- יד לבנים, רחוב ארלוזורוב 30, החל מהשעה 09:00. מטרת הוועידה היא להעלות על סדר היום את החינוך בעיר, על מורכבותו, הישגיו והאתגרים הגדולים איתם מתמודדים הצוותים החינוכיים, התלמידים וההורים.

ועידת החינוך של פתח תקוה, יום שני, 13.8, 09:00 בבוקר

לפרטים המלאים על הוועידה ולהרשמה

חודש החינוך של פתח תקוה

את הוועידה תנחה מרב בטיטו ויפתח אותו ראש העירייה, איציק ברוורמן. לאחר מכן יישאו דברים מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ומנהלת המחוז במשרד החינוך חיה שיטאי. בהמשך יתקיים ראיון מיוחד עם רויטל שפירא, מנהלת האגף לחינוך על יסודי בעירייה. "אני מברך את עיתון מלאבס על כך שהם מניחים זרקור על נושא בעל חשיבות עצומה כמו חינוך", אומר ראש העירייה, איציק ברוורמן, "ועידת החינוך בפתח תקוה תעסוק השנה בנושאים חשובים מאוד. לפני שאני ראש עיר אני תושב המקום ומרגיש בר מזל להיות חלק מקהילה רב גונית. לכן זהו נושא שחשוב לדבר עליו גם בהיבט החינוכי. אני בטוח שהשיח הפתוח והבמה שתינתן לנושאים אלו ואחרים יהוו מקור לרעיונות נוספים והשראה עבור כל האנשים שהחינוך חשוב להם בעיר שלנו".

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דוידצילום ראובן קפוצ'ינסקי

מזכ”לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד צילום ראובן קפוצ'ינסקי

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "ועידות החינוך שהסתדרות המורים מובילה מתקיימות בכל הארץ ומכאן החשיבות שלהן. המטרה שלנו היא להיות בכל מקום, לראות את עובדות ועובדי ההוראה ולשמוע מהם את הסוגיות שמטרידות אותם כדי לתת פתרונות, ללמוד ולייצג את העמדות האלה מול הגורמים הרלוונטיים. היה לנו חשוב גם להתאים את הדיונים והתכנים באופן ספציפי לאתגרים המקומיים איתם מתמודדים עובדי ההוראה בכל עיר. התכנים שאנחנו הולכים לדון בהם אלה תכנים שמעסיקים ומטרידים את עובדי ההוראה בשטח, למשל התערבות הורים מול מעורבות הורים שזו בעיה רוחבית. התחלנו לעסוק בנושא הזה והמטרה שלנו היא לשרטט מחדש את הגבולות באופן נחרץ שיבהיר שההורים הם שותפים ומעורבותם מבורכת אך הם לא ינהלו את מערכת החינוך, כפי שלצערי קורה היום לא מעט ובאופן בוטה. אני בטוחה שהוועידות האלה יסייעו לכולנו לקדם שינויים שייטיבו עם עובדי ההוראה ועם מערכת החינוך כולה״.
מטעם ארגון המורים יישא דברים אבי פסקל. את החלק המקצועי תפתח מנהלת האגף העל יסודי רויטל שפירא, שתדבר על תחום החינוך בעיר, על הבעיות איתם נאלצת מערכת החינוך העירונית להתמודד ביום יום, על קשיים, על ההצלחות, על שאלת האינטגרציה בין השכונות, ותענה לשאלה האם יש הבדלים בהשקעות בין השכונות. שפירא תספר על החזון של פתח תקוה כעיר המיומנויות של המאה ה-21. "אני שמחה להיות שותפה בכנס חינוך ובטוחה שיהיו תובנות ולמידה כשיש מגוון קולות", אומרת שפירא.

סיגלית הלל יארק

סיגלית הלל יארק

בהמשך יתקיים פאנל אשר ידון במעורבות ההורים במערכת החינוך בעיר, ביתרונות ובחסרונות, בשאלה האם מדובר במעורבות או בהתערבות. הפאנל ידון גם בשיתופי פעולה, במאבקים אשר הובילו הוועדים ועוד. בפאנל ייקחו חלק לאה אוברקוביץ' – מנהלת חטיבת הביניים רשיש ומ"מ יו"ר תא מנהלי חטיבות הביניים בארץ של הסתדרות המורים; לאה גרוס – מנהלת בית הספר הוברמן; אנה נבות – יו"ר וועד ההורים העירוני; וצור הנדל – יו"ר מועצת הנוער.
"הילארי קלינטון ציינה בספרה את האימרה האפריקאית – 'צריך כפר שלם בכדי לגדל ילד', אומרת אוברקוביץ'. "זהו משפט המעניק כוח ואחריות רבה למסגרת של חברה וקהילה. בבסיס אמונתי הוא שהישגי בית הספר, בהיבטים השונים, מועצמים בעשרות מונים כאשר הלך הרוח של מנהל – מורים – הורים, הוא משותף ונעוץ ביסוד ההבנה – שהאינטרס של כולנו הוא אחד. מחד, מערכת החינוך כפופה למטרות משרד החינוך, שלוחותיו ותקציביו, למדיניות מנהל החינוך בעיר, לתפיסת עולמו של מנהל בית הספר, בעבודת הצוות הבית ספרי ובנטיית הלב, החלומות והתקוות של הוריו התלמיד ושלו עצמו. מאידך, בית הספר הינו גם מקום עבודתם של המנהלים, המורים ועובדי מנהלה – או אז, השאיפה הינה להחיל שפה אחידה וזהות ערכית בין הסביבה אותה אנו שואפים ליצור בעבור תלמידינו לבין סביבת העבודה של כל עובדי המערכת בחיי היום יום". עוד היא מוסיפה שכמו בכל ארגון אחר, יש לפעול לסביבת עבודה מוגנת, מעוררת השראה, תומכת ומלווה תוך שמירה על מוטיבציה גבוהה ותחושת שביעות רצון. "כל אלה משליכים ישירות למיטביות בהוראה ובלמידה", אומרת אוברקוביץ' ומוסיפה שמזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, פועלת לשימור וקידום מטרות אלו בעבור המנהלים והמורים. "בדברי בוועידה ארחיב על ההיבטים השונים בעבודתו של המנהל מול כל הגורמים המקיפים את בית הספר ועל הרגישויות והיתרונות המבטיחים את הצלחתנו המשותפת", היא מציינת.

יו”ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות צילום זאב שטרן

יו”ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות צילום זאב שטרן

יו"ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות: "יש חשיבות מרבית במעורבות הורים לקידום החינוך ברמה בית ספרית, עירונית וארצית. שקיפות היא לא מילה גסה, תקשורת פתוחה, תוכנות לשקיפות מצב לימודי, חיבור לקהילה, מעורבות בתהליכים, דלת פתוחה, זמינות, שיתוף בתהליכים ושינויים, הם מתכון מנצח להצלחה. הורים הם לא חותמת גומי, הם שותפים מלאים לתהליכים והם הייצוג הנוח של המנהלים מול הרשות וצינור מקשר בין ההורים לצוות החינוכי ולכן חשש משיתוף פעולה, בעידן המהיר של היום כבר לא רלוונטי. ברמה העירונית יש חשיבות לשיתוף כדי להגיע לשוויון הזדמנויות לכלל התלמידים בעיר. פתח תקווה עיר גדולה עם צרכים שונים, שכונות שונות, מגזרים שונים, חינוך פורמלי, דתי ומיוחד, ולכולם מכנה משותף – חינוך משמעותי. ברמה הארצית פתח תקוה היא גורם משפיע גם בנושא מעורבות הורים. מנהל טוב מזהה הורים מוכשרים וממקסם תוצאות בתחום ניהולו. מי שמעורבות הורים מפחידה אותו מוזמן לראות את הישגי המנהלים המרשימים שבחרו בשיתוף. אנחנו כאן לסייע וכשמשתפים כולם מרוויחים".

רויטל שפירא. צילום פרטי

רויטל שפירא. צילום פרטי

צור הנדל, יו"ר מועצת הנוער העירונית, מוסיף: "מאוד חשוב שיש מקום לבני נוער להשתתף ולקחת חלק בכנסי חינוך, מאחר ודעת הנוער לא נשמעת באופן מספיק בנושאי חינוך ומה נכון בחינוך. אני מברך על הכנס שהוא מאוד חשוב, מאחר ומערכת החינוך היא הפנים של המדינה".
פאנל נוסף ידון בדרך בה מתמודדת מערכת החינוך בעיר עם אתגר האוכלוסייה הרב גונית. הנושאין המרכזיים בפאנל זה: קליטת ילדי העובדים הזרים במערכת; הדרך הנכונה להעניק שוויון הזדמנויות לכלל תלמידי העיר ולא משנה היכן הם מתגוררים; חינוך מיוחד ושילוב תלמידי החינוך מיוחד בעיר ועוד. בפאנל זה ייקחו חלק סיגלית הלל יארק מנהלת האגף היסודי, מיכל אונגר, מנהלת אגף גני הילדים, רותי וויס מנהלת בית הספר קרול ואביגיל כליף סגנית יו"ר וועד ההורים בבית הספר שמעוני, בתיכון ברנר ונציגת הורים בחטיבת ברנר.
"כמנהלת האגף לחינוך יסודי תפיסתי דוגלת בחינוך לכל שמשמעותו שיויון הזדמנויות מלא ויצירת תנאים מיטביים לתהליכי סוציאליזציה ואינטגרציה לכלל ילדי העיר", מסבירה סיגלית הלל יארק. "בעיני אין רלוונטיות ומשמעות, בשום מובן ועניין, למוצאם של ילדים, לדתם וכל שכן לצבע עורם. וודאי שאלה אינם משנים משנה חינוכית סדורה, שהתגבשה במשך למעלה מ־30 שנות עבודה בשדה החינוך במגוון תפקידים – תפיסה שהילד באשר הוא נמצא במרכז עולמה וערכים של הומניזים חינוכי, אתיקה מקצועית ומוסר ציבורי מנהלים את סדר יומה".
מיכל אונגר, מנהלת אגף גני ילדים בעירייה, מוסיפה: "הנחת העבודה של מערכת החינוך בגיל הרך בפתח תקוה היא שאנו פועלים במציאות של שונות תרבותית וריבוי זהויות, ולכך ישנה חשיבות עליונה להתערבות פדגוגית ודידקטית. ההתערבות המקצועית שלנו מתבטאת במספר מישורים: הכנסת תוכניות ייחודיות לתוך הגנים והכשרת ייחודית לצוות הגן – גננת וסייעת. הכשרה זו, הניתנת על ידי צוות הייעוץ והשפ"ח, מפתחת בין היתר את היכולת להקנות ערכים לקבלת האחר; מאפשרת להפיג חששות ופחד מהלא מוכר ומהשונה; פועלת למניעת סטריאוטיפים ודעות קדומות; והיא נותנת כלים לבניית יחסי אמון ותקשורת טובה עם הילדים ומשפחותיהם".

מיכל אונגר. צילום זאב שטרן

מיכל אונגר. צילום זאב שטרן

היא מדגישה שההכרה בריבוי הזהויות והתרבויות והשאיפה לייצר שוויון הזדמנויות גם בהשקפות עולם, הביאה אותם לפתוח השנה שני גני ילדים אנתרופוסופים, המאמינים שהאומנות היא הכלי הטוב ללמידה בשלבים הראשונים של צמיחתו של הילד. "הגנים העירוניים שנפתחו מאפשרים לכל מי שמאמין בדרך חינוך זו לשבץ את ילדו לגנים".
כליף מסכמת: "כנציגת ההורים בבתי הספר שבהם ארבעת ילדי לומדים אני שמחה לקחת חלק בכנס אשר עוסק בחינוך, מאחר והחינוך הוא אחד הנושאים היותר חשובים שיש בו עוד מקום לשינוי ושיפור. זכות גדולה לנו ההורים לקחת חלק בעידוד, בהנהגה, בדיאלוג ובשיתוף פעולה בינינו לבין הגורמים העוסקים בחינוך וכמשתתפת בכנס בתחום האוכלוסייה הרב גונית במערכת החינוך, אני מקווה להעשיר את הידע שלי בנעשה בעיר לטובת העניין ולשמוע על עוד כלים ועזרה לקדם, לעזור ולהכיל אותם מעבר למה שאני יודעת שנעשה בבתי הספר כיום, למצוא פתרון לכל ילד וילדה וכמו כן לתת מענה והכוונה גם להוריהם, אשר בעצמם מתקשים בשפה ובקליטה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר