יפה בן דוד בוועידת החינוך של פתח תקוה צילום רמי לוי
יפה בן דוד בוועידת החינוך של פתח תקוה צילום רמי לוי

מזכ"לית הסתדרות המורים בוועידת החינוך: "ההורים לא ינהלו את בתי הספר, הגיעו מים עד נפש"

יפה בן דויד הודיעה בוועידת החינוך של פתח תקוה, כי הוחלט על הקמת ועדת היגוי מיוחדת "שתגדיר גבולות ותחזיר לעובדי הוראה את הסמכות והחדווה"

פורסם בתאריך: 13.8.18 15:44

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה בוועידת החינוך של פתח תקוה, שקיים היום עיתון מלאבס באודיטוריום קריית המוזיאונים בעיר, שבשל התגברות התופעה של התערבות הורים בנעשה בבתי הספר, הוחלט על הקמת וועדת היגוי ש"תגדיר גבולות, תשמור על עובדי ההוראה ותחזיר להם את הסמכות ואת החדווה. לא ניתן להורים לנהל את בתי הספר. הגיעו מים עד נפש", היא אמרה.
בפתח דבריה ציינה בן דויד: "אני שמחה לפתוח את ועידת החינוך של פתח תקוה, יחד עם שותפים טובים לדרך, רשת שוקן ששמה את החינוך בראש סדר העדיפויות שלה וכמובן העירייה, הקולגות שלנו והכי חשובים – עובדי ההוראה שנמצאים פה ומדי יום מבצעים את השליחות שלהם".
לאחר מכן הוסיפה שלאורך כל השנה היא מגיעה למאות מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ. "מהיום הראשון שנבחרתי לתפקיד, החלטתי שאני מסתובבת בשטח", אמרה בן דויד. "אני בעצמי פוגשת עובדות ועובדי הוראה ומסתכלת להם בעיניים. אני רואה את המבט שלהם ורק ככה מבינה מה באמת חשוב להם. כמי שגדלה והתפתחה במערכת, תחום ההוראה והחינוך ומעמד העובדים בתחומים הללו הם בנשמתי. רציתי לפגוש, לשמוע וללמוד, בצורה בלתי אמצעית, על האתגרים של עובדי ההוראה במקומות השונים. הדרך הכי טובה לעשות את זה, היא דרך הרגליים. לצאת ולפגוש את עובדי ההוראה בכיתות, בגנים ובחדרי המורים. ואכן, בשנה האחרונה פגשתי אלפים רבים של עובדות ועובדי הוראה ומכל אחת ואחד מהם למדתי".
כאמור, בן דויד התייחסה גם למעורבות ההורים בתי הספר, נושא שעמד במרכזו של הפאנל הראשון בוועידה ואמרה: "לצערי, מעורבות הורים בחלק מהמקומות הפכה להתערבות גסה, שפוגעת קשות ביכולת של מנהלים לפעול במקצועיות הנדרשת מהם ונוטלת את האוטונומיה המקצועית מעובדי ההוראה. הגיעו מים עד נפש. ולכן, יחד עם אנשי מקצוע, נציגי אקדמיה ונציגי משרד החינוך, אנו מקימים ועדת היגוי שתנסח אמנה. כזאת שתגדיר את הגבולות הנאותים, תשמור על עובדי ההוראה ותחזיר להם את הסמכות ואת החדווה ללמד ולנהל".
תחום נוסף שאליו התייחסה הוא התנגדות ההסתדרות המורים להציב מצלמות: "הסתדרות המורים עומדת כחומה בצורה, כדי למנוע הצבת מצלמות בגנים המפוקחים על ידי משרד החינוך. אנחנו ממשיכים לעמוד על המשמר מול יוזמות חקיקה, שחלקן פופוליסטיות ומזיקות וחלקן סתם הזויות. יתרה מכך, הסתדרות המורים יזמה ממש לאחרונה, הצעת חוק שתאסור על מי שאינן גננות מוסמכות להציג את עצמן ככאלה. גם פעוטונים שאינם מנוהלים על ידי גננות מוסמכות – לא יוכלו להיקרא גני ילדים. זה צעד ראשון שמטרתו להסדיר את הכאוס הקיים".
לאורך השבוע, נשמעו לא מעט תלונות על כך שיו"ר הסניף בפתח תקוה, עופר ארביב, לא שותף באחד הפאנלים. יצוין כי בשני הפאנלים שותפו רק מנהלות בתי ספר. לאי שיתופו של ארביב, התייחס בדבריו גם ראש העירייה איציק ברוורמן. בן דויד הגיבה לדבריו של ברוורמן ואמרה לו: "רבים מהיו"רים של הסניפים המקומיים לא נוכחים בפאנלים, אני מציעה לך, כמו שאני איני מתערבת בענייני פתח תקוה, לא להתערב בענייניים שקשורים בהסתדרות המורים. השיקולים בהסתדרות המורים הם שיקולים מקצועיים, כך היה וכך ימשיך להיות, איש איש בעיסוקו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ליז

    המלחמה שלך צריכה להיות מול מנהלי בית הספר ומשרד החינוך שלא מגבים את המורים שהפכו לבשר תותחים של הילדים וההורים וכאמור המנהלים בסיוע משה"ח עטזרים להורים לכן אין חינוך ואין דרך ארץ עם הורים שמרשים לעצמם ותלמידים שרואים שאםשר לעשות מה שרוצים אז מה הפלא שמערכת החינוך קורסת ומורים בורחים

  2. חן

    ומה תעשי כדי למנוע את זה יפה יקרה??? כי חוץ מלזרוק משפטים לאוויר את לא עושה כלום.

  3. שירה

    איזו סמכות ואיזו חדווה?! את חינ בסרט יפה בן דויד !! אבוי ואבוי מכל מה שקורה במערכת החינוך

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המעורבות של ההורים נוצרה לאחרשנוכחו לדעת שצוות המורים והמחנכים החלטותיהם הינם שגויות בעליל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר