צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"שכר מורה מתחיל צריך להיות לפחות כפול משכר המינימום"

קצת לפני פתיחת שנת הלימודים החדשה, חברי הפרלמנט מדברים על שכר המורים. "לדעתי שכר נטו של מורה מתחיל צריך להיות לפחות 12,000 שקלים", אומרת מוניקה כהן

פורסם בתאריך: 20.8.18 00:14

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"חשיבותו של המורה בחיי ילדינו עצומה. תלמיד מבלה 12 שנים מכריעות ומעצבות על ספסל הלימודים. הוא מקבל לא רק ידע אלא גם הכנה לחיים. שנים אלה מגבשות את אישיותו, עקרונותיו, מוסריותו וחלומותיו לעתיד. על כן המורה חייב להיות בעצמו בעל אישיות מכילה ומעוררת השראה. מצבו הכלכלי חייב להיות מובטח. יש מורים אידיאליסטים אבל כמו שאומרים אידיאלים לא משלמים את חשבון המכולת. כדי להבטיח שאנשים מוכשרים ביותר יפנו לתחום ההוראה, צריך לדאוג שפרנסתם תהיה מובטחת. לדעתי שכר נטו של מורה מתחיל צריך להיות לפחות 12,000 שקלים. במדינות המפותחות באירופה, מורה מרוויח לא פחות מפקיד בבנק אלא יותר. בידי פקיד בבנק אנו מפקידים את כספינו. בידי מורה אנו מפקידים את היקר לנו מכול, את ילדינו. מורה שמקבל משכורת ראויה, יהיה בעל מוטיבציה גדולה יותר. וכך יגיעו אל מקצוע ההוראה, אנשים טובים יותר. צריך ללמוד ממערכת החינוך האנתרופוסופית שם משכורת של מורה גבוהה יותר מאשר בחינוך הרגיל. אמנם המורה משקיע הרבה יותר מזמנו בעבודה בלתי פורמלית, בפגישות עם הורים, בפעילויות של אחר צהריים, בגיבוש קהילייה סביב לבית הספר, אך חינוך פרונטלי יחד עם פעילות קהילתית תומכת מהווים מצע פורה להתפתחות הילד והפיכתו לאדם טוב יותר". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקוה זה אני).

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק

"ישנם מקצועות אשר בהגדרתם הינם מקצועות ליבה, מקצועות אשר מכשירים את דור העתיד, ולא מזניחים את העבר. מקצוע ההוראה הינו כזה. לא קל להיות מורה, לעמוד כל היום על הרגליים בכמה כיתות ועדיין להיות מסוגל בסוף יום להיות קשוב לרחשי ההורים, לבדיקת מבחנים וכדומה. העבודה לא מתחילה ונגמרת בין כתלי בית הספר כמו בהרבה מקצועות אחרים. ולכן שכר המורה חייב להיות גם מתגמל ומספק. לדעתי האישית שכר מורה מתחיל צריך להיות כפול משכר המינימום במשק, שעומד היום על 5,300 שקלים ועולה בהדרגה משנה לשנה. בנוסף המורים צריכים לקבל גם משכורת 13 ושאר רכיבי שכר שרק ישפרו את התנאים ויהוו גאווה למקצוע מכובד זה". (שטרק הוא פעיל חברתי).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"בעיניי העיסוק במערכת החינוך ובמיוחד באיכות כוח האדם שמגיע ללמד חשוב מאין כמותו. הדברים אמורים במיוחד בהקשר למורים החדשים בתחילת דרכם. לכולם ידוע שהשכר במערכת החינוך אינו מתגמל כראוי את המורים. יש ניסיון לעודד כניסת כוח אדם איכותי למערכת החינוך ומעבר לציונות, האתגר, השליחות ועוד, ראוי לתגמל מורים חדשים בתחילת דרכם בשכר ראוי. תגמול ראוי בתחילת הדרך ימשוך מורים איכותיים למערכת ויבטיח הישארותם. איני רוצה לנקוב במספרים, אך ברור שהשכר צריך להיות כזה שהמורה יהיה נתון כל כולו למערכת החינוך ולא יצטרך לחפש עבודה נוספת להשלמת הכנסתו. מעבר לאיכות המורה, בעיניי – ראש שקט והתרכזות בהוראה תבטיח תוצאות טובות וחינוך איכותי לתלמידים במערכת החינוך. האמירה הזו מכוונת לכלל הגילאים. להיות מורה בישראל משימה חשובה, משימה מורכבת והשכר בהחלט פרמטר שיכול למנוע שחיקה ונשירה במידה מסוימת. דעתי הוא שהדגש צריך להיות בהתייחסות למורים בתחילת דרכם ויבטיח הישארותם במערכת החינוך לשנים רבות". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"לכולנו יש את המורה מילדותנו שלעולם לא נשכח. המשפטים שמהדהדים בראשנו עד עצם היום הזה ואפילו המקצוע שלימד או לימדה הפכו להיות המקצוע האהוב עלינו – מי היה מאמין. איך זה היה משפיע על המשך דרכנו? דוח של החברה העולמית ׳מקנזי׳ קובע כי איכות הלימוד נקבעת על ידי איכות המורים. התשובה היא השכר הזעום שמורים מקבלים בתחילת דרכם.כשבוחרים מקצועות אקדמיים – שיקולי השכר הזעום מבריחים את רוב הצעירים האיכותיים שאפילו לא שוקלים ללמוד הוראה. בהיי טק הם יכולים להגיע בקלות למשכורת של 30,000 שקלים, אז למה להם ללכת ללמוד הוראה? במקרה הטוב יגיעו לאחר שנים של שחיקה וגרון ניחר לשכר של 11,000 שקלים. המורים מעצבים את דרכנו ולכן אני חושב שצריך להשוות את שכרם לעובדי היי טק. צריך לוודא שרק המורים שבאמת הגיעו כדי להשפיע, מתוך אמונה ואהבה – הם אלה שיתקבלו ללמד. אנחנו אוטוטו מסיימים את החופש הגדול, תארו לכם שהילדים שלכם שמחים ומצפים לחזור כבר לבית הספר למורים שהם אוהבים. נשמע כמו אגדה? אולי זה עוד יקרה". (גרוסמן הוא ??????????)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תייר מנוסה

    המורים שלי בתיכון היו זבל. ביום הורים אחרון לפני הבגרות, המורה ביקש מאבא שלי 5000 שקל בצ,ק להיום. אבא שלי סירב. המורה העניש אותי ונתן לי מגן של 70 בבגרות במתמטיקה, למרות שבכל המתכונות היה לי מאה. הציון בבגרות 5 יחידות שלי היה 98. אבל בגלל המגן יש לי סופי 84.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר