פתיחת שנה הלימודים - אנה נבות, כיתת M21, חטיבת רשיש, בית ספר פיקא. צילומים באדיבות חטבת רשיש, זאב שטרן
פתיחת שנה הלימודים - אנה נבות, כיתת M21, חטיבת רשיש, בית ספר פיקא. צילומים באדיבות חטבת רשיש, זאב שטרן

הבוקר: 61,447 תלמידים חוזרים ללימודים בפתח תקוה

בבית ספר אחד קיים איום השבתה, בחינוך המיוחד מוחים על צמצום הסעות, אבל היקף הבעיות קטן יחסית. במספר חריג של בתי ספר התחלפו המנהלים/ות. פתח תקוה פותחת עוד שנת לימודים, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 2.9.18 07:59

המספרים. אם לא היה שינוי של הרגע האחרון, שנת הלימודים בפתח תקוה נפתחת הבוקר כסדרה, עם בעיות מועטות. מנהלי בתי הספר מקווים שהשיפוצים הסתיימו בזמן וחלקם יודעים שעד הרגע האחרון עוד יסתובבו שיפוצניקים ואנשי ניקיון. 61,447 תלמידים יתחילו את שנת הלימודים תשע"ט בעיר פתח תקוה, מתוכם 4,502 תלמידים יתחילו השנה את לימודיהם בכיתה א'. 13,944 ילדים ילמדו בגני הילדים, 26,772 תלמידים ילמדו בבתי הספר היסודיים, 19,005 בבתי הספר העל יסודיים. בחינוך המיוחד ילמדו השנה 716 ילדי גן ו-1,010 תלמידים בבתי הספר. הנתונים כוללים את החינוך הממלכתי, הממלכתי דתי והמוכר שאינו רשמי.
בעיר פתח תקווה 378 גני ילדים (לא כולל המוכר שאינו רשמי), 37 בתי ספר יסודיים (כולל חב"ד), 10 חטיבות ביניים ממלכתיות, חמישה תיכונים ממלכתיים, שמונה בתי ספר ממלכתיים דתיים שש שנתיים ז'-יב' ושלושה תיכונים טכנולוגיים. כל זאת בנוסף ל-11 בתי ספר של החינוך המיוחד. השנה נפתחו 10 גני ילדים חדשים (מתוכם שני גנים אנתרופוסופיים), נפתחה חטיבת ביניים חדשה בשש שנתי יצחק שמיר. מדובר בחטיבה צומחת בה יש בשלב זה שלוש כיתות ז'.
השיפוצים. על פי העירייה, הושקעו לאורך השנה בשיפוצי מבנים ואחזקה שוטפת כ-45 מיליון שקלים ובמסגרת שיפוצי הקיץ הושקעו 16 מיליון שקלים. בין השיפוצים שהתקיימו השנה: שיפוץ כיתות ומסדרונות בבית ספר אורנים, שיפוץ כללי בבית ספר גורדון – קומה א', שיפוץ חדרי המדרגות בבית ספר הוברמן והסבת כיתות לימוד לחללי לימוד מתקדמים, שיפוץ וצביעה של כיתות ממ"ד באגף הדרומי בבית ספר יד לבנים, הנגשת המבנה ושיפוץ שירותים במבנה הצפוני, שיפוץ כללי, כיתות ומסדרונות בבית ספר עין גנים בקומה א' כולל שיפוץ שירותים בקומת הקרקע, שיפוץ מגרש הספורט והצללה של המגרש בבית ספר פיק"א, שיפוץ חדרי לימוד בחטיבת אחד העם ורבר, ביצוע הצללה במגרש הספורט בחטיבת בן צבי, שיפוץ כללי בשתי קומות בחטיבת בן גוריון – שיפוץ כולל של המבנה פנים וחוץ, שיפוץ כללי בקומה הראשונה בחטיבת רשיש באגף הצפוני, כולל שיפוץ שירותים, הצללה של שטחי התכנסות ומשחק בחצר ומיזוג אולם הספורט בבית ספר קפלן, הצללת החצר בבית ספר אמיר ועוד.
בנוסף, נבנה אולם התכנסות באולפנית ישורון, מכללת העיר פתח תקוה עברה למשכנה החדש ברחוב השחם, השירות הפסיכולוגי החינוכי שעבר למבצע דקל ועוד. במהלך השנה ייפתח אודיטוריום בתיכון בן גוריון ואודיטוריום בשש שנתי גולדה. הוכשרו 10 כיתות 21M – חללי למידה מתקדמים בהיקף של כ־25 מיליון שקלים. עד כה הונח דשא סינטטי בכ-150 גני ילדים, ביתר הגנים בהם יש חול, החול יעבור סינון וניקוי עד לתחילת שנה"ל. השנה יעבדו בגני הילדים בעיר שלושה גננים ולראשונה גם שני סייעים.
המנהלים/ות. השנה התחלפו לא מעט מנהלים ומנהלות בבתי ספר בעיר: יפעת הירש ויסמן תחליף את נעמה בן יהודה בבית ספר שיפר, מאירה צבי-מאור תחליף את יוני אורון בבית ספר אמיר, תמי סער תנהל את בית ספר עוזי חיטמן ותחליף את רונית חנצ'יס שפרשה לגמלאות, רוני שעשה תנהל את בית ספר עין גנים במקום הדי רוזנטל שפרשה לגמלאות, חווה מתתיהו תנהל את בית ספר קפלן במקום מיקה נחושתן, יפעת גלרנטר תנהל את בית ספר מעלות חיים במקום אשרת יצחק, חני שטרן תנהל את אור חיה במקום נחמה דייטש ולאה גרוס מהוברמן עברה לתפקיד באגף הפיקוח במשרד החינוך ועדיין לא נבחרה לה מחליפה.
נועה גרומן שהייתה סגנית בתיכון ישורון תנהל את תיכון ישורון ותחליף את ריקי אורן, ניצן ברגר יחליף כראש ישיבת כפר גנים את הרב חגי גרוס שעבר באמצע שנה"ל לתפקיד במשרד החינוך ואת מקומו מילא מקומו הרב אמיר ספוקויני, רחל בראל המשמשת כסגנית בתיכון יצחק שמיר תשמש כמנהלת חטיבת יצחק שמיר (חטיבה צומחת, בה יש השנה רק שלוש כיתות בשכבת ז'), יעל בצלאל תנהל את שש שנתי אחד העם במקום ענת ארנון שסיימה את תפקידה, סיגלית לוי ששימשה כסגנית בחטיבת ברנר תחליף את ישראלה ארליך שפרשה לגמלאות ותנהל את החטיבה, קרן סנדק מונתה לניהול חטיבת פיינברג במקום סמדר נחמיאס שקיבלה מינוי לניהול חטיבה עצמאית בהרצליה. בחטיבת רבין (חינוך מיוחד) פרשה המנהלת דיתה בר ישראל לגמלאות והמנהלת שתחליף אותה היא אתי ביטון, אשת חינוך מיוחד ותיקה בעיר.
ימי עיון. במהלך הקיץ התקיימו ימי עיון והערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים למנהלים/ות, למורים ולמורות, לגננים ולגננות, לסייעים ולסייעות, לאבות הבית ולאנשי האבטחה וכן נפתח חדר מצב לשאלות הורים לילדי הגנים ובתי הספר בהשתתפות מנהלי האגפים הרלוונטיים.
תלונות ואיומי השבתה. השנה, להבדיל משנים קודמות, כמעט ואין איומי השבתה, מלבד הורי שכבת כיתה ב' בבית ספר הדר, שהודיעו שבמידה והנהלת בית הספר לא תעמוד בהבטחותיה שילדיהם ילמדו בשטח בית הספר ולא במתחם הקרוואנים, הם לא יפתחו את השנה. לטענת ההורים, יש הסכם לא כתוב עם המנהלת, שבגלל בעיות מקום, שכבה א' לומדת בקרוואנים ולאחריה עוברת לכיתות רגילות. השנה מאחר ובשכבת א' יש תלמיד שזקוק לכיתה תקשורתית, התבשרו ההורים השבוע שהם ימשיכו ללמוד שנה נוספת במתחם, דבר שלא מצא חן ביניהם, במיוחד לאור כך שאף אחד לא עדכן אותם. ההורים הסבירו, שניתן למצוא פתרונות חלופיים, ביניהם שיפוץ קרוואן או כתת מחשבים לכיתה מותאמת.
תלמיד נוסף, שהוריו הודיעו שהוא לא יפתח את שנת הלימודים, הוא ילד בכיתה ד', שעד השנה הנוכחית למד בבית הספר יד לבנים. הוריו ביקשו להעביר אותו לבית ספר אחר, מאחר ולטענתם, המסגרת הבית ספרית גרמה לו נזק גופני ונפשי, הילד סבל מאלימות פיזית ומילולית והם ביקשו לרשום אותו לבית הספר נווה עוז או אלימלך כנר, ולשני בתי הספר האלה קיבלו סירוב. מבחינת ההורים, עד שלא תתקבל תשובה אחרת הילד לא יילך לבית הספר.
גם הורי גן זרעית, גן תקשורתי לילדים על הספקטרום האוטיסטי, מתלוננים לטענתם שהשנה העירייה החליטה על שינוי במערך ההסעות ובמקום הסעות קטנות של שלושה ילדים במונית עם מלווה, יהיה רכב גדול שיעבור בין השכונות ויאסוף בין שישה לשמונה ילדים. לטענת ההורים, מדובר בילדים שקשה להם לשבת ישיבה ממושכת, אין ביכולתם להתבטא וכל רגע של חוסר תשומת לב יכול להוביל לאסון.
תלונות נוספות יש גם לגבי מעברי החציה. לטענת הורים רבים בעיר ובאם המושבות בפרט, מעברי החצייה המובילים לבתי הספר לא צבועים. לטענתם, רק סמוך למוסדות החינוך מעברי החצייה נצבעו, אך יש כבישים שהתלמידים עוברים דרכם והמעברים בהם מחוקים לגמרי. לטענת העירייה, הדבר ידוע והמטרה היא לסיים לצבוע את מעברי החציה עד היום ולאחר החגים ימשכו עבודות הסימון ברחבי העיר

אנה נבות, יו"ר ועד ההורים העירוני: "תמיד מרגש לפתוח את שנת הלימודים. עבדנו קשה במהלך החופשה בכדי לפתוח את השנה עם כמה שפחות תקלות לטובת כלל ילדי והורי העיר. את השנה סיימנו במשבר ואיום בהשבתה כוללת ולשמחתי במהלך החופשה בסיוע צמוד של כל הגורמים העירוניים הצלחנו לתת מענה מיטבי לבעיות הבינוי והתשתיות. השנה האחרונה התאפיינה במעורבות רבה של הנהגת ההורים. הועמק שיתוף הפעולה בין וועד ההורים העירוני ובין מינהל החינוך. הגענו ליעדים שהצבנו לעצמנו בהנגשת הוועד העירוני להורים בעיר, בחיבור של כל השכונות, החינוך המיוחד, החינוך הממלכתי דתי והממלכתישלכולם מכנה משותף אחד-טובת ורווחת הילדים, ללא כל הבדל. האתגרים רבים בכל שכבות הגיל ואנו כאן כדי להיות שותפים ולהוביל. ישנם נושאים שטרם מצאו פתרון ונדרש לטפלם בשנה הקרובה, כגון: צהרונים, לימודי שחייה, צמצום פערים גדולים במצב התשתיות בבתי ספר הישנים למול החדשים שנבנו בשנים האחרונות. אני מאחלת לתלמידי העיר, להורים וכמובן למנהלות בתי הספר, למורות, לגננות, לסייעות ולכלל הצוותים החינוכיים והמסורים של פתח תקוה שנת לימודים מוצלחת, פורייה ומהנה!".

רמי הופנברג, מנהל מינהל החינוך: "העובדה שהשנה נפתחת כסדרה ושאין בעיות אקוטיות ורק נקודתיות מחייבת עבודה קשה של כולם, כל הזמן. ימים ספורים לפני תחילת הלימודים, עדיין המערכת עובדת במלוא הקיטור, חלק מהדברים מטופלים עד לרגע האחרון. בימים אלה מסתיימות עבודות השיפוצים בבתי הספר, מנקים, מיישרים ומכינים את כל הסוגיות הבטיחותיות במיוחד בבתי הספר שעברו שיפוצים וצריך לבדוק מחדש את נושא הבטיחות. השיפוצים הגדולים במערכת החינוך מחייבים לנצל כמעט את כל הימים של הקיץ ועד תחילת הלימודים הכל יהיה מסודר, בטוח ונקי. כמובן שאנחנו נערכים לפתיחת הלימודים גם בסוגיות הפדגוגיות וגם השיבוצים שחלקם נעשים גם בדקה התשעים וחלק מהם בחינוך המיוחד, שבו עד עכשיו פועלות וועדות וערעורים ותהליכים שונים וכתוצאה מזה זה משליך גם על הרישום. למרבה ההפתעה ואולי גם הצער, עדיין מטפטפים ילדים שעברו לעיר בימים אלה ומבקשים להירשם וכמובן שניתן לכל אחד מענה ונשבץ במקום הכי טוב לגופו של עניין".
איציק ברוורמן, ראש העירייה: "הנהלת העיר פתח תקוה משקיעה בכל תלמיד/ה את התקציב הכי גדול מבין הרשויות הגדולות. הדבר בא לידי ביטוי בהישגי התלמידים ובמיצוי הפוטנציאל הגלום בכל אחד ואחת מהם. אנו משקיעים מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות מתאימות ובניית מוסדות חינוך, שיפוץ ושדרוג מבני חינוך ותיקים, ובנוסף להשקעה הפיזית אנו משקיעים גם בפיתוח הפן הפדגוגי, הטכנולוגי, הכשרת מורים ואנשי חינוך וקידום תמידי לשיפור תהליכים ותוכניות לימוד בבתי הספר. בכל השנים האחרונות בתי ספר מעירנו זכו בפרסי חינוך פרי עבודתם המסורה של המורים וצוותי ההוראה. גם השנה נמשיך להשקיע בהון האנושי, בפיתוח המורים ובקידום התלמידים. אני רוצה להודות לכל אנשי מינהל החינוך בניהולו של רמי הופנברג על המאמצים וההשקעה לאורך כל השנה, ולאחל לכל התלמידים ואנשי ההוראה שנת לימודים פורייה, מאתגרת ומוצלחת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר