מונולוגים - גל שוורץ, חופית וקסלר, לי הלוי
מונולוגים - גל שוורץ, חופית וקסלר, לי הלוי

חוזרים לבית הספר: האם, התלמידה והמורה על ההתרגשות וההכנות

לי הלוי אמו של הראל, מקווה שיהיו לו מורות מכילות ומבינות. גל שוורץ נפרדת בצער מהחופש ומתרגשת לקראת היום הראשון בחטיבה. חופית וקסלר מתרגשת לקראת השנה הראשונה שלה כרכזת שכבה ברשיש

פורסם בתאריך: 1.9.18 18:30

לי הלוי, אמא של הראל שעולה לכיתה א' בבית הספר קפלן

"רק אתמול, הראלי, עוד ישבת ובנית מגדל של קוביות ועכשיו אנו סופרים את הימים לעלייה לכיתה א' בבית הספר קפלן. אחרי מלחמות, טלפונים ומכתבים קיבלנו את בית הספר שרצינו. הלכנו וקנינו את התיק, המחברות, התלבושת ושאר הציוד וכל התקופה הזו אני מוצאת את עצמי מלאת התרגשות מצד אחד וחששות מצד שני, כמו כל אמא בישראל בערך. מה יהיה? האם תכיר מהר חברים חדשים? האם המורה תהיה טובה? והשיעורים אוווו… הלכתי להביא את הספרים מבית הספר ולרגע חשבתי שמישהו התבלבל, כמה חומר לכיתה א'? ומה אם יציקו לך? ומה יהיה אם לא תאהב משהו? אין ספק שמחכה לנו שנה מאתגרת, גם לי יש הרבה מה ללמוד ולהכיר במערכת החדשה. כבר אמרו לי אל תמהרי להתרגש, זה ייעלם לך יומיים אחרי תחילת הלימודים, אבל אני עוד לא שם. יש לי עוד רגע ליהנות. אני אאחל לך ולכל העולים לכיתה א' איתך המון המון הצלחה, שתדעו ליהנות מהשיעורים ולא רק מההפסקות, שיהיו לכם מורות מכילות ומבינות, שתיצרו חברויות חדשות וחוויות מעניינות, ובעיקר, ואולי הכי חשוב, תלמדו לכבד ולקבל את השונה מכם. שנת לימודים פוריה ילדים יקרים, והראלי שלי, אני פה כמו תמיד לחבק, לדחוף ולדאוג שיהיה לך הכי טוב שיש, שתקום כל יום בשמחה ורצון ללכת ללמוד להכיר ולדעת. (הממחטות כבר מחכות בתיק !!)".

גל שוורץ, תלמידה, עולה לכיתה ז' בחטיבת ברנר

"אני בת 12 ועולה לכיתה ז', לכיתה המדעית בחטיבת הביניים ברנר בפתח תקווה. אני עצובה ושמחה על סיומו של החופש הגדול, מצטערת על כך שהחופש נגמר, נגמרו הבילויים והחופש לעשות מה שמתחשק לי, אך יחד עם זאת שמחה ומתרגשת להתחיל תקופה חדשה ודרך חדשה. בחופש הגדול טיילתי וביליתי המון עם משפחתי וחבריי, ניצלתי כל רגע לכיף והנאה. כל כך נהניתי מהזמן הפנוי, משעות השינה ומהחופש לעשות את כל מה שלא יכולתי בשנת הלימודים. השנה אני מתחילה ללמוד בכיתה המדעית בחטיבת ברנר. בית הספר חדש לי, הכיתה חדשה ואת רוב התלמידים איני מכירה. אין ספק שהחדש והלא מוכר מרגש ומעורר בי לא מעט חששות. אני שמחה ומתרגשת לקראת שנת הלימודים החדשה. מצפה לי מסלול לימודים מעניין ומאתגר, מורים חדשים וחברים חדשים שאותם אני כבר ממש רוצה להכיר. אני יודעת שצפויה לי שנה מאומצת וחטיבת הביניים שונה מבית הספר היסודי מבחינת הדרישות והעומס, אך יחד עם זאת אני בטוחה שאם אתאמץ אצליח להתמודד ואף ליהנות מכך. שמעתי לא מעט חוויות טובות מאחותי שסיימה השנה את לימודיה בכיתה זו ואני מצפה לחוות כמוה את אותן חוויות. זהו פרק חדש בחיים שלי, תחילתה של דרך חדשה. אני מצפה לעבור חוויות חדשות, ללמוד תחומים חדשים, להתנסות בדברים שלא התנסיתי, לעמוד במשימות ואתגרים, ובעיקר ליהנות, לצחוק ולכייף. אני מאחלת לעצמי שהשנה הקרובה תהיה מלאה בחוויות והנאה, שנה של הצלחות, שמחה וסיפוק".

חופית וקסלר, מורה בחטיבת רשיש

"כמורה לחינוך גופני שנה שלישית וכמחנכת שנה שנייה, בשנת הלימודים הקרובה אשמש רכזת שכבת כיתות ז', בפעם הראשונה. אני מצפה בהתרגשות רבה לפתיחת שנת הלימודים. אני מכירה את רשיש כשנתיים ויודעת שהצוות והתלמידים הם מצוינים וערכיים. העשייה החינוכית מעוררת בי תחושת שייכות ומסוגלות גבוהה, ותרומה אמיתית לחברה הישראלית. הצטרפתי למערכת החינוך כי תמיד ראיתי את עבודתי האישית מול כל תלמיד ותלמידה צעירים כיוצרת את השינוי. כשאנחנו עובדים בקבוצה שהיא מצוינות – זה מעצים ומכפיל את היכולת ויוצר מציאות של הצלחה הן בתחום הלימודי והן בתחום הערכי. מה שחשוב למורים חדשים זו התחושה שצוות המורים מקבל אותם בחיבוק חם, ושהנהלת בית הספר מאמינה ותומכת ביכולת להיות משמעותי ומצמיחה להובלה. העובדה שבשנה השלישית שלי במערכת זכיתי לרכז שכבה של 9 כיתות וביניהן כיתת מחוננים, כיתת חינוך מיוחד, כיתה מדעית ובסך הכל 248 תלמידים, העובדה שהפכתי למנהיגה צעירה בבית הספר, נותנת לי כוחות רבים להמשיך באמונה. כרכזת, שנה ראשונה, אני מבינה שהמשימות העומדות לפני הן משמעותיות ומורכבות יותר. יש לי צוות מחנכים רחב שיעבוד בחינוך האישי (2 מחנכים בכיתה ובסך הכל 16 מחנכים) כאשר מה שיוביל אותנו – זה הרצון לממש את הפוטנציאל האישי של כל תלמיד ותלמיד, ולא רק בהיבט הלימודי. אני יודעת שבתפקידי החדש אדרש לעבוד עם ההורים באופן שונה וקרוב יותר, מאחר ואני מאמינה שלהצלחה שותפים רבים. חשוב לי שההורים ידעו שאנחנו עובדים יחד, מתוך אינטרס אחד משותף וינהלו שיח ודיאלוג מכבד תוך הבנת המורכבות של מערכת החינוך. אני בטוחה שתהיה לנו שנה טובה מוצלחת ומלאת הישגים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר