ההפגנה הבוקר שלצ ילדי והורי ז' 1 מבית ספר יצחק שמיר מול העירייה צילום מזל טלבי לוי
ההפגנה הבוקר שלצ ילדי והורי ז' 1 מבית ספר יצחק שמיר מול העירייה צילום מזל טלבי לוי

"תעצרו את הסקנדל". צפו בהפגנת תלמידי והורי ז' 1 מיצחק שמיר מול העירייה

הכיתה המדעית בשכבה בוטלה, אבל תלמידיה פוזרו רק בין שתיים משלוש הכיתות. הלימודים הושבתו אתמול והיום. ההורים: "יצרו שתי כיתות חזקות ואחת חלשה, פגעו בשוויון ההזדמנויות"

פורסם בתאריך: 6.9.18 09:41

הורי וילדי כיתה ז' 1 מבית ספר יצחק שמיר בשכונת נווה גן, השביתו גם הבוקר את הלימודים והפגינו מול בניין העירייה. הם דרשו מהעירייה "להרים את הכפפה ולהניח את האגו בצד". הם דרשו מבכירי העירייה לקבוע איתם שיחה. ההורים קראו: "תעצרו את הסקנדל, ז'1 ברירת מחדל, שוויון זה לכולם, העם דורש צדק שכבתי", הם קראו לעבר רויטל שפירא, ראש האגף לחינוך על יסודי, לרדת לדבר איתם וצעקו "רויטל תרדי לכאן". בהמשך ירד ראש העירייה, איציק ברוורמן, לשוחח עם ההורים.

צפו בהפגנה: 

צפו בראש העירייה משוחח עם ההורים:

גם אתמול הושבתו הלימודים בכיתה זו. הרקע: יצירת שתי כיתה חזקות בשכבה וכיתה אחת חלשה יותר. לטענת ההורים, בשכבת ז' יש שלוש כיתות ולפני מספר חודשים, במהלך טקס חשיפת החטיבה, הנהלת בית הספר הצהירה שתהיה כיתה מדעית, כיתת אומנות ולגבי הכיתה השלישית, עדיין לא הייתה החלטה. לטענת ההורים, מספר חודשים לאחר מכן הוציאה הנהלה הודעה שלאחר שיקולים ודיונים בנושא, הוחלט שמאחר ומדובר בשכבה קטנה, לבטל את כיתת המדעים מאחר וזה לא נכון פדגוגית לשבץ את כל התלמידים החזקים בכיתה אחת. הוחלט אם כן, לפזר את ילדי המדעית בן שלוש הכיתות.
ההורים מספרים שביום הראשון ללימודים, ה-2 בספטמבר, התברר להם שאכן תלמידי המדעית פוזרו, אבל בשתי כיתות ולא בשלוש, וכך נוצרו שתי כיתות חזקות  וכיתה אחת חלשה יותר. המסלול המדעי אמור היה לכלול 33 ילדים ולכן החלוקה היתה אמורה להיות שווה בין הכיתות ולא ליצור שתי כיתות חזקות וכיתה חלשה יותר.
לאור כך, פנו ההורים להנהלת בית הספר וחברי הוועד וביקשו לדעת איך הוחלט מי ישובץ באיזו כיתה ומדוע לא יצאה הודעה מסודרת על אופי הכיתות. לטענת ההורים, בית הספר שיבץ את תלמידי המדעית לפי חלוקה של חברים וללא התחשבות בקריטריונים אחרים. "בעצם חלוקת ילדי המסלול המדעי לשתי כיתות בלבד, נוצרה קבוצה מקופחת", כותבים ההורים במכתב לעירייה, "לא הטרוגנית, לא מבחינת תמהיל ולא מבחינת תכנים ותוכנית לימודים, נפגעו זכויותיהם הבסיסיות של התלמידים והוריהם ובית הספר מנע מהילדים את זכותם הבסיסית לשוויון הזדמנויות על פי חוק יסוד במדינת ישראל".

ההורים מוסיפים שבית הספר ציין בפניהם כי המהלך היה שגוי ויש לתקנו ודרשו לשבץ מחדש את כלל התלמידים כולל תלמידי המדעית בשלושת הכיתות. לאחר שראו שדברים לא משתנים החליטו הורי ז' 1 להשבית את הלימודים עד לקבלת פתרונות ראויים. "התחלנו היום, יום רביעי בהשבתת הלימודים והמטרה היא שבית הספר ישבץ את התלמידים מחדש בכיתות וכל עוד זה לא יקרה, הילדים שלנו ישבו בבית עד שיהיה שינוי. כל ההורים מאוחדים, כולם חתמו על כך ואנחנו לא מתכוונים להתקפל", מסבירים חברי וועד כיתת ז' 1.

דובר העירייה, חזי חקאק, מסר: "הנושא נבחן בשנית מול משרד החינוך, אנו פועלים למצוא פתרון".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "פניית ההורים הועברה לידי הגורמים הרלוונטים במחוז תל אביב ומטופלת בהתאם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר