ילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

נמצא שיבוץ לשני האחים שישבו בבית בגלל "שהכיתות מלאות"

המשפחה עברה בקיץ מבת ים לפתח תקוה. שני הילדים זקוקים לכיתות קטנות ולדברי ההורים בעירייה אמרו להם שהכיתות מלאות והציעו להם הסעות לבת ים. השבוע כאמור, לאחר פניית מלאבס, נמצא לשני הילדים שיבוץ

פורסם בתאריך: 17.9.18 12:30

בעוד כל הילדים החלו לפני כשבועיים את שנת הלימודים, נ' ו-ד', שני אחים שאמורים ללמוד בכיתות ג' ו-ד', ישבו בבית, ורק השבוע נמצא להם שיבוץ. אחד ילמד בנעמי שמר ואחד ביד לבנים.

המשפחה עברה לפתח תקווה בחודש אוגוסט. לטענת ההורים, מאחר והילדים זקוקים לכיתות קטנות, נאמר להם תחילה על ידי העירייה שהכיתות מלאות ושהם צריכים להמשיך ללמוד בכיתות בהן למדו בשנה שעברה בעיר בת ים, דבר לו התנגדו אם המשפחה. לטענת האם, העירייה ביקשה לשבץ את הילדים בבתי ספר דתיים, אבל הדבר מנוגד לדרך חייהם.

"הגענו לפתח תקווה בחודש אוגוסט האחרון", הסבירה האם בשבוע שעבר, "ברגע שהגענו לעיר, נרשמנו ובשיחה עם עמוס תמם שאחראי על החינוך המיוחד בעיר, נאמר לנו שכל הכיתות בעיר מלאות. היפנו אותנו לחינוך הדתי, אבל זה ממש לא מתאים לנו. זה לא דתי לאומי כמו שניסו להציג לנו, אלא ממש חרדי, דורשים ממני ללכת עם שמלות וכיסוי ראש, מהאב ציציות וזה לא מתאים לנו. תמם הסביר לנו שאין לו מקום בכיתות ושנלמד בבת ים ושהעירייה תספק לנו הסעות. הבעיה היא שמדובר בעיר אחרת, אם יקרה משהו לילד באמצע היום, אין מי שיחזיר אותם, כי אנחנו תלויים בהסעות, הם רחוקים מהחברים שלהם וזה לא לעניין. עברנו לפתח תקווה, אנחנו גרים בפתח תקוה ואנחנו רוצים ללמוד בעיר ומצפים מהעירייה שתמצא פתרונות, תפתח עוד כיתות או כל דבר אחר. אנחנו מרגישים שפשוט מנפנפים אותנו. החיים שלנו הם בפתח תקווה ולא בבת ים, כל הזמן בעיר מספרים כמה החינוך במקום הראשון ולצערי, אנחנו לא מרגישים כך".

בשבוע שעבר נמסר מהעירייה: "המשפחה הגיעה לרישום ב- 14.08.2018 בשעות אחר הצהרים. המשפחה הגיעה ללא אבחונים ומסמכים נדרשים ובבדיקה שנעשתה ע"פ המידע שהיה ברשות ההורים באותה עת, נמצא שהכיתות להן מיועדים הילדים מלאות ואין בהן מקומות פנויים. הוצע להורים לבקש המשך לימודים בבתי הספר שבהם למדו בעיר בת ים, כדי למנוע שני מעברים (עיר חדשה ובית ספר חדש), אך ההורים סרבו. לצערנו, לא היה ניתן לשלוח באופן מיידי בקשות שיבוץ מחוץ לרשות עקב מסמכים חסרים אשר הושלמו רק בתאריך ה- 21.08.2018 ובמועד זה נשלחו בקשות שיבוץ למוסדות חינוך מתאימים בערים סמוכות, ואכן נמצא שיבוץ לאחד הילדים בבית דגן אך ההורים סירבו. האמא ביקשה לבדוק שיבוץ גם בבתי ספר ממלכתיים דתיים, ואכן ניתן היה לשבץ את שני הילדים בבתי ספר ממ"ד בפתח תקוה. ההורים העדיפו זאת ובתאריך 29.08.2018 התקבל בעירייה מכתב מהאמא בו היא מבקשת לשבץ את ילדיה בבתי ספר ממלכתי דתי ובהתאם לבקשתה הילדים שובצו בבתי ספר ממ"ד בעיר".

השבוע כאמור, נמצא שיבוץ מתאים לשני האחים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רוב הילדים שלמדים בחינוך מיוחד , לומדים בבתי ספר שלא בעיר מגוריהם והעיריה מממנת הסעות ואף אחד לא מתלונן.

    רוב

  2. תמר

    נו באמת.. עברתם דירה שבועיים לפני תחילת השנה ואתם מצפים שהכל יעבוד…

    חזרות כיתות חינוך מיוחד בעיר זאת עובדה!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר