גן פז, הדר גנים. צילום באדיבות ההורים
גן פז, הדר גנים. צילום באדיבות ההורים

גן פז בהדר גנים: "הילדים לא רואים אור יום" (צפו בסרטון שצילמו ההורים)

הגן נמצא בקומה העליונה במתחם האולפנה ולהורים יש טענות רבות. "בפועל יש יותר ילדים ממה שהובטח, מרבית היום אחת הסייעות מנוטרלת לתפקיד שרותים מאחר והם בקומה, אבל מחוץ לגן", הם אומרים

פורסם בתאריך: 13.9.18 17:35

לא כך תכננו לפתוח את השנה הורי גן פז בשכונת הדר גנים. לפני כשבועיים נפתחה שנת הלימודים ולטענת ההורים, "הגן הוא אלתור אחד גדול", כפי שאומר אחד מהם. כזכור, בחודש יוני השנה, פורסם במלאבס על כך שעיריית פתח תקווה מתכוונת לשבץ במתחם האולפנה בשכונה גני ילדים בקומות העליונות. כבר אז התלוננו ההורים על בעיות אפשריות וביניהן, על כך שאין חצר מאחר והם נמצאים בקומה עליונה והחצר נמצאת למטה וצריך לרדת מדרגות רבות. עוד ציינו ההורים שבמקום לומדות גם בנות האולפנה. בתחילה היו אמורים ללמוד במתחם העליון שלושה גנים, לבסוף נפתח גן אחד בלבד בגלל ביקוש נמוך, לאחר שההורים העדיפו לרשום את הילדים לגנים אחרים בשכונה. הורים שבכל זאת רשמו את הילדים לגן באולפנה, עשו זאת בעיקר בגלל שבמקום מתקיים צהרון של 'אחוות אחים'.

יצויין כי בקומת הקרקע יש מתחם נוסף של גנים וההורים לא מבינים מדוע ילדי הטרום טרום חובה שובצו בקומה העליונה, בעוד ילדי הטרום חובה וחובה בקומת הקרקע.

צפו בסרטון שצולם במבנה:

להורים טענות רבות. "הובטח לנו שלא יהיו יותר מ-26 ילדים בגן ובפועל יש 31 ילדים", מסבירה אחת האמהות. בנוסף היא מציינת שלאור מורכבות הגן, הובטחו להם שלוש סייעות וגננת. כרגע יש בגן שתי סייעות לאחר שסייעת אחת התפטרה. "בפועל יש שתי סייעות בגן ואי אפשר לתפקד בצורה כזו", היא אומרת. "שירותי הילדים נמצאים בקומה מחוץ לדלת, כך שמרבית היום אחת הסייעות מנוטרלת לתפקיד שירותים. כשחסרות בגנים אחרים סייעות, לוקחים מהגן אצלנו ובימים האחרונים, הסייעת השלישית התפטרה ולכן יש ימים שיש בגן גננת שמתפקדת לבד, כי הסייעת השנייה בגן אחר, והסייעת הראשית מבלה בשירותים או מכינה אוכל".

עוד מציינים הורים שהמטבח של הגן נמצא במזכירות האולפנה בקצה השני של הקומה, לילדים אין חצר לצאת אליה, אין שער שחוסם את המעבר לכיוון המעלית והמדרגות וקיים חשש שהילדים ייצאו מהגן. עוד הם מציינים שאין סורגים על החלונות, המשקופים נופלים. "ככה לא פותחים את השנה לילדי גיל שלוש", אומרת האם. מאחר ואין חצר, בנו חדר ג'ימבורי אבל עם כל הכבוד, זה לא פתרון, הילדים מגיעים לגן בשעה שבע וחצי בבוקר וילדי הצהרון נשארים עד השעה רבע לחמש, כל השעות האלה הילדים לא רואים אור יום, אין להם אפשרות להתאוורר. הגן לא מותאם לילדים בני שלוש ואנחנו מצפים מהעירייה לפתרונות".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "31 הורים בחרו שילדיהם ילמדו בגן פז. בשל מורכבות הגן, שובצו בו 3 סייעות, שתיים במימון משרד החינוך ואחת במימון עיריית פתח תקוה. לצערנו, עקב אילוצים (מחלה, שמירת הריון וכדומה) לא תמיד מגיעה הסייעת השלישית, זאת למרות שמספר הסייעות המועסקות באגף גני ילדים מגיע לכ-500 סייעות ואנו ממשיכים לגייס סייעות נוספות. המפתח שוכפל ובכך נפתרה הבעיה. ילדי הגן משחקים בחצר של הגנים הממוקמים בכניסה למתחם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר