גן אבן השמש- פתח תקווה. צילום באדיבות ההורים
גן אבן השמש. צילום באדיבות ההורים

הטענה: אין בגן איזון בין מספר הילדים הקטנים לגדולים

באחד הגנים במחנה יהודה יש יותר מפי שניים ילדים בני שלוש מאשר ילדים בני ארבע. הורי הילדים הגדולים מציינים כי הגננת והסייעת עסוקות רוב הזמן עם הילדים הצעירים יותר, שרובם רק לאחרונה נגמלו. הם דורשים לעבור לגן אחר

פורסם בתאריך: 9.10.18 14:32

הורים לילדים מגן אבן השמש ברחוב הצנחנים בשכונת מחנה יהודה, מתלוננים על חוסר איזון מספרי בגן. לדברי ההורים, מדובר בגן של ילדי טרום טרום חובה וטרום חובה, אך מבחינה מספרית יש 24 ילדים בני שלוש – טרום טרום חובה, לעומת 11 ילדים בני ארבע – טרום חובה. לטענת ההורים הילדים הגדולים הולכים לאיבוד מאחר והצוות עסוק בעיקר בקטנטנים, שזקוקים להסתגלות וחלקם רק סיימו גמילה. לטענת ההורים, בתחילת השנה הגן היה מאוזן מספרית אך הורים רבים מהטרום חובה הגישו ערעור וקיבלו העברה וכך נוצר המצב החדש.

עוד הם מציינים, שברגע שהם ביקשו לעבור לגן אחר, העירייה סגרה את האופציה וכרגע הם אובדי עצות. "מתחילת השנה, אין לנו רגע מנוחה בגן", אומרת אמא לילד מהגן. "היו הרבה ערעורים של ילדי טרום החובה ונוצר בגן חוסר איזון ולצערנו מי שסובל מכך הם הילדים שלנו". היא מסבירה שמדובר בגן עם שלושה אנשי צוות – גננת ושתי סייעות, כשנכון להיום סייעת אחת יצאה לחופשת לידה וטרם נמצאה לה מחליפה. "אנחנו מרגישים שהעירייה עושה עוול לילדים שלנו", מסבירה האם. "ההורים נפגשו עם נציגי אגף החינוך, הסבירו את הבעיה, אך לצערי, אנחנו מרגישים שהילדים שלנו נמצאים בגן על תקן בייביסיטר ולא זו המטרה".

לטענת ההורים, לא רחוק מהם נמצא גן יובל, גן של ילדי טרום חובה, ומבדיקה שעשו יש בו כרגע 22 ילדים. "הם יכולים להעביר את כל 11 הילדים ביחד, אבל בעירייה מסרבים לעשות זאת, לטענתם, הסיבה היא פדגוגית".
מה הבעיה העיקרית שלכם?
"אנחנו חוששים שבגלל שיש יותר קטנים מגדולים, הילדים הגדולים לא יקבלו את המענה שמגיע להם, לא יקבלו7 יחס ותשומת לב כראוי. הבנו, שמאחר ומדובר בילדים שרק לאחרונה סיימו גמילה, באופן קבוע יש סייעת שמבלה איתם בשירותים. כשהקטנים בוכים ניגשים אליהם קודם והילדים מבלים שעות רבות בחצר. בעירייה אמרו שהייתה ועדה אך אין עדיין תשובות, אבל בין השורות אנחנו מבינים שלא מתכוונים להעביר אותנו וכרגע לא נותנים לנו שום אופציה אחרת. הגננת מהממת, אבל היא לא יכולה לעשות קסמים, אם הייתה חלוקה שווה לא הייתה לנו כל בעיה, אבל לצערי, כל ילד גדול שיצא, הכניסו במקומו ילד קטן ועכשיו עצרו את הערעורים וההעברות שלנו".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "לפי פיקוח משרד החינוך מספר ילדי הטרום חובה מהווה קבוצת התייחסות. כל בקשות ההעברה של ילדי הטרום חובה נידונו בכובד ראש בוועדות העברה. בוועדות נכחו אנשי מקצוע מהפיקוח, הרשות והשירות הפסיכולוגי וכל הבקשות נדחו. ההורים קיבלו תשובה מקצועית הן ממפקחות משרד החינוך והן מהרשות. צוות הגן מקבל תמיכה והדרכה מתחילת השנה. בנושא הסייעת הנוספת – עוד באותו היום שזה נודע נמצאה סייעת מחליפה ולמחרת היא הגיעה לגן".

בתגובה לכך אומרים ההורים שהסייעת הגיעה ליום אחד ולמחרת הודיעה שהיא עוזבת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר