צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"אנחנו לא רוצים שהילדים יישארו רעבים". ועדי ההורים נאלצים לארגן עצמאית את פרויקט כריך 10

הפרויקט שמסייע לילדים ממשפחות מעוטות יכולת מתחיל בדרך כלל אחרי חגי תשרי ומאורגן על ידי העירייה, אבל השנה מתעכב. "לא עדכנו אותנו מראש וזה נודע לנו במקרה", אומרים בהנהגת הורי קפלן

פורסם בתאריך: 10.10.18 14:49

הורים מבתי ספר בעיר פתח תקוה וביניהם שיפר וקפלן, טוענים, שפרויקט כריך 10, שבו בתי הספר בעיר מקבלים כריכים עבור תלמידים נזקקים, טרם החל לפעול, למרות שנאמר להם שהוא יתחיל לאחר החגים. לאור כך, התארגנו בתי הספר בעצמם, על מנת שהילדים שלהם לא יישארו רעבים "כבר מספר שנים שאנחנו מקבלים לבית הספר כריכים במסגרת כריך 10 והשנה לצערי הפרויקט עדיין לא התחיל", אומר הורה מבית הספר קפלן. "בשנים קודמות היו מתקשרים לבית הספר לפני החגים, לדעת כמה כריכים צריכים ומיד לאחר החגים, היינו מקבלים. השנה אף אחד לא פנה אל בית הספר לא לפני החגים ולא אחרי החגים וכשהתקשרנו לברר, אמרו לנו שזה יתחיל בעוד מספר שבועות, שהם עדיין עושים גיוסים וכל מיני תשובות מתחמקות. לאור כך ומאחר ואנחנו לא רוצים שהילדים יישארו רעבים, בית הספר החליט לרכוש לחם וממרחים מהתקציב שלו. יש אצלנו כ-20 ילדים שמקבלים כריכים והעלות הממוצעת לחודש היא כ־600 שקלים.
אם מצב דומה נאלצים להתמודד גם בבית הספר שיפר. "בתחילת השנה, כשבררנו לגבי הפרויקט, אמרו לנו שהוא יתחיל לאחר החגים". אומר אחד ההורים. "כשהתקשרנו אחרי החגים, אמרו לנו בנובמבר, לאחר מכן התחילו להגיד לנו שאין להם מתנדבים ואחרי שבהנהגה אמרו שהם יארגנו מתנדבים ורק שיעבירו את הלחם והממרחים, הסבירו שאין תורמים ולא בטוח שזה ימשיך. "לאור כך, ההורים הבינו שהם צריכים להתארגן לבד על מנת שהילדים לא יישארו רעבים והתחילו לגייס תרומות והורים מתנדבים". בשיפר מסבירים שמדובר על כ־30 ילדים ביום. "אין לנו ברירה, יש לנו ילדים שמגיעים בלי אוכל ואנחנו צריכים לדאוג להם", אומרים שם.
מהנהגת הורי בית הספר קפלן נמסר: "בימים האחרונים נודע לנו שפרויקט כריך 10 לא פועל בבית הספר, לא עדכנו אותנו מראש וזה נודע לנו במקרה. לאור כך, ועד ההורים, יחד עם הנהלת בית הספר, מתארגנים לרכישת לחם וממרחים, על מנת שלכל ילד יהיה כריך ואף אחד לא יישאר רעב".
מהנהגת הורי שיפר נמסר: "מאחר ופרויקט כריך 10 נדחה ונדחה ויש לנו בבית הספר ילדים רעבים, הנהגת ההורים החליטה שאף ילד לא יהיה רעב ומנהלת את הפרויקט בעצמה, עם תרומות. כל הקהילה התגייסה לטובת העניין, הורים ותושבי השכונה".
אנה נבות יו"ר הנהגת ההורים העירונית, ציינה שפנתה בנושא לעיריית פתח תקוה, בבקשה למצוא תקציב עבור אותם בתי ספר, באופן זמני, עד חזרת הפרויקט, כך שאף ילד בעיר לא יהיה רעב: "לוועד ההורים נודע שפרויקט כריך 10, לא החל לפעול ובתי הספר לא קיבלו על כך שום הודעה. לאור כך, בתי הספר דואגים עצמאית להכנת הכריכים, מתוך תקציב בית הספר. הוועד ציפה שהעירייה תודיע על כך מראש ובנוסף, עד שהפרויקט יחזור לפעול, יתקצבו את אותם בתי ספר, לרכישת לחם וממרחים".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "פרויקט כריך 10 שנועד לעזור תזונתית לילדים בגיל הרך, מושתת על מתנדבים ותורמים ומרוכז על ידי המחלקה להתנדבות בעיריית פתח תקוה, מופעל כל שנה מספר שבועות לאחר תחילת הלימודים וזאת בכדי לתפעל אותו מבחינה לוגיסטית. השנה, מאחר והחגים היו צמודים לחופשת הקיץ, זמן ההתארגנות היה קצר מהרגיל. הפרויקט יחזור לפעול בתוך מספר שבועות, בדיוק כפי שהיה בשנים עברו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הורה בבית ספר

    שקר וכזב!!
    בשיחה סגורה מול העירייה נאמר מפורשות שאין תרומות ושאין צפי לחידוש הפרוייקט אם בכלל!
    לא במקרה הוא "נדחה" לנובמבר – אחרי הבחירות.
    לא להאמין איך הם משקרים בתקשורת לכולם ובפרטי אומרים דברים אחרים לחלוטין.
    שיהיה על המצפון של כל אחד מהם!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר