תיכון בן גוריון למצולמים אין קשר לכתבה. צילום זאב שטרן
תיכון בן גוריון למצולמים אין קשר לכתבה. צילום זאב שטרן

שני תלמידים עדיין יושבים בבית בגלל השיבוץ שקיבלו

תלמיד אחד שובץ לאחד העם רמת ורבר והוריו מעוניינים שילמד בחטיבת גולדה. תלמיד נוסף שובץ לרב תחומי א' והוריו מעוניינים שילמד בתיכון בן גוריון

פורסם בתאריך: 14.10.18 14:18

כבר חלף חודש וחצי מפתיחת השנה, אבל ר' – שאמור היה להתחיל ללמוד בכיתה ז' בחטיבה ו־ע', שאמור היה להתחיל ללמוד בכיתה י', יושבים בבית. הסיבה היא שהשיבוץ שקיבלו לא מקובל על הוריהם. לדברי שתי המשפחות מדובר בילדים איכותיים ומשכילים והעירייה שיבצה אותם בבתי ספר שלא מתאימים להם.

לטענת ההורים, הובטח להם ש-ר' ילמד בחטיבת גולדה. הם מסבירים שכאשר הגיעו לרשום את הילד וביקשו לרשום אותו בגולדה, נאמר להם שירשמו אותו לחטיבת אחד העם רמת ורבר, שם הוא אמור ללמוד מבחינת אזורי רישום ולאחר מכן שיגישו בקשה מסודרת והם ידאגו להעביר אותו מאחד העם לגולדה. לטענת ההורים, בפועל, הוא קיבל שיבוץ לאחד העם רמת וורבר. עוד מציינים ההורים, ששני האחים הגדולים שלו לומדים בתיכון גולדה ולכן לא מובן להם מדוע אין איחוד אחים. "במכתב שקבלנו נאמר שאין מקום בגולדה ולכן הם לא מעבירים אותו", מסביר האב, "אבל מבדיקה שהבן שלי עשה מול החברים שלו, יש מקום בכיתות, אין בשום כיתה 38 תלמידים.  הילד מתוסכל, הוא יושב בבית, כל החברים שלו בבית הספר והוא לא מוכן ללמוד שם. האחים שלו למדו שם והחוויות שלהם לא היו טובות, בזמנו ביקשנו העברה והילדים עברו ללמוד בגולדה".

האב מציין שהמשפחה קיבלה פנייה מקצינת ביקור סדיר של העירייה ואף נפגשה איתה פעמיים. "הם נעולים לא להעביר אותו לחטיבה אחרת", אומר האב "חודש וחצי הבן שלי לא הגיע לבית הספר ואף אחד מבית הספר עצמו לא מתקשר לשאול איפה הוא. קיבלתי בשבוע שעבר מכתב שבו הם כותבים שאם אני לא שולח אותו זו עבירה פלילית ובזה הסתיים הקשר איתם. הילדים שלי מוכשרים ומושקעים, הם תלמידים של 100 ואני רוצה עבורם את הטוב ביותר. אני מרגיש שהם פוגעים בי ברמה האישית, אני 12 שנה תורם ונמצא בוועדי בית הספר ובפועל, לא באמת יכול לעזור לבן שלי".

תלמיד נוסף שיושב בבית כבר תקופה מאוד ארוכה הוא ע', שהיה אמור להתחיל ללמוד בכיתה י'. לטענת ההורים, הבן שלהם שובץ לבית הספר הרב תחומי א' – עמל א' למרות שהוא היה מיועד להמשיך ללמוד בבן גוריון. "במשך שלוש שנים הבן שלנו לא למד, הוא הזניח את הלימודים ובכיתה ט', באמצע המחצית השנייה, נפגשנו עם מנהל בית הספר ובנינו לו תוכנית לימודים. המנהל אמר לנו שבמידה והוא ישפר את הציונים שלו, הוא ימליץ על שיבוצו בבן גוריון יחד עם כל החברים שלו", אומר אביו של ע'. "במחצית השנייה, הילד שיפר את הציונים שלו ל-80 פלוס והוא אפילו קיבל תעודת ציון לימודית על השיפור שלו בלימודים וציפינו שהמנהל יעמוד בדברים שלו, אבל בפועל מה שהם עשו, הם חלקו את הממוצעים ביחד עם הציונים האפסיים מתחילת השנה ומתחילת המחצית והתקבל בסוף השנה ממוצע נמוך מהנדרש ועל סמך זאת ותוך התעלמות מהשינוי שעשה, בחרו במינהל החינוך לסרב לשבץ אותו בתיכון בן גוריון".

הוריו של ע' שלחו מכתב לשר החינוך ומנכ"ל משרד החינוך בנושא ומציינים שלא מדובר בילד עם הפרעות התנהגות או ילד אלים, אלא מדובר בתלמיד שהתעצל ללמוד בתקופה מסוימת אך לקח את עצמו בידיים, הצליח ורוצה להמשיך להצליח. "אנחנו לא מצליחים להבין למה לא מוכנים לבוא לקראתו ולעודד אותו להמשיך להצליח", אומרים ההורים שמציינים שטרם קיבלו תשובה ממשרד השר בנושא.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "ר' למד בקרול וההמשך שלו באחד העם רמת ורבר. שיבוצים הם לא מבוססי בחירה, עם זאת  בקשתו לעבור לגולדה נידונה בוועדת העברות עירונית וגם במחוז על ידי משרד החינוך ולא נמצאה טענה המצדיקה אישור העברה. אף אחד לא הבטיח העברה לגולדה באף שלב!. נעשו שיחות עם הביקור הסדיר ו-ר' הוא תלמיד חזק שימצא את מקומו גם באחה"ע רמת ורבר. חבל מאוד שהבחירה של המשפחה היא לא לשלוח אותו למערכת החינוך ולא לקיים חוק ביקור סדיר. עובדת האחים בגולדה לא מהווה עילה לאישור העברה וישנם שיקולים מערכתיים שנלקחים בחשבון".

"ע' התלמיד לא עומד בתנאי הסף ללמוד בתיכון בן גוריון. בשל צנעת הפרט לא אפרט את הציונים של התלמיד והם כלל לא עומדים בתנאי הסף. התקיימו שיחות עם ההורים וניתנה להם האפשרות לפתוח את השנה כפי שנקבע בעמל א', להיבחן, ובמידה שהתלמיד יצליח נאפשר העברה. מקרה ע' לא שונה מהתלמידים האחרים שקיבלו שיבוץ לעמל א'. לפנים משורת הדין ניתנה לו אפשרות להוכיח את יכולותיו ובתנאי שיקיים את חוק לימוד חובה ויתחיל את לימודיו בעמל א'. למרות זאת, המשפחה בוחרת לא לקיים את החוק הנדרש".

תגובת אבי קצובר, דובר מחוז תל אביב של משרד החינוך: שני התלמידים שובצו על ידי עיריית פתח תקוה למסגרות לימוד המתאימות לצרכיהם. החלטתם שלא להגיע לבתי הספר מנוגדת לחוק חינוך חובה על כל המשתמע מכך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר