צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

סייעות החינוך המיוחד ממורמרות: נדרשות לעבור השתלמות אך לא יקבלו תשלום

"יש פה ניצול, גם כך התשלום שלנו נמוך". העירייה: "רשות נושאת בכל ההוצאות, כל סייעת יודעת שבשנה השנייה תידרש לעבור השתלמות"

פורסם בתאריך: 5.11.18 11:06

סייעות השילוב של החינוך המיוחד שמשובצות בכיתות קטנות בבתי הספר הרגילים, קיבלו בימים אלו הודעה שעליהן להשתתף בהשתלמות חובה בת 40 שעות, אך לטענתן, נאמר להן שהן לא יקבלו על כך שכר והשעות על חשבונן. לטענת הסייעות החדשות, הסייעות הוותיקות במערכת, קיבלו נוסח של השתלמות שלא מחייב אותן להגיע וזה לבחירתן. בעירייה מציינים שהסייעות יודעות שהחל מהשנה השנייה הן מחויבות לעבור השתלמות ואינן משלמות על כך. "לא מעט מהסייעות מרגישות שיש פה סוג של ניצול של המערכת", אומרת אחת מהן, "זו השתלמות חובה, שנעשית לאחר שעות העבודה ולא מובן לנו, מדוע לא משלמים לנו על אותן השעות. הרי גם כך השכר שלנו נמוך וכולן חוששות לא להגיע, כי נתנו לנו להבין שמי שלא תגיע תיפגע".
ההשתלמות לסייעות היא השתלמות להקניית מיומנויות. היקף ההשתלמות הוא עשרה מפגשים שבועיים, בימי ראשון בין השעות 15:00-19:00. ההשתלמות תתקיים בחטיבת פיינשטיין וההשתתפות חובה. הסייעות הוותיקות קיבלו מכתב שונה ובו נכתב שבמסגרת שיתוף פעולה בין מת"י למינהל החינוך, הם מזמינים את הסייעות להשתלמות בנושא "הקניית כלים יישומים לשימור מיומנויות חברתיות של התלמידים המאובטחים על הרצף האוטיסטי בבתי הספר יסודיים בעיר". גם במקרה הזה ההשתלמות כוללת עשרה מפגשים, בימי שלישי, ובמכתב שלהן לא נכתב שזה מפגש חובה, אלא שמספר המקומות מוגבל וההשתלמות תיערך במסגרת מחקר שמתבצע בעיר ואינו כרוך בתשלום.
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "מינהל החינוך בשיתוף מחלקת הדרכה במשאבי אנוש, מקיימים מידי שנה ( קרוב ל-15 שנים) השתלמות בת 40 שעות לסייעות בתי הספר. קהל היעד הינן סייעות אשר מועסקות החל משנתן השנייה. ההשתלמות בת 10 מפגשים ומתקיימת בשעות אחר הצהריים. תכני ההשתלמות מותאמים לצרכי הילדים המשולבים בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד ומקנים לסייעות כלים מקצועיים בהתמודדות היום יומית עם התלמיד/ מורים/ הורים. עלות ההדרכה/ כיבוד וכל ההוצאות הנלוות חלות על הרשות המקומית והסייעות אינן נדרשות לשלם בגין ההשתלמות. מעבר לכך כי הרשות מחויבת במתן הדרכה, אנו רואים חשיבות רבה בהתמקצעות הסייעות בהכרת חוקי ונהלי החינוך המיוחד, בהכרת סוגי לקויות ועוד. כל סייעת חדשה אשר מתקבלת לעבודה יודעת שהחל משנתה השנייה, היא מחויבת לעבור השתלמות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר