צילום אילוסטרציה אי.אס.פי קריאייטיב למצולם אין קשר לכתבה
צילום אילוסטרציה אי.אס.פי קריאייטיב למצולם אין קשר לכתבה

בעיות בהסעות החינוך המיוחד: איחורים ונסיעות ארוכות ברחבי העיר

אחת האמהות טוענת שבמקרים רבים מידי ההסעה מאחרת. בנוסף לכך בגלל שינוי מתכונת ההסעות, זמן הסיבוב ברחבי העיר ארוך בהרבה. "יש ילדים שעושים סיבוב לפעמים של למעלה משעה בכל העיר, אלו ילדים עם בעיות קשב וריכוז וקשה להם", היא אומרת

פורסם בתאריך: 12.11.18 13:53

הורים לילדי החינוך המיוחד ממשיכים להתלונן על ההסעות. עיקר התלונות הן על איחורים, "מידי יום ההסעה אמורה לאסוף את הילדים שמתגוררים באזור מרכז העיר לכיוון בית הספר קיבוץ גלויות בשעה קבועה", מספרת אחת האמהות, "אבל לצערי, כל יום יש עיכוב של בן רבע שעה לעשרים דקות ולפחות פעם בשבוע אנחנו ממתינים כמעט שעה שלמה מתחת לבית, עד שהנהג מגיע. כשאני מתקשרת לחברת ההסעות, הם אומרים שאין להם מה לעשות לגבי זה, ובינתיים הילד צריך לחכות, כי הם לא טורחים להתקשר ולעדכן שיש עיכוב. יש פעמים שאני רואה שהאיחור ממש רציני, אז אני לוקחת את הילד לבית הספר ואז אני מאחרת למקום העבודה שלי".
לדברי האם, השנה שינו את מתכונת ההסעות. עד השנה שעברה מונית היתה אוספת שניים-שלושה ילדים, השנה הוחלט להעביר את ההסעה לרכב גדול עם מלווה ובכל רכב יש בין שמונה לעשרה ילדים. "צריך להבין שיש ילדים שעושים סיבוב לפעמים של למעלה משעה בכל העיר, בגלל שהרכב אוסף או  מוריד יותר ילדים. מדובר בילדים שיש להם בעיות של הפרעת קשב וריכוז ובשעות הצהריים זה ממש קשה להם, יש ילדים שזה ממש מכניס אותם ללחץ ויוצר אצלם עומס נפשי". האם מסבירה שכארש רכב ההסעות מאחר בבוקר, זה משליך גם על זמן ההגעה לבית הספר. "לא פעם הילדים מגיעים לבית הספר באיחור של חצי שעה ושעה וזה לא בסדר, כי הם מפסידים חומר. כשניסיתי לברר עם חברת ההסעות, למה זה קורה, צרחו עלי בטלפון ולא קיבלתי תשובות. אנחנו לפני החורף והגשם ואני לא חושבת שילדים צריכים לעמוד ולחכות כל כך הרבה זמן. הפתרון הוא לפצל את הילדים למספר רכבים על מנת למנוע בעיות ובעיקר להקל על הילדים שגם ככה קשה להם".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "רכב ההסעה מסיע 10 ילדים ומלווה המתגוררים בסמיכות, על כן אנו מחויבים להסיעם ברכב אחד בהתאם להוראות משרד החינוך. מבדיקה עם בית הספר ועם המלווה בהסעה זו עולה כי ההסעה מגיעה בזמן, למעט אתמול ולפני כשבועיים. ההסעה מתחילה בשעה 7:00 כמקובל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר