משלחת לרומניה מחטיבת אחד העם אם המושבות. צילום זאב שטרן
המשלחת לרומניה מחטיבת אחד העם אם המושבות. צילום זאב שטרן

הדיפלומטים הצעירים: תלמידים מאחד העם ייצגו את ישראל בטקסי 100 שנה לאיחוד רומניה

20 תלמידי כיתות ח' מהחטיבה יוצאים לייצג את ישראל בטקסים ממלכתיים, ולהיפגש עם דיפלומטים ונציגי קהילות יהודיות ולא יהודיות

פורסם בתאריך: 29.11.18 11:59

היום, יום חמישי, יצאה מחטיבת אחד העם אם המושבות בניהולה של ורדינה האוס משלחת של 20 תלמידי כיתות ח' לייצג את מדינת ישראל ברומניה. המשלחת יצאה במסגרת פעילות הכיתה הדיפלומטית שמפעיל בית הספר על שם "חן" לשגרירים צעירים בניהולה של רחל אמרני. במסגרת פעילות המשלחת, ייצגו הנערים והנערות את מדינת ישראל, בטקסים הממלכתיים במסגרת 100 שנה לאיחוד רומניה, ייפגשו עם דיפלומטים, נציגי הקהילות היהודיות והלא יהודיות וייצגו את המדינה בפורומים שונים.

"זו פעם ראשונה בארץ שיוצאת משלחת של תלמידי חטיבה לייצג את ישראל בהיבט הדיפלומטי", מסבירה אמרני. "המטרה של פתיחת כיתות דיפלומטיות עירוניות היא לעצב את דור הדיפלומטים העתידי של ישראל ולתת חלון הזדמנויות למנהיגי העתיד. אין צורך להכביר במילים כדי להסביר את החשיבות הרבה שיש לתדמיתה של מדינת ישראל בעידן המודרני, בין היתר לאור ההשלכות שיש לכך על תחומים רבים וחשובים כמו בכלכלה, בקשרי החוץ, בתיירות ועוד, בזירה המקומית ובזירה הבינלאומית. לכן ישנה חשיבות להעלאת יוזמות חדשות ויצירתיות שעשויות לסייע, כמו כיתות דיפלומטיות שיזכו להכשרה מקצועית מתאימה ותלמידיהן יהוו שגרירים צעירים של מדינת ישראל. מערך ההסברה המתבסס על בני הנוער יוצר תשתית למגוון רחב של פעילויות, כולל קשרים עם נוער בישראל ובמדינות אחרות בעולם. ככל שיותר תלמידים ישולבו בתכנית, כך נטביע חותם של מצוינות ואהבת הארץ אצל תלמידים רבים יותר".
מנהלת בית הספר, ורדינה אוס: "תכנית הלימודים בכיתה זו מכינה את התלמידים לעולם הדיפלומטיה והתקשורת הגלובאלית ומאפשרת לכל תלמיד להפוך למנהיג ולהשפיע בעתיד גם בזירה הבינלאומית. בנוסף, התלמידים מפתחים מיומנויות חשיבה גבוהות, מיומנויות תקשורת, מיומנויות תרגום ומיומנויות ליישוב סכסוכים וקבלת החלטות".

כהכנה לנסיעה, למדו התלמידים את ההיסטוריה של רומניה, אתרים לאומיים במדינה זו, וכן על היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לרומניה. עדן פרי, תלמידת הכיתה, מסכמת: "התחלתי את נושא הדיפלומטיה ועמידה מול קהל כבר מגיל צעיר. בהתחלה לא היה לי עניין בנושא אבל החלטתי לנסות ולכן הלכתי לקורס של שגרירים צעירים שפתחו בבית הספר שלי. אני זוכרת שבהתחלה לא הבנתי למה זה נחוץ אבל הקורס הראה לי אחרת, הראה לי שיש דרכים רבות להסביר את הדעה שלך בצורה שיתחברו לזה גם כאלו שדעתם שונה. הפעם הראשונה בה הצגתי רעיונות באנגלית הייתה מול בית החינוך הסיני. כל החוויות שצברתי נתנו לי דחיפה עצומה, זכיתי להיות בכיתת מופת דיפלומטית וכיום אני עומדת לצאת עם משלחת אמיתית, משלחת בה אני מייצגת את כיתתי, את בית ספרי וכמובן את המדינה שלי וזה מרגש מאוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר