בית ספר עין גנים. צילום זאב שטרן
בית ספר עין גנים. צילום זאב שטרן

"כ-40 בתי ספר בפתח תקוה מצויים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה"

סיעת הביצועיסטים דורשת לקיים בישיבת מועצת העיר הקרובה דיון מקיף במצבם של מבני החינוך בשכונות הוותיקות. המטרה: לקדם תוכנית מסודרת לשיפוץ בתי הספר והגנים שנבנו לפני עשרות שנים. העירייה: "היכן היו אהד וישראל בעבר"?

פורסם בתאריך: 15.12.18 17:32

סיעת הביצועיסטים, בראשות חבר המועצה אורי אהד, מבקשת לעלות לישיבת המועצה הקרובה את נושא תקצוב ותכנון חיזוק מוסדות חינוך בעיר. במכתב אותו שלחו לראש העירייה רמי גרינברג, ועליו חתומים מלבד אהד גם חברי הסיעה איציק ישראל שהיה בעברו ראש מינהל החינוך וד"ר תמי ז'יטלני, הם מציינים שרובם המכריע של מוסדות החינוך, אשר המבנים בהם הם שוכנים הוגדרו כ"מבנים מסוכנים", שוכנים בשכונות הוותיקות בעיר.
לטענתם, ממידע אשר מצוי בידם, הוגדרו על ידי משרד החינוך במהלך שנת 2015, "כ-40 מבני בתי ספר מצויים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה". עוד על פי המידע: "ברשימת בתי הספר אשר הוגדרו ככאלו שיש צורך לחזקם ולשקם את המבנים הישנים בהם הם שוכנים, ניתן למצוא בין היתר את בתי הספר היסודיים אורנים, גורדון, עין גנים ומורשה אשר נבנו בשנת 1950, וכן את בתי הספר יסודות, יד לבנים ונווה עוז שנחשבים 'חדשים' יותר ונבנו בשנת 1960, וכן רשימה ארוכה של בתי ספר אשר המבנים בהם הם שוכנים, הינם מבנים ישנים אשר נבנו לפני עשרות שנים והשיפוצים שנערכו בהם היו 'טלאי על טלאי' בלבד". בסיעה מציינים גם שלפי הידועא להם יש גם גני ילדים השוכנים במבנים ותיקים.
סייעת הביצועיסטים, מבקשת לעלות את הנושא בישיבת מועצת העיר ולהזמין לישיבה את אנשי המקצוע הרלוונטיים ממינהל החינוך וממינהל ההנדסה, וכן את נציגי ועד ההורים העירוני, במטרה להציג בפני מועצת העיר תמונת מצב עדכנית. עוד הם מציינים: "כתוצאה מהעובדה כי חלק מבתי הספר שוכנים במבנים אשר נבנו והוקמו לפני עשרות שנים, הרי שחלק מבתי ספר אלו אינו מותאם, באופן ראוי לסביבה לימודית כפי שהיא מחויבת כיום ובוודאי כפי שהיא קיימת במבני החינוך החדשים, עובדה אשר עלולה לגרום לעיוות ואפליה בתנאי החינוך, לרבות המרחב החינוכי בין ילדים הגרים באזורים שונים בעיר".
"נבקש להעלות לסדר יום מועצת העיר את אישורה של תכנית מוסדרת לביצוע טיפול מקיף ויסודי במבני החינוך אשר נבנו לפני עשרות שנים", מציינים בסיעה.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "הנושא זוכה לטיפול מעמיק מיום כניסתו של ראש העיר לתפקידו. תכנון ואחזקת מוסדות חינוך ותיקים הינו פרויקט המשותף לכל הערים בארץ מזה מספר שנים, בפיקוח ומעורבות ישירה של אגף החירום במשרד החינוך. משרד החינוך והעירייה מחזקים מבנים בהתאם לתוכנית רב שנתית, יודגש כי בכל המוסדות שנבנו לפני 1980 הותקנו מערכות התרעה בפני רעידות אדמה ובסך הכל בעיר כ-70 מערכות התרעה בפני רעידות אדמה.
כל מוסד חינוכי מתורגל ומונחה מה עליו לעשות במקרה של רעידות אדמה. יחד עם זאת, היכן היו אורי אהד ואיציק ישראל בתפקידיהם השונים בעבר? מדוע הם לא טיפלו בכך שנים אחורה? ההנהלה הנוכחית וראש העיר בראשה באו לעבוד ויעשו את העבודה שאהד וישראל לא עשו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר