דליה סניור ז"ל עם התלמידה שירה קוריאט
דליה סניור ז"ל עם התלמידה שירה קוריאט

הלכה לעולמה הגננת האהובה דליה סניור

סניור ז"ל נפטרה לאחר מאבק במחלת הסרטן. מנהלת אגף גני הילדים, מיכל אונגר: "היא הייתה באמת הגננת של המדינה, היא הייתה בגן כמו אמא עם לב אוהב ורחב". צדוק בן משה: "תמיד כשהגעתי לגן הרגשתי שאני מגיע לעולם אחר, שמח ונטול דאגות"

פורסם בתאריך: 23.12.18 14:17

הגננת דליה סניור, שעבדה בעיר למעלה מעשור ונחשבה לאחת הגננות האהובות המוערכות בעיר, הלכה לעולמה ותובא למנוחות היום בצהרים. "דליה היא הגננת בה' הידיעה", אומרת בכאב מנהלת אגף גני הילדים בעירייה, מיכל אונגר, שאף תישא דברי הספד בהלוויה בשם עיריית פתח תקוה. "זו גננת מדהימה, משכמה ומעלה. דליה התחילה לעבוד בעיר כגננת משלימה ולפני כשמונה שנים קיבלה את גן 'שחרור' בכפר גנים כשהוא הוקם. מהרגע הראשון, הייתה בגן רשימת המתנה. כולם רצו להיות בגן של דליה. דליה, הייתה הגננת של המדינה, היא השאירה חותם ועשתה עבודה הרבה מעבר לגננת. היא הייתה בגן כמו אמא עם לב אוהב ורחב והילדים וההורים זכו לאהבה אין סופית".

היא מספרת שדליה נפטרה בגיל 62 והגננות היתה עבורה קרירה שנייה. "מעבר לכך, היא הייתה גננת מאוד מקצועית, הייתה מובילה באשכול שלה, מדריכה פדגוגית והיה ברור שאצל דליה בגן, אין פחות מ-35 ילדים. היא ידעה לקחת כל תחום ולדייק אותו, הגן הצמוד לה היה גן דתי והם עבדו ביחד כחטיבה אחת".

עוד מספרת אונגר שסניור ז"ל יצרה את פרויקט 'חלום לכל ילד': "היה לה פרויקט להגשים חלומות לילדים והיא הגשימה להם. היה ילד שחלם להיות כבאי ודליה דאגה להביא לגן צוות כיבוי אש. ילדה אחרת חלמה להיות ראשת עיר ודליה עשתה חגיגה שלמה ודאגה שראש העיר איציק ברוורמן יגיע לגן והוא הסביר לילדים מה זה להיות ראש עיר. היא לקחה כל חלום של ילד והעצימה אותו והאדירה אותו".
אונגר מספרת שלפני כמה שנים התגלה אצל דליה סרטן השד, היא עברה את כל הטיפולים ולמרות כל הקשיים היא חזרה לגן. "היה לה ברור שהיא חוזרת לגן כי הגן היה עבורה כל עולמה, אז היא עברה טיפולים וחזרה לילדים. היא התחילה את שנת הלימודים בגן ולא כל כך הרגישה טוב ולכן הלכה לבדיקות שגרתיות לפני כחודש, והתברר שהמחלה חזרה. בטיפול הראשון היא חשבה שהיא תוכל להתמודד ולהמשיך להיות בגן, אבל לאחריו היא הבינה שהיא חייבת לקחת זמן למנוחה וביקשה שימצאו לה מילוי מקום. היא נפרדה מהילדים ואמרה להם שאחרי שהיא תבריא היא תחזור לגן. לצערנו בימים האחרונים הייתה התדרדרות. דליה הייתה דמות ומגדלור להרבה מאוד גננות שלמדו ממנה".

אורית קוריאט, שבתה שירה למדה אצל סניור, אמרה: "היא היתה מנטורית להורים ומעבר לכל הדברים שהיא עשתה והמסיבות המיוחדות, היא גידלה את הילדים שלנו לעצמאות. קשה לי לדבר על דליה בלשון עבר, אבל עבורי היא הייתה מישהי מיוחדת. בזכותה הרווחתי את הבת שלי בחזרה, אחרי שנה לא פשוטה אצל גננת אחרת. דליה היא אישה מדהימה ולא משנה איזה ילד מאתגר נכנס לגן, היא תמיד ידעה לעצב אותם בתור ילדים ונתנה להם כלים לחיים ואנחנו מדברים על ילדים קטנים. הילדים אהבו אותה בצורה מדהימה, היא הייתה גננת משכמה ומעלה".
מתי היית איתה בקשר לאחרונה?
"שוחחתי איתה ביום חמישי שעבר, היא התחילה טיפול חדש והיא סיפרה לי שהיא מרגישה יותר טוב והבטיחה לי שבבוא היום היא תגיע לחתונה של הילדים שלי. היא הפכה להיות משפחה עבורנו, היא הייתה אישה שנכנסת ללב ולא יוצאת ממנו ולא משנה בן כמה הילד".

דליה סניור ז"ל עם סגן ראש העיר צדוק בן משה

דליה סניור ז"ל עם סגן ראש העיר צדוק בן משה

סגן ראש העירייה צדוק בן משה סיפר: "אני הכרתי את דליה כוועד שכונה. בפעם הראשונה שבאתי לגן, זה היה בעקבות כך שכל כך הרבה הורים דיברו עליה והייתי חייב לראות מה זו התופעה הזו. מהרגע הראשון הרגשתי כאילו אני מכיר אותה שנים. במהלך השנים מידי פעם הייתי קופץ לגן ותמיד הרגשתי כאילו אני מגיע לעולם אחר, עולם שמח ונטול דאגות. עצוב לנו מאוד שהיא לא איתנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הכרתי אותה אולם מכל מה שנכתב עולה דמותה של גננת עם לב ענקקקק שלא תישכח לעולם!! יהי זיכרה ברוך

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גננת משכמה ומעלה.
    הגענו כתושבים חדשים בשכונה.
    דליה שילבה את ביתנו ובאופן מעורר הערצה.
    הילדים אהבו אותה וגם לנו היא הייתה כמו אמא דואגת. עשתה הכל כדי שהילדים יקבלו ערכים ויצליחו הלאה בחיים.
    תנוחי בשלום יקירה. יהי זכרך ברוך.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר