שגיא קורןצילום זאב שטרן
שגיא קורן צילום זאב שטרן

יו"ר ועד הורי הגנים מבטיח: "נדאג לשפר את איכות הצהרונים במסגרת המכרז החדש"

מצוקת הסייעות, החול המזוהם בגנים, וועדת ההנחות, הפניות היומיות מההורים והשיבוצים: רגע לפני תחילת הרישום, יו"ר ועד הורי הגנים שגיא קורן מדבר על הכל

פורסם בתאריך: 5.1.19 17:33

ביום שני הקרוב (7.1.19) יחל הרישום לגני הילדים העירוניים ולבתי הספר היסודיים לשנת הלימודים הבאה. רגע לפני, תפסנו לשיחה את יו"ר הוועד העירוני של הורי הגנים, שגיא קורן, שמספר לנו על תפקיד היו"ר, מה עשה מאז בחירתו, הבעיות המרכזיות איתן הוועד מתמודד בימים אלה, ועל האתגרים לשנה הבאה.
"ועד הגנים פועל תחת ועד ההורים העירוני בראשות אנה נבות ואנחנו מייצגים את הורי 400 הגנים בעיר, ממלכתיים, ממלכתי-דתי וחינוך מיוחד אותו מרכזת מטי חי. הוועדים עובדים בהתנדבות על מנת לשפר את מעמד ההורה מול הרשות ושמירה על בטחון הילדים ורווחתם ושמירה על זכויות הילד", אומר קורן.
הפניות מגיעות לקורן על בסיס יומי. החל מסייעת שאיחרה להגיע לגן ועד מחסור בציוד, בעיות אלימות, בעיות אישיות ומגוון נושאים שוטפים. "המפגש הראשון של ההורים עם מערכת החינוך הוא בגן", מדגיש קורן. "שלב זה מאופיין בהתרגשות, בחששות, במחסור במידע ולעיתים אף בדעה קדומה. אני משתדל להיות שם עבור הורי הגנים, להוות את מקור המידע העדכני ביותר עבור שאלות והתלבטויות ההורים. הוועד הוא איש הקשר של ההורים מול הרשות המקומית ומול משרד החינוך. אי אפשר לעשות תפקיד תובעני מהסוג הזה אם אתה לא חדור תחושה של שליחות אמיתית ורצון לשנות ולהשפיע על דור העתיד. כאחד שמייצג את הורי הגנים בשיתוף פעולה עם אנה נבות יו"ר הוועד העירוני, בישיבות העירוניות וועדות ארציות, אני מקפיד להיות מחובר ומעודכן בקולות ההורים מהשטח והשינויים התמידיים שמגיעים ממשרד החינוך ברמה הארצית", הוא מסביר.
קורן בן ה-39 נשוי לדניאלה ואבא לשלושה ילדים, איתי בן 9 שלומד בבית ספר דבורה עומר, יעל בת 5 בגן חובה וטליה בת 3 בגן טרום טרום חובה. הוא תושב שכונת כפר גנים, עובד כיהלומן ומזה כשלוש שנים משמש כיו"ר ועד הורי הגנים בעיר.
מה הדברים הבולטים שנעשו מאז שנכנסת לתפקיד?
"לפני כשנתיים כמחצית ההורים היו מערערים על השיבוץ של ילדיהם לגני הילדים. מאז ועד הגנים הציף את חוסר שביעות הרצון של הורי העיר בפני מנהל החינוך ונולד שיתוף פעולה מוצלח. מנהלת האגף ד"ר מיכל אונגר, מנהלת הרישום עדי קרפ, והצוות שלהן, בנו מערך רישום עדכני מבוסס על לימוד והכרה של הצרכים בכל שכונה. הן מינו רפרנט רישום שמקשר בין צרכי ההורים והילדים למנהל חינוך, יצאנו יחד לסיורים משותפים למרבית השכונות והתוצאה הייתה שאחוז הערעורים ירד פלאים. אנחנו ההורים וגם בעלי התפקידים ברשות, כולם הבינו שהקשבה ועבודה משותפת מובילה רק להצלחה ובדרך זו אלפי משפחות יתחילו את דרכן במערכת החינוך עם חיוך ושביעות רצון. הישג נוסף הוא נציגות הורים בוועדת הנחות לגני הילדים. במשך שנים האישורים ניתנו במעמד צד אחד ללא נציגי ההורים והחל מהשנה אנחנו חלק מהוועדה ודנים בכל הבקשות ברגישות המתבקשת והרצון לעזור ולהקל על המשפחות הזקוקות לכך". יחד איתו בוועדה יושבים אנה נבות ועוז רהב, סגנה של נבות בוועד ההורים העירוני.
שתי הבעיות הכי גדולות ומתוקשרות בנושא הגנים, בעיות שעדיין אינן קרובות לפתרון, הן בעיית החול בגנים בהם עדיין לא הותקן דשא סינטטי, ומצוקת כוח האדם הגדולה, בעיקר בנוגע לסייעות. על נושא החול אומר קורן: "במשך ארבע שנים ההורים התלוננו וביקשו להחליף את החול בדשא סינטטי, מאחר והחול מביא איתו מחלות רבות, חיידקים וסכנה יום יומית לבריאות. ראש העיר הקודם החליט על החלפת החול בתהליך של שלוש שנים, אבל לא הקצה תקציב ייעודי לכך וקצב ההחלפה היה איטי. ראש העירייה החדש רמי גרינברג אישר כבר בשבוע השני לכניסתו לתפקיד תקציב ייעודי להחלפת החול בדשא סינטטי. הם הוכיחו להורי העיר שכאשר מדובר בבריאות הילדים אפשר למצוא תקציב כאן ועכשיו ובשבועיים הראשונים שלהם בתפקיד פתרו בעיה שנגררה ארבע שנים וסיכנה את בריאותם של אלפי ילדים ברחבי העיר".
בהקשר הזה, ידוע כי גרינברג הורה להגדיל את התקציב, אבל לא מעט הורים אומרים שצריך להמתין ולראות האם הדברים אכן יתבצעו בפועל בקצב הרבה יותר מוגבר. בעיה נוספת ולא פשוטה איתה מתמודד הוועד היא המחסור בסייעות. הרפורמה של משרד החינוך לפיה בגני טרום טרום חובה יהיו שתי סייעות מבורכת, אבל בפועל יש מצוקת כוח אדם בעיקר בנוגע לסייעות, אבל גם בנוגע לגננות, ובכל שבוע ידוע על תקלות בכמה גנים, שמתבטאות בפתיחה באיחור במקרה הטוב. "אנחנו רואים זינוק מטורף בדרישה לסייעות בגני הילדים בכל הארץ ולצערנו הביקוש עולה על ההיצע בכוח האדם הזמין לעבודה זו", אומר קורן. "בנוסף, חוסר היכולת של משרד החינוך לספק גננות מחליפות והטלת הבעיה על העירייה שתשלח סייעת במקום זה יצרו מחסור אדיר של סייעות ובאישור משרד החינוך נלקחות הסייעות השניות למילוי מקום של גננות וסייעות קבועות וכך יישום הרפורמה של הסייעת השנייה לא ממש פועל בעיר".
קורן מציין שבוועד העירוני מנסים להגיע לפתרונות יצירתיים בשיתוף פעולה עם העירייה: "גרינברג כינס ועדה מיוחדת לטיפול בנושא אנו מקווים שתורגש הקלה מהר ככל שניתן".
עם איזה אתגרים אתם מתמודדים בשנה הקרובה?
"קודם כל אנחנו ממשיכים להתמודד עם נושא הצהרונים. בשנה שעברה הובילה אנה מאבק מול הצהרונים שהבהיר לכולם שאנחנו מתכוונים להיות גורם משפיע ומפקח על איכות הצהרונים. השנה יוצא מכרז חדש ואנחנו מתכוונים לוודא שהוא יהיה לטובת ילדי העיר. נדאג לשפר את איכות הצוותים, מערך החופשות והקייטנות ומגוון המזון תחת מסגרות החוק החדש של הצהרונים ותקנותיו ואני מקווה שזה ייתן מענה לכולם".
עוד תחום שהוועד לקח על עצמו הוא הילדים האלרגיים, והם עובדים בשיתוף פעולה עם עמוס קראדי שהקים קבוצת הורים בנושא. קורן: "אחד מיעדי הוועד העירוני השנה הוא קידום המודעות, הנגשה והתאמת הגנים לילדים בעלי סוגים שונים של אלרגיות".
קורן מבקש לציין שאמנם הנהלת העיר התחלפה רק לפני כחודש, אבל הם כבר מרגישים את השינוי: "במהלך שלוש שנות תפקידי, נכחתי בעשרות רבות של דיונים ופגישות שונות ותמיד הייתה תחושה שייקח זמן לבצע ודברים התמוססו. אנחנו רואים התפתחות חיובית בכל ממשקי העבודה שלנו מול הרשות. זה מתחיל ביחס שהיו"רים מקבלים והורי העיר מעורבים יותר בנושאים הקשורים לחינוך ולזכויות שלהם. במשך שנים הייתה הרגשה שהוועד העירוני הוא פוליטי ומאז שאנה נכנסה לתפקיד היא דאגה להבהיר שהוועד לא פוליטי ודואג רק לרווחת הילדים. הוועד עובד בסנכרון מלא, תוך אוטונומיה של כל אחד מהיו"רים ובעבודה משותפת אנחנו מצליחים להגיע להישגים משמעותיים".
רגע לפני הרישום, מה תאמר להורים שזוהי השנה הראשונה שלהם במערכת החינוך בעיר?
"שמערכת החינוך בעיר נמצאת בידיים מצוינות, שיש בעיר אנשי מקצוע טובים ויש לנו עם מי לעבוד ובעיקר שיש הרגשה של התחדשות ורצון לשפר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר