רמי גרינברג צילום מטה גרינברג
רמי גרינברג

גרינברג הורה לבתי הספר לא לצאת לפעילויות תרבות מחוץ לעיר. כעס גדול אצל המנהלים

ראש העירייה הורה לקיים פעילויות תרבות רק בפתח תקוה, יש מנהלים שהודיעו כבר שלא יקיימו את ההוראה. "מדובר בכספי הורים", אומרת אחת המנהלות, "אין מענה לכל הפעילויות בעיר"

פורסם בתאריך: 2.1.19 20:13

כעס גדול בקרב מנהלי ומנהלות בתי הספר בעיר. הבוקר, יום רביעי, קיבלו המנהלים והמנהלות מכתב עליו חתום ראש העירייה רמי גרינברג ובו נכתב שהחל מחודש ינואר, אין להוציא תלמידים לביקורים במוסדות תרבות מחוץ לעיר ויש לקחת אותם למוסדות הבאים: מוזיאון פתח תקווה לאומנות, מוזיאון האדם והסביבה, בית הדפוס ההיסטורי ובית שיח נשים. גרינברג מציין שהעיר התברכה במוסדות תרבות איכותיים והוא מבקש לחשוף את התלמידים למוסדות האלה על מנת לחזק את תודעת המורשות והתרבות הישראלית וכן לשמור על תקציבים עירוניים בתוך המערכת. "אבקש להנחות את כל מנהלי מוסדות החינוך בעיר, כולל הפרטיים, שהחל מחודש ינואר 2019 אין להוציא תלמידים לביקורים מחוץ לעיר".
הדרישה של גרינברג הצליחה להכעיס את מנהלות ומנהלי בתי הספר בעיר. "הוואטסאפ הפנימי של המנהלים גועש ורועש", אומרת מנהלת בית ספר, "יש כעס מאוד גדול והרבה מנהלות לא מתכוונת ליישם את ההחלטה שלו. צריך להבין שבמהלך הקיץ, כשכולם בחופש, מנהלות בתי הספר יושבות ובונות את התוכנית השנתית, אנחנו סוגרים את התאריכים, במיוחד לגבי מקומות שיש עליהם עומס כמו מוזיאון המדע בירושלים, הפלנטריום בנתניה, מוזיאון השואה במשואה ועוד. העיר פתח תקווה, עם כל הכבוד לה, לא יכולה לתת מענה ליציאות האלה ומעבר לכך, צריך להבין שבמידה ואנחנו מבטלים, אנחנו נקנסים".

מנהלת אחרת מוסיפה: "סל התרבות עליו מדבר ראש העיר, הוא מכספי ההורים ובכל בית הספר ועד ההורים מאשר אותו. מאחורי כל יציאה יש רציונל, לדוגמא אנחנו יוצאים להצגות בהיכל התרבות בעיר, אבל לפחות פעם אחת לוקחים את התלמידים הבוגרים להצגה בקאמרי בערב. זו חוויה תרבותית שלא ניתן לקבל אותה בהצגה במהלך היום. הם מתלבשים יפה, לומדים איך להתנהל, איך לשבת בשקט ויש ילדים שזו הדרך היחידה שלהם לקבל תרבות אחרת".

גם במינהל החינוך לא שלמים עם ההחלטה של גרינברג: "המדיניות שלנו זה לתת למנהלים אוטונומיה וזה נוגד את המדיניות הזו", מסביר גורם במינהל.
"אני החלטתי לא להתייחס להוראה הזו ואני מוציאה את התלמידים שלי לפעילות מחוץ לעיר, במיוחד כשקיבלתי את האישור של משרד החינוך", אמרה מנהלת אחרת.

קריית המוזיאונים בית יד לבנים. צילום זאב שטרן

קריית המוזיאונים בית יד לבנים. צילום זאב שטרן

גרינברג אמר בתגובה לטענות: "אנחנו נמצאים בשנה כספית עם גרעון של 100 מיליון שקל שקיבלתי בירושה שאנחנו צריכים להתמודד איתו. כחלק מזה אנחנו עושים הרבה צעדי התייעלות ופונים למחלקות בעירייה ולספקים להוזיל מחירים על מנת להציל את המערכת העירונית וכחלק מזה, לדאוג שהכספים יישארו בתוך העיר. בעיר פתח תקוה יש הרבה מענים ולצערי בשנים האחרונות כל מנהלת החליטה לקחת כספים ולהוציא החוצה".
אחת הטענות הן שמדובר בכספי הורים.
"אנחנו כעירייה מסבסדים במיליונים את הפעילויות שלהם וכולם צריכים להירתם למען המטרה המשותפת".
אז מבחינתך בשלב הראשון, נשארים בעיר?
"כן. אני רוצה שאותה מנהלת תבוא ותגיד לי שהיא הייתה בכל המרכזים בעיר ואם היא תסביר לי שהיא צריכה משהו נוסף, אז נבחן ונבדוק את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מאיר

    ידעת שזו תהיה הירושה אבל הבטחת מעל ומעבר ועכשו אתה בא בדרישות הזויות. נקוה שבגלל הירושה הזו לא יפגע בעוד שנה הניקיון בעיר ותהיה אכיפה ברחבי העיר כפי שהבטחת.

  2. משיטה יצחק

    צודק מר גרינברג פת התברכה במקומות רבים עם מורשת מכובדת. יפה יעשו מנהלי בית הספר שיחשפו את ילדי פת למורשת הנכבדה של העיר לפני נסיעה למקומות רבים.פתח תקוה זה לא רק קניון..פת מאופיינת במקומות רבים שעיצבו במשך הדורות בניית הארץ..התרבות..אומנות…חומר למחשבה למנהלי בית הספר.

  3. אייל להב

    זאת הטעות הראשונה שלך בתור ראש העיר.. ונקווה שתהיה האחרונה
    אתה חצוף – מי אתה בדיוק שתשים את כל תלמידי העיר בהסגר ? ממתי גבולות העיר הם המקום היחידי בו מותר לילדים לרכוש תרבות ? זכותו של כל מנהל להביא כל ילד שבאחריותו לכל מקום בארץ לרכישת תרבות וידע. אין לך שום זכות בטח לא חוקית או מנהלית לשים את הילדים שלנו בהסגר תרבותי.
    מה שיש בעיר פתח תקווה זה עלוב שבעלובים. כלום בחזקת נאדא. ואף אחד לא חייב להתקע כאן.
    רוצה לעודד אנשים להגיע לאירוע תרבות כאן .? תעודד הורדה של מחירים, תעודד אמנים להציג את היצירות שלהם במחיר הגיוני, תעודד אמנים בכלל ליצור ולהציג כאן. יש מלא אמנים נפלאים כאן שלא יכולים להציג את היצירות שלהם כי העירייה או אוצרי הרמנות שודדים אותם ורוצים אלפי שקלים רק על הזכות להציג את היצירות שלך ! תאפשר לאמנים להציג יצירות שלהם בלי כסף או עם עלות סמלית – ותראה איך העיר תתמלא ביצירות אמנות מדהימות !
    אבל לכפות בכוח כליאה בתחומי העיר?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר