צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה

ההורים חוששים וכועסים: לגן הצטרף ילד שהוריו אינם מחסנים אותו

"אם זה יימשך כך ולא נקבל פתרון אני אדאג לסגור את הגן ואף ילד לא ייכנס", אומר אחד ההורים. העירייה בודקת את הנושא מול משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 15.1.19 16:55

הורים לילדי גן חובה באזור מרכז העיר מתלוננים על כך שהשבוע הצטרף לגן ילד חדש שאינו מחוסן וההורים שלו גם לא מתכוונים לחסנו. לטענת הורי הגן, החשש בקרב ההורים גדול, מאחר והילד יכול לשאת מחלות ולהדביק את שאר ילדי הגן ובני משפחותיהם. עוד הם מציינים ההורים, שבגילאי גן חובה הילדים עדיין לא מסיימים את כל החיסונים והם נמצאים במצב של חוסר אונים.

"אחד מהורי הגן שמע שיחה של האמא עם הגננת, שיחה בה היא סיפרה לה שהבן שלה לא מחוסן והיא לא מתכוונת לחסן אותו", מספרת אמא מהגן. אב לילד בגן מוסיף: "ההורים פנו לגננת והיא דיברה פעם נוספת עם ההורים והם אמרו לה שהם ישקלו את זה, אבל אני לא חושב שהם באמת מתכוונים לחסן, אלא משמיעים לה מה שהיא רוצה לשמוע".

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לטענת ההורים, הם פנו למשרד הבריאות שם אמרו להם שהם לא יכולים למנוע כניסה לגן של ילדים לא מחוסנים. באגף גני נהילדים אמרו להם שיבדקו את הנושא, כך גם נאמר להם מוועד הורי הגנים. "הבת שלי לא הולכת לגן מהרגע שהבנתי שיש ילד שהוא לא מחוסן והיא לא היחידה", אומר האב, "ואם זה יימשך כך ולא נקבל פתרון, אני אדאג לסגור את הגן ואף ילד לא ייכנס. אני אמרתי את זה לגננת וגם לאגף גני הילדים, אני לא צריך לסכן את הילדה שלי". האם מוסיפה: "מעבר לכך, באיזשהו מקום כנראה נוח להם לא לחסן שכולם מסביבך מחוסנים, זה כמו לא ללכת לצבא ולהסתמך על זה שכולם הולכים ויגנו עליך. בנוסף, איזה הורה יסתכן ויזמין את אותו ילד אליו הביתה? מספיק שיש בבית תינוק או לחלופין הורים מבוגרים או מישהו חולה כרוני וזה מסכן אותם. כרגע אנחנו שבויים של המערכת, אף אחד לא יעביר אותנו גן וזה גם מאוד בעייתי ואנחנו במצב לא פשוט".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "נעשתה פנייה של העירייה למשרד הבריאות נפ"ת פתח תקווה. אנו ממתינים לקבלת חוות דעתם והנחייתם המקצועית".
תגובת מחוז תל אביב במשרד החינוך: "האחריות והסמכות בנושא החיסונים הינה של משרד הבריאות בלבד".

תגובת משרד הבריאות: "נכון להיום, אין חוק המורה על מניעת כניסת ילד לא מחוסן למוסד החינוכי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גגלו –
    צבים כל הדרך למטה – חיסונים: מדע ומיתוסים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר